Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin siber zorba davranışlarda bulunma ve maruz kalma durumlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2008-2009 eğitim ve öğretim yılının ikinci yarıyılında, Trabzon ilinde değişik lise türlerinde öğrenim görmekte olan (6 kız, 6 erkek) 12 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan “özel durum çalışması” kullanılmıştır. Bu doğrultuda, öğrencilerin davranışlarını ve görüşlerini belirlemek amacıyla “yarı yapılandırılmış mülakat formu” kullanılmış ve her bir öğrenci ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde “içerik analizi” tekniği kullanılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda, lise öğrencilerinin farklı açılardan siber zorba davranışlara maruz kaldıkları ve zaman zaman kendilerinin de siber zorba davranışlarda bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca siber zorba davranışların azaltılması hususunda öğrenci görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılarak siber zorbalık konusunda hem öğrencilere, ailelerine ve eğitimcilere, hem de bu konuda gelecekte yapılacak araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur
Siber Zorbalık Siber Kurban İnternet Teknolojisi Nitel Çalışma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 21 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi