As a social media tool, Twitter makes the public relations in public institutions process more effective and controllable. In public relations in public institutions, it is seen that institutions can communicate widely with their target audiences via Twitter. In addition, it has become commonplace for the target audience to create their own content and to react to the messages of public institutions on Twitter, and it has become possible for them to set the agenda by forming public opinion in any positive or negative situation that concerns them.
Within the scope of this study, it is investigated how the application of career steps in teaching is reflected on the target group during the studies of the Ministry of National Education's Teaching Profession Law. The reactions of the teachers, who are the primary target audience of this study, on the Twitter platform were investigated by sentiment analysis and the data obtained were presented. Within the scope of the research, the time period in which the Teaching Profession Law studies were carried out was considered as four periods covering the dates 1 December 2021 – 24 November 2022. The dataset used in the study consists of a total of 10,000 tweets, which are divided into four periods with the Twitter API and 2500 randomly drawn from each period, but limited to some tags related to the relevant law. Orange program was used in the process of collecting, recording, processing, analyzing and visualizing the data. As a result of the study, the importance of Twitter in public relations in public institutions and the effective role of data processing in shaping public relations in public institutions policies have been clearly seen.
Public Relations in Public Institutions Social Media Twitter Sentiment Analysis Ministry of National Education Teaching Profession Law Career Steps in Teaching
Bir sosyal medya aracı olarak Twitter, kamusal halkla ilişkiler sürecini daha etkili ve denetlenebilir hale getirmektedir. Kamusal halkla ilişkilerde, kurumların hedef kitleleriyle Twitter üzerinden geniş çaplı iletişim kurabildikleri görülmektedir. Bunun yanında, Twitter’da hedef kitlenin de kendi içeriğini oluşturabilmesi, kamu kuruluşlarının mesajlarına tepki verebilmesi olağan hale gelmiş, kendilerini ilgilendiren olumlu veya olumsuz herhangi bir durumda kamuoyu oluşturarak gündem belirleyebilmeleri imkanı doğmuştur.
Bu çalışma kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’nın Öğretmenlik Meslek Kanunu çalışmaları esnasında öğretmenlikte kariyer basamakları uygulamasının hedef kitleye nasıl yansıdığı araştırılmaktadır. Bu çalışmanın birincil hedef kitlesi konumundaki öğretmenlerin Twitter platformundaki tepkileri, duygu analiziyle araştırılmış ve elde edilen veriler sunulmuştur. Araştırma kapsamında, Öğretmenlik Meslek Kanunu çalışmalarının yürütüldüğü zaman aralığı, 1 Aralık 2021 – 24 Kasım 2022 tarihlerini kapsayan dört dönem olarak ele alınmıştır. Çalışmada kullanılan veri seti, Twitter API ile dört döneme ayrılan ve her dönemden 2500’er tane rastgele çekilen ancak ilgili kanuna ilişkin birtakım etiketlerle sınırlandırılan toplam 10.000 tweetten oluşmaktadır. Verilerin toplanması, kaydedilmesi, işlenmesi, analiz edilmesi ve görselleştirilmesi sürecinde Orange programı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, Twitter’ın kamusal halkla ilişkilerdeki önemi ve veri işlemenin kamusal halkla ilişkiler politikalarının şekillenmesindeki etkin rolü açıkça görülmüştür.
Kamusal Halkla İlişkiler Sosyal Medya Twitter Duygu Analizi MEB Öğretmenlik Meslek Kanunu Öğretmenlikte Kariyer Basamakları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |