Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 22 - 34, 01.03.2015
https://doi.org/10.15317/Scitech.2015310834

Öz

Bu çalışmada 100 ton kapasiteli 8x8 mobil vincin üst yapısının optimal konstrüksiyon tasarımı yapılmış olup, nümerik hesaplamalar ve sistemin sonlu elemanlar yöntemi ile statik ve dinamik analizleri yapılmıştır. TÜBİTAK Projesi kapsamında geliştirilen vinç, tek hidrolik uzatma silindir tahrikli teleskobik bomlara sahiptir. İnşaat sektöründen limanlara, rüzgar türbinlerinden taşımacılığa kadar bir çok alanda ağır yük tonajlarında gereksinim haline gelen vinç sistemlerinin üretimi özellikle Avrupalı firmalar tarafından yapılmaktadır. Tez çalışmasında üretimi yapılacak olan vincin, çalışma şartları ve kapasitesi göz önüne alınarak, bilgisayar ortamında optimum tasarım modeli kurulmuş ve yine bilgisayar ortamında gerçekleştirilen analiz çalışmaları incelenmiştir. Analiz sonuçlarına dayanarak tasarımda iyileştirme gerektiği öngörülen adımlar prototip üretiminden sonra geliştirilmesi planlanan model üzerinde uygulanacaktır. Bu yayın kapsamında yapılan çalışmalar ile analiz ortamında yazılan makro ile kalınlık, malzeme akma dayanımı ve emniyet katsayısı değerlerini dikkate alarak gerilme optimizasyonu otomatikleştirilmiş olup, tüm ürün çeşitlerine uygun hala getirilmiştir.

Kaynakça

  • Akkurt, M., 1990, Makine Elemanları Cilt II, Birsen Yayınevi, İstanbul Erdil, A., 2007, Portal kreynlerin tasarım ve sonlu elemanlar yöntemiyle gerilme analizi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • https://simcompanion.mscsoftware.com/infocenter/index?page=content&channel=DOCUMENTATION, ziyaret tarihi: 15 Kasım 2013.
  • http://www.ssab.com/tr/Brands/Weldox/Products/Weldox-960/, ziyaret tarihi: 12 Ocak 2014. Karamolla, M., 2005, Kule vinçlerin matematik modellemesi, Doktora Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa
  • Koçer, H., 2009, ‚Bir hidrolik mobil vincin tasarım, analiz ve optimizasyonu‛, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • Özkur, M., 2012, ‚Dört kademeli teleskobik vincin hareket mekanizmasının tasarımı ve analizi‛, Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Gebze
  • TS EN 12999, Aralık 2005, Vinç ve Yükleyici Vinçler Yıldız, A.R., 2006, Tasarım optimizasyon problemlerinin çözümü için çok amaçlı arama tabanlı bir sistemin geliştirilmesi, Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Fens Bilimleri Enstitüsü, Bursa, 10-33.
  • Yurt, H., 2012, 60 tm kapasiteli krenin mukavetmet ve dinamik kontrolü, Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul

MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 22 - 34, 01.03.2015
https://doi.org/10.15317/Scitech.2015310834

Öz

In this study, the optimal construction design of the superstructure of 8x8 mobile crane with 100 tones of capacity, with the numerical calculations and system's finite elements method the statical and dynamical analyses have been done. Developed within the context of the TÜBİTAK Project this crane, has got mono hydraulic extention cylinder driven telescobic booms. The production of crane systems which have become the requirement in too many fields from the construction sector to ports, from wind turbines to the transportation within the heavy weight tonnages, is being carried out particularly by the European companies. By taking the operation conditions and capacity of the crane to be produced within the structure of the thesis study, into consideration, the optimum design model has been established in the computer environement and againg the analysis studies realised in the computer environment have been examined. Basing on the analysis consequences the steps foreseen to be requiring the betterment in the design, will be applied on the model planned to be developed after the prototype production. By the studies realized within the context of the thesis, by taking the macro and thickness written in the analysis environment, material yield strength and security parameter values into consideration the strain optimisation is automised, and made appropriate for all the product sorts.

Kaynakça

  • Akkurt, M., 1990, Makine Elemanları Cilt II, Birsen Yayınevi, İstanbul Erdil, A., 2007, Portal kreynlerin tasarım ve sonlu elemanlar yöntemiyle gerilme analizi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • https://simcompanion.mscsoftware.com/infocenter/index?page=content&channel=DOCUMENTATION, ziyaret tarihi: 15 Kasım 2013.
  • http://www.ssab.com/tr/Brands/Weldox/Products/Weldox-960/, ziyaret tarihi: 12 Ocak 2014. Karamolla, M., 2005, Kule vinçlerin matematik modellemesi, Doktora Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa
  • Koçer, H., 2009, ‚Bir hidrolik mobil vincin tasarım, analiz ve optimizasyonu‛, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • Özkur, M., 2012, ‚Dört kademeli teleskobik vincin hareket mekanizmasının tasarımı ve analizi‛, Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji enstitüsü Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Gebze
  • TS EN 12999, Aralık 2005, Vinç ve Yükleyici Vinçler Yıldız, A.R., 2006, Tasarım optimizasyon problemlerinin çözümü için çok amaçlı arama tabanlı bir sistemin geliştirilmesi, Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Fens Bilimleri Enstitüsü, Bursa, 10-33.
  • Yurt, H., 2012, 60 tm kapasiteli krenin mukavetmet ve dinamik kontrolü, Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Diğer ID JA47BF68VA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

YUNUS Güder Bu kişi benim

Ali Serhat Ersoyoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güder, Y., & Ersoyoğlu, A. S. (2015). MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU. Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 3(1), 22-34. https://doi.org/10.15317/Scitech.2015310834
AMA Güder Y, Ersoyoğlu AS. MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU. sujest. Mart 2015;3(1):22-34. doi:10.15317/Scitech.2015310834
Chicago Güder, YUNUS, ve Ali Serhat Ersoyoğlu. “MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU”. Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim Ve Teknoloji Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2015): 22-34. https://doi.org/10.15317/Scitech.2015310834.
EndNote Güder Y, Ersoyoğlu AS (01 Mart 2015) MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU. Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim Ve Teknoloji Dergisi 3 1 22–34.
IEEE Y. Güder ve A. S. Ersoyoğlu, “MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU”, sujest, c. 3, sy. 1, ss. 22–34, 2015, doi: 10.15317/Scitech.2015310834.
ISNAD Güder, YUNUS - Ersoyoğlu, Ali Serhat. “MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU”. Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim Ve Teknoloji Dergisi 3/1 (Mart 2015), 22-34. https://doi.org/10.15317/Scitech.2015310834.
JAMA Güder Y, Ersoyoğlu AS. MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU. sujest. 2015;3:22–34.
MLA Güder, YUNUS ve Ali Serhat Ersoyoğlu. “MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU”. Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 3, sy. 1, 2015, ss. 22-34, doi:10.15317/Scitech.2015310834.
Vancouver Güder Y, Ersoyoğlu AS. MOBİL VİNÇLERDE TELESKOBİK BOMLARIN OPTİMİZASYONU. sujest. 2015;3(1):22-34.

MAKALELERINIZI 

http://sujest.selcuk.edu.tr

uzerinden gonderiniz