Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ekspresyonizmde Hıristiyanlık ve “Çarmıhta İsa” Tasvirinin Kullanımı

Yıl 2015, Sayı: 34, 235 - 258, 20.04.2015

Öz

Bu çalışmada, ekspresyonizmi oluşturan etkenler belirlenerek sanatçıların Hıristiyanlığa bakış açıları ve “Çarmıhta İsa” tasvirlerini kullanma nedenleri üzerinde durulmuştur. Bunun için Emil Nolde, March Chagall, Georges Henri Rouault, Wasily Kandisky, Wilhelm Morgner, Oscar Kokoschka, Otto Dix gibi sanatçıların bu tarz çalışmaları örneklendirilmiş ve ekspresyonizm ile Hıristiyanlık arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Teknolojik gelişmelerin yaşandığı buna karşın savaş ve gözyaşının hâkim olduğu bir dönemde, ekspresyonistler, kötüye gidişi fark etmişler, toplumu uyarmak için bir çıkış yolu aramışlardır. Köleliğin her türünü reddetmişler, savaşsız, barış içinde insanca duyguların hâkim olduğu yeni bir dünya görüşü ve yeni bir insan tipi oluşturmayı amaçlamışlardır. Bu konuda en büyük güç, doğru algılanması ve yaşanması gereken din yani Hıristiyanlık olarak kabul edilmiştir. “Çarmıhta İsa” tasvirleri ise bu duyguları simgeleyen bir sembol olarak kullanılmıştır.

Kaynakça

  • ALBAYRAK, Kadir, 2004, “Dinsel Bir Sembol Olarak Haç'ın Tarihi.” Dini Araştırmalar,7, 19, s.105-130 (http://isamveri.org/pdfdrg/D01949/2004_ 19/2004_19_ALBAYRAKK. pdf). Web. 15 Ağustos 2014.
  • ALTUNER Huriye, “Emil Nolde’un ‘Çarmıhta İsa’ Tasvirinin İkonografik Açıdan İncelenmesi”, The Journal of Academic Social Science Studies İnternational Journal Of Social Science, Volume 6, Issue 1 (January), 2013, p. 155-178.
  • AYGÜL, Levent, “20. Yüzyıl Batı Resim Sanatında Dinsel İmgeler”, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı, Resim Programı, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007.
  • BOYDAŞ, Nihat, Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2007. CORNELL, John S., “What is a Religious Painting? German Modernism, 1870-1914”, Nineteenth-Century Contexts: An Interdisciplinary Journal, 14: 2, Mortimer House, 37-41 Mortimer Street, London W1T 3JH, UK, pp.115-174, (01 October 2014, At: 05: 53)
  • GUNZBURG, Darrelyn, “Chagall’s‘Lost’Masterpiece (Darrelyn Gunzburg Talks To David Glasser And Ziva Amishai-Maisels About An Exciting Discovery).” The Authors, Journal Compilation, The Art Book, 17, 4, November, 2010. Pp. 43- 44 (http://www.darrelyngunzburg.com/PDFs/Chagall'sLost Masterpiece.pdf). Web. Haziran 2014. FORDE, Gerhard O., “Lent Reflection 3: Gerhard Forde on Jesus’ Cry of Desolation.” Theology is for Proclamation, Fortress Press, Minneapolis, 1990, p.112-113 (http://cruciality.wordpress.com/2009/03/23/lent-reflection-3-gerhard-forde-onjesus%E2%80 %99-cry-of-desolation/) Web. 17 Nisan 2012.
  • FLEİSCHER, Christoph, “Nicht das Jenseits ist das Kunstwerk, das Kunstwerk ist das Jenseits” – Die expressionistische Religion Wilhelm Morgners, http://www.derschwache-glaube.de/?p=589. 2010.
  • FLEİSCHER, Christoph, Wilhelm Morgners Expressionismus und seine Wirkungsgeschichte, Christoph Fleischer, Sayı 46, Münih 1984, http://www.der-schwacheglaube.de/?p=601. HAFTMANN, Werner, Banned and Persecuted Dictatorship of art Under Hitler, Germany, 1986. HODIN, J. P., “Style And Personalıty: A Graphological Portrait Of Oscar Kokoschka. Artists on Art and Reality, on Their Work, and on Values”, Daedalus,Vol. 89, No. 1, The Visual Arts Today, Winter, 1960, pp. 79-126, On behalf of The MIT PressAmerican Academy of Arts & Sciences (This content downloaded from 194.27.42.220 on Tue, 26 Aug 2014 13:34:19 UTC All use subject to JSTOR Terms and Conditions). http://www.jstor.org/page/info/about /policies/terms.jsp İLHAN, Nilüfer, "Üstün İnsan Kavramı Merkezinde Açık Deniz Kenarında Ve Yaban Romanları Üzerine Bir Karşılaştırma Denemesi", A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED], 51, Erzurum, 2014, s.187-209.
  • KOKOSCHKA, Oskar, “Artists on Art and Reality, on Their Work, and on Values”, Daedalus, Vol. 89, No. 1, The Visual Arts Today, Winter, 1960, pp. 79-126, The MIT Press on behalf of American Academy of Arts & Sciences Stable URL: http://www.jstor.org/stable/20026551. Accessed: 20/01/2015 05:01 http://www.jstor.org/stable/pdfplus/10.2307/20026551.pdf?acceptTC=true
  • LONG, Rose-Carol Washton, “Kandinsky's Abstract Style: The Veiling of Apocalyptic Folk Imagery”, Art Journal, Vol. 34, No. 3, Spring, 1975, pp. 217-228, College Art AssociationStable URL: http://www.jstor.org/stable/775993. Accessed: 01/10/2014 08:37, http://www.jstor.org/page/info/about/policies/ terms.jsp.
  • LYNTON, Nobert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1991. MERTİN, Andreas, “Die Konfliktgeschichte von Kunst und Christentum”, Magazin für Theologie und Ästhetik, 17, 2002, http://www.theomag.de/17/ am58.htm.
  • NIETZSCHE, Frıedrıch, Deccal, Hrıstiyanlığa Lânet (Türkçesi: ORUÇ ARUOBA), İstanbul, 2000. (http://m.friendfeed-media.com/b3c21972b80b85f1 f952ccc256866 ec9a0ea662f). NİETZSCHE, Friedrich, Deccal (Çev. Emir Aktan), Alter Yayıncılık, Ankara, 2012.
  • ÜNEL, Özlem, “Yirminci Yüzyıl Resim Sanatında İfadecilik”, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programı, yayınlanmamış Yüksek Lisans Eser Metni, İstanbul, 2006.
  • PİCKSTONE, Charles, “A Theology Of Abstraction: Wassily Kandinsky’s ‘Concerning the Spiritual in Art’”, Theology, 114(1), 2011, pp.32–41, Reprints and permissions:sagepub.co.uk/journalsPermissions.nav. Charles Pickstone, St Laurence Church, Catford http://tjx.sagepub.com/content/114/1/32.
  • RİCHARD, Lionel, Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1991. SCHNEİDER, Daniel E., “A Psychoanalytic Approach to the Painting of Marc Chagall”, Jstor, College Art Journal, 6, 2, Winter, 1946, pp. 115-124, Collage Art Association, Article Stable URL: http://www.jstor.org/stable/773293.
  • SELZ, Peter, Emil Nolde, New York: Museum of Modern Art, 1963
  • SELZ, Peter “The Aesthetic Theories of Wassily Kandinsky and Their Relationship to the Origin of Non-Objective Painting”, The Art Bulletin, Vol. 39, No. 2, Jun., 1957, pp. 127- 136 Published by: College Art AssociationStable URL: http://www.jstor.org/stable/3047696 .Accessed: 01/10/2014 04:50, http://www.jstor.org/page/info/about/policies/terms.jsp
  • SİEGER, William B., “Literary Texts and Formal Strategies in Emil Nolde’s Religious Paintings.” The 32nd Annual European Studies Conference, University of Nebraska at Omaha, 2007: 2-10. SMİTMANS, Adolf, “Kreuz und Gekreuzigter in der Europäischen Kunstgeschichte Kunstgeschichte”, Online-Texte der Evangelischen Akademie Bad Boll, Ein Beitrag aus der Tagung: Ein Beitrag aus der Tagung: us der Tagung: Kreuz und Mandala Buddhisten und Christen im Gespräch Stuttgart-Hohenheim, 7. - 9. Oktober 2005, Tagungsnummer: 641505 Tagungsleitung: Vajramala S. Thielow, Wolfgang Wagner, http://www.ev-akademie-boll.de/fileadmin/res/otg/641505-Smitmans.pdf
  • TURANİ, Adnan, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1983.
  • TUNA, Ertuğrul, “9 Kasım 1918 Alman İmparatorluğunun Çöküşünden, 9 Kasım 1938 Kristal Geceye Alman Sanatı”, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı, Resim Programı, yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Eser Metni, İstanbul, 2008.
  • YILMAZ, Sıdıka, “Marc Chagall’ın Dinsel Konulu Vitrayları” Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara,2011.
  • http://www.artyfactory.com/art_appreciation/art_movements/expressionism.htm (15 Eylül, 2014). http://www.toplumdusmani.net/v2/sanat-nedir/3910-ekspresyonizm-disavurumculuk.pdf (24 Eylül, 2014).
  • http://www.museum-folkwang.de/tr/ausstellungen/archiv/expressionismus-undreligion.html (24 Eylül, 2014).
  • http://limonluknet.blogspot.com.tr/2007/08/marc-chagall-sanat-ve-savas.html (15 Eylül, 2014). http://ocerencan.blogspot.com/2012_03_01_archive.html (3Ekim, 2014). http://www.mevsimsiz.net/y-889/Ozgun_Mavinin_Sair_Ressami:_ Marc_Chagall/ (3Ekim, 2014). http://www.jesus-story.net/painting_descent.htm (Kasım, 2014). http://www.mystudios.com/artgallery/W/Wilhelm-Morgner/Raising-the-Cross- (Kreuzaufrichtung).html (Kasım, 2014). http://www.kettererkunst.com/bio/wilhelm-morgner-1891.shtml (10Aralık, 2014). http://madamepickwickartblog.com/2010/09/passion-a-vertigo-of-hideousness-descent-intougliness-ordained/(22 Aralık, 2014).
  • http://www.spaightwoodgalleries.com/Pages/Kokoschka.html (Temmuz, 2014). http://www.pinterest.com/pin/47991552250018338/(Temmuz, 2014). http://sacredartpilgrim.com/collection/view/18 (Eylül 2014). http://www.bowdencollections.com/OttoDix/dix-essay.html (Kasım, 2014). http://www.spaightwoodgalleries.com/Pages/Dix3.html (Aralık, 2014). http://www.solakkedi.com/resim%20okumalari/035.html (Ocak, 2015). http://www.amazon.com/Kokoschka-Christ-Crucifixion-lithograph-artist/dp/B009PNR7UY (Eylül 2014). http://publishing.cdlib.org/ucpressebooks/view?docId=ft1t1nb1gf&chunk.id=d0e6852&toc.i d=d0e6493&brand=ucpress (Ocak, 2015). http://www.francis-bacon.com/paintings/crucifixion-1933-2/?c=1929-47 (3Ekim, 2014).
  • http://en.wikipedia.org/wiki/File:Three_Studies_for_a_Crucifixion_Francis_Bacon_1 962.jpg (Eylül 2014).
  • http://www.guggenheim.org/new-york/collections/collection-online/artwork/293 (Aralık, 2014). http://www.francis-bacon.com/paintings/crucifixion-1933/?c=1929-47 (3Ekim, 2014).
  • http://www.hofhuizen.com/kruisiging/kruisiging_en.htm (Ocak, 2015). http://www.ursulahomann.de/GeschichteUndBedeutungDesLiterarischenExpressionismus/k omplett.html (Geschichte und Bedeutung des literarischen Expressionismus, Vortrag, gehalten am 4.März 2004 vor der Literarischen Gesellschaft Arnsberg im Salon Jutta Kramer) (Aralık, 2014).

Expressionism, Christianity and Depictions of "Jesus on the Cross"

Yıl 2015, Sayı: 34, 235 - 258, 20.04.2015

Öz

This paper identifies the characteristics of expressionism and presents perspectives of various artists concerning Christianity and their reasons for depicting the Crucifixion. Examples of works by artists such as Emil Nolde, March Chagall, Georges Henri Rouault, Wasily Kandinsky, Wilhelm Morgner, Oscar Kokoschka and Otto Dix help to illustrate and explain the relationship between expressionism and Christianity. In a period of technological development, during which the agonies of warfare were commonplace, the expressionists recognised a descent towards evil and searched for ways to warn society. They rejected all forms of slavery and aimed to create a new type of human for whom humanitarian feelings were dominant, at peace instead of at war. Christianity was accepted by them as the greatest power to be perceived and experienced properly as a religion. Depictions of the Crucifixion were used as a symbol to represent these emotions.

Kaynakça

  • ALBAYRAK, Kadir, 2004, “Dinsel Bir Sembol Olarak Haç'ın Tarihi.” Dini Araştırmalar,7, 19, s.105-130 (http://isamveri.org/pdfdrg/D01949/2004_ 19/2004_19_ALBAYRAKK. pdf). Web. 15 Ağustos 2014.
  • ALTUNER Huriye, “Emil Nolde’un ‘Çarmıhta İsa’ Tasvirinin İkonografik Açıdan İncelenmesi”, The Journal of Academic Social Science Studies İnternational Journal Of Social Science, Volume 6, Issue 1 (January), 2013, p. 155-178.
  • AYGÜL, Levent, “20. Yüzyıl Batı Resim Sanatında Dinsel İmgeler”, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı, Resim Programı, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007.
  • BOYDAŞ, Nihat, Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2007. CORNELL, John S., “What is a Religious Painting? German Modernism, 1870-1914”, Nineteenth-Century Contexts: An Interdisciplinary Journal, 14: 2, Mortimer House, 37-41 Mortimer Street, London W1T 3JH, UK, pp.115-174, (01 October 2014, At: 05: 53)
  • GUNZBURG, Darrelyn, “Chagall’s‘Lost’Masterpiece (Darrelyn Gunzburg Talks To David Glasser And Ziva Amishai-Maisels About An Exciting Discovery).” The Authors, Journal Compilation, The Art Book, 17, 4, November, 2010. Pp. 43- 44 (http://www.darrelyngunzburg.com/PDFs/Chagall'sLost Masterpiece.pdf). Web. Haziran 2014. FORDE, Gerhard O., “Lent Reflection 3: Gerhard Forde on Jesus’ Cry of Desolation.” Theology is for Proclamation, Fortress Press, Minneapolis, 1990, p.112-113 (http://cruciality.wordpress.com/2009/03/23/lent-reflection-3-gerhard-forde-onjesus%E2%80 %99-cry-of-desolation/) Web. 17 Nisan 2012.
  • FLEİSCHER, Christoph, “Nicht das Jenseits ist das Kunstwerk, das Kunstwerk ist das Jenseits” – Die expressionistische Religion Wilhelm Morgners, http://www.derschwache-glaube.de/?p=589. 2010.
  • FLEİSCHER, Christoph, Wilhelm Morgners Expressionismus und seine Wirkungsgeschichte, Christoph Fleischer, Sayı 46, Münih 1984, http://www.der-schwacheglaube.de/?p=601. HAFTMANN, Werner, Banned and Persecuted Dictatorship of art Under Hitler, Germany, 1986. HODIN, J. P., “Style And Personalıty: A Graphological Portrait Of Oscar Kokoschka. Artists on Art and Reality, on Their Work, and on Values”, Daedalus,Vol. 89, No. 1, The Visual Arts Today, Winter, 1960, pp. 79-126, On behalf of The MIT PressAmerican Academy of Arts & Sciences (This content downloaded from 194.27.42.220 on Tue, 26 Aug 2014 13:34:19 UTC All use subject to JSTOR Terms and Conditions). http://www.jstor.org/page/info/about /policies/terms.jsp İLHAN, Nilüfer, "Üstün İnsan Kavramı Merkezinde Açık Deniz Kenarında Ve Yaban Romanları Üzerine Bir Karşılaştırma Denemesi", A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED], 51, Erzurum, 2014, s.187-209.
  • KOKOSCHKA, Oskar, “Artists on Art and Reality, on Their Work, and on Values”, Daedalus, Vol. 89, No. 1, The Visual Arts Today, Winter, 1960, pp. 79-126, The MIT Press on behalf of American Academy of Arts & Sciences Stable URL: http://www.jstor.org/stable/20026551. Accessed: 20/01/2015 05:01 http://www.jstor.org/stable/pdfplus/10.2307/20026551.pdf?acceptTC=true
  • LONG, Rose-Carol Washton, “Kandinsky's Abstract Style: The Veiling of Apocalyptic Folk Imagery”, Art Journal, Vol. 34, No. 3, Spring, 1975, pp. 217-228, College Art AssociationStable URL: http://www.jstor.org/stable/775993. Accessed: 01/10/2014 08:37, http://www.jstor.org/page/info/about/policies/ terms.jsp.
  • LYNTON, Nobert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1991. MERTİN, Andreas, “Die Konfliktgeschichte von Kunst und Christentum”, Magazin für Theologie und Ästhetik, 17, 2002, http://www.theomag.de/17/ am58.htm.
  • NIETZSCHE, Frıedrıch, Deccal, Hrıstiyanlığa Lânet (Türkçesi: ORUÇ ARUOBA), İstanbul, 2000. (http://m.friendfeed-media.com/b3c21972b80b85f1 f952ccc256866 ec9a0ea662f). NİETZSCHE, Friedrich, Deccal (Çev. Emir Aktan), Alter Yayıncılık, Ankara, 2012.
  • ÜNEL, Özlem, “Yirminci Yüzyıl Resim Sanatında İfadecilik”, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programı, yayınlanmamış Yüksek Lisans Eser Metni, İstanbul, 2006.
  • PİCKSTONE, Charles, “A Theology Of Abstraction: Wassily Kandinsky’s ‘Concerning the Spiritual in Art’”, Theology, 114(1), 2011, pp.32–41, Reprints and permissions:sagepub.co.uk/journalsPermissions.nav. Charles Pickstone, St Laurence Church, Catford http://tjx.sagepub.com/content/114/1/32.
  • RİCHARD, Lionel, Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1991. SCHNEİDER, Daniel E., “A Psychoanalytic Approach to the Painting of Marc Chagall”, Jstor, College Art Journal, 6, 2, Winter, 1946, pp. 115-124, Collage Art Association, Article Stable URL: http://www.jstor.org/stable/773293.
  • SELZ, Peter, Emil Nolde, New York: Museum of Modern Art, 1963
  • SELZ, Peter “The Aesthetic Theories of Wassily Kandinsky and Their Relationship to the Origin of Non-Objective Painting”, The Art Bulletin, Vol. 39, No. 2, Jun., 1957, pp. 127- 136 Published by: College Art AssociationStable URL: http://www.jstor.org/stable/3047696 .Accessed: 01/10/2014 04:50, http://www.jstor.org/page/info/about/policies/terms.jsp
  • SİEGER, William B., “Literary Texts and Formal Strategies in Emil Nolde’s Religious Paintings.” The 32nd Annual European Studies Conference, University of Nebraska at Omaha, 2007: 2-10. SMİTMANS, Adolf, “Kreuz und Gekreuzigter in der Europäischen Kunstgeschichte Kunstgeschichte”, Online-Texte der Evangelischen Akademie Bad Boll, Ein Beitrag aus der Tagung: Ein Beitrag aus der Tagung: us der Tagung: Kreuz und Mandala Buddhisten und Christen im Gespräch Stuttgart-Hohenheim, 7. - 9. Oktober 2005, Tagungsnummer: 641505 Tagungsleitung: Vajramala S. Thielow, Wolfgang Wagner, http://www.ev-akademie-boll.de/fileadmin/res/otg/641505-Smitmans.pdf
  • TURANİ, Adnan, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1983.
  • TUNA, Ertuğrul, “9 Kasım 1918 Alman İmparatorluğunun Çöküşünden, 9 Kasım 1938 Kristal Geceye Alman Sanatı”, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı, Resim Programı, yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Eser Metni, İstanbul, 2008.
  • YILMAZ, Sıdıka, “Marc Chagall’ın Dinsel Konulu Vitrayları” Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara,2011.
  • http://www.artyfactory.com/art_appreciation/art_movements/expressionism.htm (15 Eylül, 2014). http://www.toplumdusmani.net/v2/sanat-nedir/3910-ekspresyonizm-disavurumculuk.pdf (24 Eylül, 2014).
  • http://www.museum-folkwang.de/tr/ausstellungen/archiv/expressionismus-undreligion.html (24 Eylül, 2014).
  • http://limonluknet.blogspot.com.tr/2007/08/marc-chagall-sanat-ve-savas.html (15 Eylül, 2014). http://ocerencan.blogspot.com/2012_03_01_archive.html (3Ekim, 2014). http://www.mevsimsiz.net/y-889/Ozgun_Mavinin_Sair_Ressami:_ Marc_Chagall/ (3Ekim, 2014). http://www.jesus-story.net/painting_descent.htm (Kasım, 2014). http://www.mystudios.com/artgallery/W/Wilhelm-Morgner/Raising-the-Cross- (Kreuzaufrichtung).html (Kasım, 2014). http://www.kettererkunst.com/bio/wilhelm-morgner-1891.shtml (10Aralık, 2014). http://madamepickwickartblog.com/2010/09/passion-a-vertigo-of-hideousness-descent-intougliness-ordained/(22 Aralık, 2014).
  • http://www.spaightwoodgalleries.com/Pages/Kokoschka.html (Temmuz, 2014). http://www.pinterest.com/pin/47991552250018338/(Temmuz, 2014). http://sacredartpilgrim.com/collection/view/18 (Eylül 2014). http://www.bowdencollections.com/OttoDix/dix-essay.html (Kasım, 2014). http://www.spaightwoodgalleries.com/Pages/Dix3.html (Aralık, 2014). http://www.solakkedi.com/resim%20okumalari/035.html (Ocak, 2015). http://www.amazon.com/Kokoschka-Christ-Crucifixion-lithograph-artist/dp/B009PNR7UY (Eylül 2014). http://publishing.cdlib.org/ucpressebooks/view?docId=ft1t1nb1gf&chunk.id=d0e6852&toc.i d=d0e6493&brand=ucpress (Ocak, 2015). http://www.francis-bacon.com/paintings/crucifixion-1933-2/?c=1929-47 (3Ekim, 2014).
  • http://en.wikipedia.org/wiki/File:Three_Studies_for_a_Crucifixion_Francis_Bacon_1 962.jpg (Eylül 2014).
  • http://www.guggenheim.org/new-york/collections/collection-online/artwork/293 (Aralık, 2014). http://www.francis-bacon.com/paintings/crucifixion-1933/?c=1929-47 (3Ekim, 2014).
  • http://www.hofhuizen.com/kruisiging/kruisiging_en.htm (Ocak, 2015). http://www.ursulahomann.de/GeschichteUndBedeutungDesLiterarischenExpressionismus/k omplett.html (Geschichte und Bedeutung des literarischen Expressionismus, Vortrag, gehalten am 4.März 2004 vor der Literarischen Gesellschaft Arnsberg im Salon Jutta Kramer) (Aralık, 2014).
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Huriye Altuner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Altuner, H. (2015). Ekspresyonizmde Hıristiyanlık ve “Çarmıhta İsa” Tasvirinin Kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(34), 235-258.
AMA Altuner H. Ekspresyonizmde Hıristiyanlık ve “Çarmıhta İsa” Tasvirinin Kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2015;(34):235-258.
Chicago Altuner, Huriye. “Ekspresyonizmde Hıristiyanlık Ve ‘Çarmıhta İsa’ Tasvirinin Kullanımı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 34 (Nisan 2015): 235-58.
EndNote Altuner H (01 Nisan 2015) Ekspresyonizmde Hıristiyanlık ve “Çarmıhta İsa” Tasvirinin Kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 34 235–258.
IEEE H. Altuner, “Ekspresyonizmde Hıristiyanlık ve ‘Çarmıhta İsa’ Tasvirinin Kullanımı”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 34, ss. 235–258, Nisan 2015.
ISNAD Altuner, Huriye. “Ekspresyonizmde Hıristiyanlık Ve ‘Çarmıhta İsa’ Tasvirinin Kullanımı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 34 (Nisan 2015), 235-258.
JAMA Altuner H. Ekspresyonizmde Hıristiyanlık ve “Çarmıhta İsa” Tasvirinin Kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;:235–258.
MLA Altuner, Huriye. “Ekspresyonizmde Hıristiyanlık Ve ‘Çarmıhta İsa’ Tasvirinin Kullanımı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 34, 2015, ss. 235-58.
Vancouver Altuner H. Ekspresyonizmde Hıristiyanlık ve “Çarmıhta İsa” Tasvirinin Kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(34):235-58.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi