Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of The Survey Results of Lawyers Providing Training for Trainee Solicitors to Contribute to Izmir Bakircay University Law Faculty Education

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1545 - 1598, 15.12.2020
https://doi.org/10.15337/suhfd.773084

Öz

The conditions and premises of law school education have always been a matter of discussion. Indeed, as a result of these long discussions, the “entrance examination for legal professions” has been introduced with the 3rd article of the Law No. 7188. This study was carried out to contribute to the legal education in all law schools in Turkey, primarily to the İzmir Bakırçay University Law School. In this context, a survey was conducted with 236 experienced lawyers working with trainee solicitors in İzmir. The survey questions was inspired by the discussions about the legal education reflected to the public. As a result of the survey, decidedly prominent data regarding legal education were collected. These collected data were assessed and the result of the assessment was included in the study. It has to be pointed out that it is not intended to redesign the legal education by virtue of this study. On the contrary, only datas, which might contribute to the legal education system will be shared. In the conclusion part, the recommendations regarding the steps that can be taken based on these collected data will be given.

Kaynakça

  • “Cambridge University: All Lectures to be On-line Only until Summer 2021”, BBC News, May 19 2020 via www.bbc.com/news/education-52732814 (ziyaret tarihi: 23/06/20).
  • “Germany”, LawStudies, via www.lawstudies.com/universities/Germany (16/06/20).
  • GRÜN S., The German vs. the American Law School Experience: Life at NYU Law, December 15 2015 via https://blogs.law.nyu.edu/lifeatnyulaw/the-german-vs-the-american-law-school-experience/ (ziyaret tarihi: 24/06/20).
  • KOWARSKI I., How Long Is Law School and What Is It Like?, U.S. News, January 14 2019 via www.usnews.com/education/best-graduate-schools/articles/2019-01-14/how-long-is-law-school-and-what-is-it-like (ziyaret tarihi: 23/05/20).
  • ROGERS H.W., Legal Education in the United States, American Law School Review, vol. 1/1, 1902, s. 13-16.
  • “The German Judiciary Act”, Bundesministerium der Justiz und für Verbraucherschutz, via www.gesetze-im-internet.de/englisch_drig/englisch_drig.html (ziyaret tarihi: 23/06/20).
  • https://www.barobirlik.org.tr/Haberler/turkiye-nin-en-iyi-hukuk-fakulteleri-belli-oldu-77841 (ziyaret tarihi: 16.7.2020).

İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1545 - 1598, 15.12.2020
https://doi.org/10.15337/suhfd.773084

Öz

Hukuk fakültesi eğitimlerinin nasıl olması gerektiği hep tartışılan bir konu olmuştur. Nitekim uzun süren bu tartışmalar sonucunda 7188 sayılı Kanun’un 3.maddesi ile “hukuk mesleklerine giriş sınavı” getirilmiştir. Bu çalışma, önce-likle İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi eğitimine olmak üzere bü-tün hukuk fakültelerinin eğitimine katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda İzmir’de avukat stajyerleriyle birlikte çalışan 236 deneyimli avukat ile anket yapılmıştır. Anket soruları belirlenirken kamuoyuna yansıyan hukuk eğitimine ilişkin tartışmalardan esinlenilmiştir. Yapılan anket sonucunda hu-kuk eğitimine ilişkin çok önemli veriler elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler değerlendirilmiş ve bu değerlendirmenin sonuçlarına çalışmada yer verilmiş-tir. Bu çalışma ile Hukuk eğitiminin modellenmesi gibi bir amaç güdülmemiş-tir. Sadece mevcut eğitime katkı sağlayacaklar veriler paylaşılmıştır. Sonuç bölümünde de toplanan bu verilerden hareketle atılan ve atılabilecek adımla-ra ilişkin tavsiyeler verilmiştir.

Kaynakça

  • “Cambridge University: All Lectures to be On-line Only until Summer 2021”, BBC News, May 19 2020 via www.bbc.com/news/education-52732814 (ziyaret tarihi: 23/06/20).
  • “Germany”, LawStudies, via www.lawstudies.com/universities/Germany (16/06/20).
  • GRÜN S., The German vs. the American Law School Experience: Life at NYU Law, December 15 2015 via https://blogs.law.nyu.edu/lifeatnyulaw/the-german-vs-the-american-law-school-experience/ (ziyaret tarihi: 24/06/20).
  • KOWARSKI I., How Long Is Law School and What Is It Like?, U.S. News, January 14 2019 via www.usnews.com/education/best-graduate-schools/articles/2019-01-14/how-long-is-law-school-and-what-is-it-like (ziyaret tarihi: 23/05/20).
  • ROGERS H.W., Legal Education in the United States, American Law School Review, vol. 1/1, 1902, s. 13-16.
  • “The German Judiciary Act”, Bundesministerium der Justiz und für Verbraucherschutz, via www.gesetze-im-internet.de/englisch_drig/englisch_drig.html (ziyaret tarihi: 23/06/20).
  • https://www.barobirlik.org.tr/Haberler/turkiye-nin-en-iyi-hukuk-fakulteleri-belli-oldu-77841 (ziyaret tarihi: 16.7.2020).
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Serkan Çınarlı 0000-0002-2471-875X

Anil Çamyamaç 0000-0002-8476-9110

Ahmet Duygun Bu kişi benim 0000-0002-7519-6170

Veysel Canoğlu 0000-0003-1244-8737

Kerim Azak 0000-0002-4830-771X

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2020
Kabul Tarihi 11 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çınarlı, S., Çamyamaç, A., Duygun, A., Canoğlu, V., vd. (2020). İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 28(3), 1545-1598. https://doi.org/10.15337/suhfd.773084
AMA Çınarlı S, Çamyamaç A, Duygun A, Canoğlu V, Azak K. İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. Aralık 2020;28(3):1545-1598. doi:10.15337/suhfd.773084
Chicago Çınarlı, Serkan, Anil Çamyamaç, Ahmet Duygun, Veysel Canoğlu, ve Kerim Azak. “İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 28, sy. 3 (Aralık 2020): 1545-98. https://doi.org/10.15337/suhfd.773084.
EndNote Çınarlı S, Çamyamaç A, Duygun A, Canoğlu V, Azak K (01 Aralık 2020) İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 28 3 1545–1598.
IEEE S. Çınarlı, A. Çamyamaç, A. Duygun, V. Canoğlu, ve K. Azak, “İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi”, Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 3, ss. 1545–1598, 2020, doi: 10.15337/suhfd.773084.
ISNAD Çınarlı, Serkan vd. “İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 28/3 (Aralık 2020), 1545-1598. https://doi.org/10.15337/suhfd.773084.
JAMA Çınarlı S, Çamyamaç A, Duygun A, Canoğlu V, Azak K. İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2020;28:1545–1598.
MLA Çınarlı, Serkan vd. “İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 3, 2020, ss. 1545-98, doi:10.15337/suhfd.773084.
Vancouver Çınarlı S, Çamyamaç A, Duygun A, Canoğlu V, Azak K. İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi Eğitimine Katkı Sağlamak Amacıyla Stajyer Avukat Eğitimi Veren Avukatlara Yapılan Anket Sonuçlarının Analizi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2020;28(3):1545-98.