Bu çalışma kapsamında, alt yapısı kazıklar ile modellenen açık deniz platformunun yapısal davranışı farklı akışkan-yapı etkileşim analiz yöntemlerine göre belirlenmiştir. Yapılan analizlerde, öncelikle çift yönlü akışkan-yapı etkileşimi gerçekleştirilmiştir. Yapı çevresindeki akım, nonlineer dalga teorilerinden Stokes 5 dalga teorisi ile modellenmiştir. Çift yönlü akışkan yapı etkileşiminde Stokes 5 dalga teorisine ait hız profili Abaqus/CFD çözücüsü kullanılarak modellenmiştir. Akışkanı oluşturan deniz ortamı, Abaqus/CFD çözücüsünde modellenirken, platform Abaqus/Explicit çözücüsünde modellenmiştir. Akışkan-yapı etkileşim (FSI) modülü ile iki çözücünün etkileşimi sağlanmıştır. Sonlu elemanlar modelinde kullanılacak eleman sayısını belirleyen hassaslık analizi modal analiz üzerinden gerçekleştirilmiştir. Sonlu elemanlar analizi ile yapının modal davranışının yanında, deplasman ve gerilme değerleri elde edilmiştir. Çift yönlü etkileşim analizi ile akışkana ait çıktılar sayısal ve görsel olarak elde edilmiş ve yapı etrafındaki akış yapısı gözlemlenmiştir. Çalışmada ikincil olarak, tek yönlü akışkan yapı etkileşim analizi yapılmıştır. Bu analizde yapı, yarı analitik çok serbestlik dereceli (MDOF) sistem olarak modellenmiştir. Dalga hızları, ilk yöntemde olduğu gibi Stokes 5 dalga teorisi ile hesaplanmıştır. Dalga kuvvetleri Morrison denklemi üzerinden sayısal olarak elde edilmiştir. Bu kuvvetler hareket denkleminde dış kuvveti oluşturmuştur. Hareket denklemi ile yapının deplasman ve doğal frekans değerleri elde edilmiştir. Her iki analizden elde edilen sonuçların uyumu gözlemlenmiştir.
Açık deniz yapısı Sonlu elemanlar analizi Stokes 5 Yarı analitik analiz
In the scope of this study, structural behavior of the offshore platform whose substructure is modeled by piles is determined according to different fluid-structure interaction analysis methods. Bilateral fluid-structure interaction is primarily performed in the analyses. Flow around the structure is modeled by Stokes 5 wave theory which is an example of nonlinear wave theories. Velocity profile of Stokes 5 wave theory is modeled by using Abaqus/CFD solver in the bilateral fluid-structure interaction. While the marine environment of the fluid is modeled by Abaqus/CFD solver, the platform is modeled by Abaqus/Explicit solver. Fluid-structure interaction (FSI) is provided by the interaction of two solvers. Sensitivity analysis that determines number of nodes and elements in the finite elements model is performed through modal analysis. Displacement and stress values are obtained as well as the modal behavior of the structure by finite elements analysis. Wave velocity profiles are determined by both numerically and visually by bilateral interaction analysis and flow structure around the structure is observed. Secondarily, unidirectional fluid-structure interaction analysis is performed in the study. In this analysis, the structure is modeled as semi analytical multi degree of freedom (MDOF) system. Wave velocities are calculated by Stokes 5 wave theory same as in the case of the first method. Wave forces are numerically determined by Morrison equation. These forces constitute the external force in the equation of motion. Displacement and natural frequency values of the structure are determined by the equation of motion. The compatibility between the results of both analyses is observed.
Offshore structure Finite element analysis Stokes 5 Semi analytical analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |