The
main purpose of this study is to investigate how pre-service EFL teachers
construct their knowledge and understanding while learning to teach through the
use of authentic materials over a 5-week training program. The methodology
involved a case study design with one Tanzanian and three Turkish pre-service
EFL teachers at Department of English Language Teaching (ELT) of a private
university in the northwest of Turkey. Drawing on qualitative research, the
study utilized various data sources including focus group interviews,
reflection papers, in-class discussions, diaries, and observation notes. The
analysis revealed four major themes that appear to have an influence on the
participants’ construction of knowledge and understanding in learning to teach
English through authentic materials: the role of micro-teaching, the role of
training, L2 learning experiences, and access to real life. The study
demonstrated that the process of pre-service teachers’ cognition of learning to
teach through authentic materials is complex and several factors are in order.
Bu çalışmanın ana amacı hizmet öncesi İngilizce
öğretmenlerinin 5 haftalık bir eğitim süresince gerçek materyalleri kullanarak
İngilizce öğretmeyi öğrenirkenki bilgi ve anlayışlarını nasıl oluşturduğunu
incelemektir. Çalışma, Türkiye’nin kuzeybatısında özel bir üniversitede
İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 1 Tanzanyalı ve 3 Türk hizmet öncesi
İngilizce öğretmeni ile yapılan bir vaka çalışmasıdır. Nitel veriler; hedef
grup görüşmeleri, dönem sonu yansıtma kâğıtları, sınıf içi tartışmalar,
günlükler ve gözlem notları ile toplanmıştır. Analizimiz hizmet öncesi İngilizce
öğretmenlerinin gerçek materyalleri kullanarak İngilizce öğretmeyi öğrenirkenki
bilgi ve anlayışlarını oluşturmada etkisi olduğu görünen dört temel unsur
ortaya çıkarmıştır: küçük ölçekli öğretimin rolü, verilen eğitimin rolü, ikinci
dil öğrenme deneyimi ve gerçek hayat ile ilişkilendirme. Çalışma, hizmet öncesi
öğretmenlerinin gerçek materyalleri kullanarak İngilizce öğretmeyi öğrenirkenki
bilişsellik sürecinin karmaşık olduğunu ve birçok faktörün etkili olduğunu
göstermiştir.
Hizmet öncesi öğretmenler dil öğretmenlerinin bilişselliği öğretmeyi öğrenme gerçek materyaller yabancı dil olarak İngilizce
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/