Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İsveç İdare Hukuku

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 2, 167 - 221, 19.12.2008
https://doi.org/10.15337/SUHFD.2017.128

Öz

Çağdaş İsveç
idare hukuku Kıta Avrupası (Fransız ve Alman) hukuk sistemlerinin temelleri
üzerine yapılanmıştır. Kamu hukukunun kökenleri 17. yy. başlarına kadar uzanır.
İsveç anayasal monarşili üniter bir siyasal siteme sahiptir. Yasama organı tek
meclisli olup, parlamenter bir yönetim modeli geçerlidir.



Düşünce ve
ifade özgürlüğü demokratik yaşamın temelini oluşturmaktadır. Bütün yurttaşların
siyasal, dinsel, kültürel veya öteki ilişkilerinde kimliklerini açığa vurmaya
zorlanmaya karşı koruma sağlanmaktadır. Kamu hizmeti hem merkez, hem de yerel
yönetimler tarafından sağlanır. Yerel yönetimler, kamu idaresinin %70’ine
karşılık gelir. Merkez yönetimi dış politika, savunma, adalet ve sosyal
güvenlik hizmetlerini sunarken; yerel yönetimler sosyal yardım, eğitim, sağlık
hizmeti ve kamu sağlığı gibi yerel ve genel ihtiyaçların karşılanmasına
çalışır. İdari otoritelerin ve kamu görevlilerinin konumu öteki ülkelere oranla
daha bağımsızdır. Kamu görevlilerinin ücret ve çalışma koşulları büyük ölçüde
iş hukuku hükümlerine göre yürütülür.. İsveç sosyal refah ve sosyal hakların
hukuksal düzenlemesi konusunda önde gelen ülkelerin arasında yer alır. İdari
yargı, idarenin işlemlerine karşı yapılan başvuruları ele alır. Üç katmanlı
idari yargı, idari işlemlerin “hukuka” ve akla uygunluğu”nu denetler. Son
yıllarda İsveç hukuk düzeni Avrupa ile uyum sürecinde yapısal önemli
değişiklikler geçirmiştir.

Kaynakça

  • Carlson, Laura, (2007), Searching for Equality: Sex Discrimination, Parental Leave and the Swedish Model with Comparisons to EU, UK, and US Law, Uppsala: Iustus
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Hukuk
Bölüm KAMU HUKUKU
Yazarlar

Müslüm Akıncı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akıncı, M. (2008). İsveç İdare Hukuku. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 16(2), 167-221. https://doi.org/10.15337/SUHFD.2017.128
AMA Akıncı M. İsveç İdare Hukuku. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. Aralık 2008;16(2):167-221. doi:10.15337/SUHFD.2017.128
Chicago Akıncı, Müslüm. “İsveç İdare Hukuku”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 16, sy. 2 (Aralık 2008): 167-221. https://doi.org/10.15337/SUHFD.2017.128.
EndNote Akıncı M (01 Aralık 2008) İsveç İdare Hukuku. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 16 2 167–221.
IEEE M. Akıncı, “İsveç İdare Hukuku”, Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 16, sy. 2, ss. 167–221, 2008, doi: 10.15337/SUHFD.2017.128.
ISNAD Akıncı, Müslüm. “İsveç İdare Hukuku”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 16/2 (Aralık 2008), 167-221. https://doi.org/10.15337/SUHFD.2017.128.
JAMA Akıncı M. İsveç İdare Hukuku. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2008;16:167–221.
MLA Akıncı, Müslüm. “İsveç İdare Hukuku”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 16, sy. 2, 2008, ss. 167-21, doi:10.15337/SUHFD.2017.128.
Vancouver Akıncı M. İsveç İdare Hukuku. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2008;16(2):167-221.