İşgörenlerin müşteri kimliğine bürünerek piyasanın merkezine oturmaları, kimlik farklılaşmasınıyöneticilere de zorunlu kılmıştır. Çünkü ayakta kalabilmek için rekabetin yapısal formülü artık müşterilerin elindedir ve yöneticilerin ısrarlıFordist dirençleri bu şekilde çözülmek zorunda kalmıştır. Şirketlerin öngörülerini elinde tutan bu faktörün bilinç etkileşimi yine üretimin peşinde koşturduğu veri tabanına dönüşerek, örgütsel ve yönetsel değerlerinde yeniden yapılanmasında öncelikli rol oynamıştır. Dışardan gelen bu devrim, genişbir kabul ve uygulama alanıöngören tanımlamalarıkorumaya devam ederken, çevrenin taleplerini merkezi oluşturmada etkin kılmaktadır. Bu bağlamda yönetim/örgüt rekabetin anlamıile kimliklerini yeniden yapılandırmakta ve şirketler müşterinin/işgörenin en iyi stratejik bütüncül-holistik ortak olduğu gerçeği ile hareket etmektedirler. Rekabet bu anlamda örgütün yaşadığıyeni ve farklıbir iklim özelliği taşırken, yönetimde müşterinin oluşturduğu değişken iklim koşullarınıöğrenme çabasına girmektedir. Bir başka ifade ile rekabet, anlam kazandırdığıserbestliğin değerini yeniden bir öğretmen gibi içeride işgörenlerin, dışarıda müşterilerin eliyle piyasada varolmak isteyen herkes öğretmektedir.
Being in the market centre by behaving like customers, employees forced managers to identity differentitation. Because customers are the key element in the marketplace, in order to otay competitive, managers’ persistence to Fordist approach is not valid anymore. The factor that determines company’s faresights changes into manufacturing database by the result of reengineering managerial and organizational values. As an external factor this revolution protecto common practies and definitions but effects enviromental demands. Therefore management/organization restructures its identity by the mean of competition and the companies move by the fact that consumer/employee is the best holistic strategic partner. Conceptually, while competition carries a new and different climate quality, it tries to learn the changeable climate conditions which are occured by the consumers in management. In other words, conpetition means internally teaching to employees and externally teaching to customers to stay competition in the marketplace.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Sayı: 10 |