Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation with Focus Group Interwiev of Properties of Entrepreneurship of University Students who are Young Entrepreneur Candidates

Yıl 2015, Sayı: 35, 203 - 216, 01.10.2015

Öz

Today, "Entrepreneurship" is taught as a course at different faculties and departments in the universities. Also many institutions and communities in order to raise awareness on this issue gives entrepreneurship education by organizing panels, conferences and workshops. Given that education, especially causes a positive impact on individuals with entrepreneurial spirit and encourage them in this regard. The aim of this study, to measure of the entrepreneurial characteristics of students who have entrepreneurial potential. The Study has conducted on 80 students who apply to the workshop is "The Idea and The Courage Meeting Point: Kitchen of the Entrepreneur". However the entrepreneurial characteristics of 49 students who attended the workshop were measured. Primarily to make demographic measurements, a questionnaire was filled out by the participants. Then the entrepreneurial characteristics of the participants were examined with focus group interview technique. The obtained data were analyzed by applying the content analysis by academic experts. According to the evaluation, having self-confidence and leadership qualities among the most prominent entrepreneurial characteristics of the participants were identified.

Kaynakça

  • ABDULLAEVA, Feruzahon, (2007), “Öğrencilerin Girişimcilik Özellikleri ve İş Değerleri: Kırgızistan, Özbekistan, Azerbaycan ve Türkiye Karşılaştırması”. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • BİLGE Hürriyet ve BAL Vedat, (2012), “Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 16.131-148.
  • BOZKURT ÇETİNKAYA Özlem ve ALPARSLAN Ali Murat, (2013), “Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler İle Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt: 8, Sayı:1.7- 28.
  • CANSIZ, Emine, (2007), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik özelliklerinin Belirlenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • ÇARIKÇI İlker H. ve KOYUNCU Osman, (2010), “Bireyci-Toplumcu Kültür Ve Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, MAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl, 2, Sayı:3.1-18.
  • ÇİFTÇİ Münire, TOZLU Emine ve AKÇAY Abdulkadir (2014). “Drucker Perspektifinde İnovasyonun İşletmelerin Gelişimi Üzerine Etkisi: Girişimci İşletme”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Vizyoner Dergisi; C.5, S.10, 76-85.
  • GERAY, Haluk, (2004), Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • KORKMAZ, Oya (2012). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, C.XIV, S II.209-226.
  • KEAT Ooi Yeng, SELVARAJAH Christopher ve MEYER Denny, (2011), “Inclination towards Entrepreneurship among University Students: An Empirical Study of Malaysian University Students”, International Journal of Business and Social Science, Vol.2, No: 4. 206-220.
  • KITZINGER, Jenny, (1994), “The Methodology Of Focus Groups: The Importance Of Interaction Between Research Participants”, Sociology of Health and Illness, 16 (1). 103-122.
  • KITZINGER, Jenny, (1995), “Qualitative Research: İntroducing Focus Groups”, British Medical Journal,Valume:311.299-302.
  • ULUKÖY Metin, DEMİRELİ Cemalettin ve KAHYA Vasfi, (2013), “KOSGEB Girişimcilik Eğitimi Kurslarına Katılan Katılımcıların Girişimcilik Profiline Yönelik Bir Alan Araştırması”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, C.8, S.2.79-96.
  • YELKİKALAN Nazan, AKATAY Ayten, YILDIRIM Hacı Mehmet, KARADENİZ Yasin, KÖSE Can, KONCAGÜL Öznur ve ÖZER Eray, (2010), “Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz”,KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12 (19).51-59.
  • YILMAZ Ali Sırrı, (2014), “Bir Sosyal Değişi Ajanı Olarak Girişimcilik Eğitimi”, Zeitschrift für die Welt der Türken, Journal of World of Turks, Vol.6, No: 1.
  • YILDIRIM, Ali. & ŞİMŞEK, Hasan, (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara

Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi

Yıl 2015, Sayı: 35, 203 - 216, 01.10.2015

Öz

Günümüzde pek çok üniversite bünyesindeki farklı fakülte ve bölümlerde “Girişimcilik” bir ders olarak okutulmaktadır. Ayrıca pek çok kurum ve kuruluş toplumu bu konuda bilinçlendirmek adına paneller, konferanslar ve çalıştaylar düzenleyerek girişimcilik eğitimleri vermektedir. Verilen bu eğitimler, özellikle girişimci ruha sahip bireyler üzerinde olumlu etkiler bırakmaktadır. Bu çalışmanın amacı girişimcilik potansiyeli olduğu düşünülen öğrencilerin girişimcilik özelliklerinin ölçülmesidir. “Fikir ve Cesaretin Buluşma Noktası: Girişimcilerin Mutfağı” isimli çalıştaya, farklı bölüm ve üniversitelerden başvuruda bulunan 80 kişi içerisinden aktif katılımda bulunan 49’u değerlendirmeye alınarak girişimcilik özellikleri ölçülmüştür. Katılımcılara öncelikle demografik ölçümleri yapabilmek için bir soru formu doldurulmuştur. Daha sonra odak grup görüşmesi tekniği ile katılımcıların girişimcilik özellikleri incelenmiştir. Elde edilen veriler uzman kişiler tarafından içerik analizi uygulanarak analiz edilmiştir. Yapılan değerlendirmeye göre, katılımcıların en belirgin girişimcilik özellikleri arasında özgüven sahibi olma ve liderlik özelliklerinin yer aldığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • ABDULLAEVA, Feruzahon, (2007), “Öğrencilerin Girişimcilik Özellikleri ve İş Değerleri: Kırgızistan, Özbekistan, Azerbaycan ve Türkiye Karşılaştırması”. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • BİLGE Hürriyet ve BAL Vedat, (2012), “Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 16.131-148.
  • BOZKURT ÇETİNKAYA Özlem ve ALPARSLAN Ali Murat, (2013), “Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler İle Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt: 8, Sayı:1.7- 28.
  • CANSIZ, Emine, (2007), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik özelliklerinin Belirlenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • ÇARIKÇI İlker H. ve KOYUNCU Osman, (2010), “Bireyci-Toplumcu Kültür Ve Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, MAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl, 2, Sayı:3.1-18.
  • ÇİFTÇİ Münire, TOZLU Emine ve AKÇAY Abdulkadir (2014). “Drucker Perspektifinde İnovasyonun İşletmelerin Gelişimi Üzerine Etkisi: Girişimci İşletme”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Vizyoner Dergisi; C.5, S.10, 76-85.
  • GERAY, Haluk, (2004), Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • KORKMAZ, Oya (2012). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, C.XIV, S II.209-226.
  • KEAT Ooi Yeng, SELVARAJAH Christopher ve MEYER Denny, (2011), “Inclination towards Entrepreneurship among University Students: An Empirical Study of Malaysian University Students”, International Journal of Business and Social Science, Vol.2, No: 4. 206-220.
  • KITZINGER, Jenny, (1994), “The Methodology Of Focus Groups: The Importance Of Interaction Between Research Participants”, Sociology of Health and Illness, 16 (1). 103-122.
  • KITZINGER, Jenny, (1995), “Qualitative Research: İntroducing Focus Groups”, British Medical Journal,Valume:311.299-302.
  • ULUKÖY Metin, DEMİRELİ Cemalettin ve KAHYA Vasfi, (2013), “KOSGEB Girişimcilik Eğitimi Kurslarına Katılan Katılımcıların Girişimcilik Profiline Yönelik Bir Alan Araştırması”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, C.8, S.2.79-96.
  • YELKİKALAN Nazan, AKATAY Ayten, YILDIRIM Hacı Mehmet, KARADENİZ Yasin, KÖSE Can, KONCAGÜL Öznur ve ÖZER Eray, (2010), “Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz”,KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12 (19).51-59.
  • YILMAZ Ali Sırrı, (2014), “Bir Sosyal Değişi Ajanı Olarak Girişimcilik Eğitimi”, Zeitschrift für die Welt der Türken, Journal of World of Turks, Vol.6, No: 1.
  • YILDIRIM, Ali. & ŞİMŞEK, Hasan, (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Münire Karabekir Bu kişi benim

Emine Tozlu Bu kişi benim

Merve Nur Mert Şencan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Karabekir, M., Tozlu, E., & Mert Şencan, M. N. (2015). Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(35), 203-216.
AMA Karabekir M, Tozlu E, Mert Şencan MN. Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ekim 2015;(35):203-216.
Chicago Karabekir, Münire, Emine Tozlu, ve Merve Nur Mert Şencan. “Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 35 (Ekim 2015): 203-16.
EndNote Karabekir M, Tozlu E, Mert Şencan MN (01 Ekim 2015) Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 203–216.
IEEE M. Karabekir, E. Tozlu, ve M. N. Mert Şencan, “Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 35, ss. 203–216, Ekim 2015.
ISNAD Karabekir, Münire vd. “Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (Ekim 2015), 203-216.
JAMA Karabekir M, Tozlu E, Mert Şencan MN. Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;:203–216.
MLA Karabekir, Münire vd. “Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 35, 2015, ss. 203-16.
Vancouver Karabekir M, Tozlu E, Mert Şencan MN. Girişimci Adayı Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Odak Grup Görüşmesi İle İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(35):203-16.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi