BibTex RIS Kaynak Göster

STAR STRATEJİSİVE UYGULAMALARI

Yıl 2003, Sayı: 10, 349 - 358, 01.08.2003

Öz

Toplum tarafından, oynadıklarıfilmler, diziler, reklamlar vs. sayesinde star konumuna yerleşmişkişiler çok önemli görevler üstlenmişlerdir. Çünkü onlar kamuya mâl olmuşlardır. Ve onların her yaptıklarıher söyledikleri toplumun çeşitli kesimleri tarafından örnek alınmaktadır. Bu çalışmada star tanımına uyan kişilerin toplum içindeki önemi ve oynadıklarıreklam filmlerindeki inandırıcılıklarıele alınmıştır.

Kaynakça

  • AKYÜREK, Rüveyde(1998) Sponsorluk, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • AYTEMUR, Sait(2000) Reklamın yisi Kötüsü Olmaz, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • BAYMUR, Feriha(1983)Genel Psikoloji, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • GÜZ, Hanife(2001)“Reklam Stratejisi ve Reklam Stratejisini Etkileyen Unsurlar”, S.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, Konya.
  • İNCEOĞLU, Metin(1985)Güdüleme Yöntemleri, A.Ü.B.Y.Y.O. Basımevi, Ankara.
  • KARAÇOR,Süleyman(2000) Toplumsal Değişme ve R klam, S.Ü.Yayınları, Konya.
  • KARAFAKİOĞLU, Mehmet(1988) Televizyon Reklamlarında Ünlü simler, Pazarlama Dünyası, Yıl:2, Mart – Nisan.
  • KOCABAŞ, Füsun-ELDEN, Müge(1997) Reklam ve Yara ı ı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • NOKTA Dergisi(1985) En Pahalı Saniyeler, Yıl 3, Şubat, İstanbul.
  • OLUÇ, Mehmet(1989) Tutundurma-Promotion, İletişim Communication, Pazarlama Dünyası, Yıl:3, Eylül Ekim.
  • İSEN, Galip-BATMAZ, Veysel(2002) Ben ve Toplum, Om Yayınevi, İstanbul.
  • JAMIESON, Harry(1996) leti im ve kna, (Çev: Nejdet Atabek ve Banu Dağtaş), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • SANAY, Eyyüp(1985) Genel Sosyoloji, A.Ü.B.Y.Y.O.Y. Ankara.
  • SEQUELA, Jacques(1990) Yarın Çok Star Olacak, (Çev: Mine Haksal), Afa Yayıncılık, İstanbul.
  • YÜKSEL.A.,Haluk(1994), İkna Edici letişim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.

THE STRATEGY OF STAR AND IT’S APPLICATIONS

Yıl 2003, Sayı: 10, 349 - 358, 01.08.2003

Öz

The public take the peoples who plays in film, series in advertisement in star position and they have important roles in the society. Because they are a part of the society are their behavior in model for the public. In this article we tried to explain the importance of the stars in the society and we spoke about the roles in their convincing in the advertisement

Kaynakça

  • AKYÜREK, Rüveyde(1998) Sponsorluk, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • AYTEMUR, Sait(2000) Reklamın yisi Kötüsü Olmaz, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • BAYMUR, Feriha(1983)Genel Psikoloji, İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • GÜZ, Hanife(2001)“Reklam Stratejisi ve Reklam Stratejisini Etkileyen Unsurlar”, S.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, Konya.
  • İNCEOĞLU, Metin(1985)Güdüleme Yöntemleri, A.Ü.B.Y.Y.O. Basımevi, Ankara.
  • KARAÇOR,Süleyman(2000) Toplumsal Değişme ve R klam, S.Ü.Yayınları, Konya.
  • KARAFAKİOĞLU, Mehmet(1988) Televizyon Reklamlarında Ünlü simler, Pazarlama Dünyası, Yıl:2, Mart – Nisan.
  • KOCABAŞ, Füsun-ELDEN, Müge(1997) Reklam ve Yara ı ı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • NOKTA Dergisi(1985) En Pahalı Saniyeler, Yıl 3, Şubat, İstanbul.
  • OLUÇ, Mehmet(1989) Tutundurma-Promotion, İletişim Communication, Pazarlama Dünyası, Yıl:3, Eylül Ekim.
  • İSEN, Galip-BATMAZ, Veysel(2002) Ben ve Toplum, Om Yayınevi, İstanbul.
  • JAMIESON, Harry(1996) leti im ve kna, (Çev: Nejdet Atabek ve Banu Dağtaş), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • SANAY, Eyyüp(1985) Genel Sosyoloji, A.Ü.B.Y.Y.O.Y. Ankara.
  • SEQUELA, Jacques(1990) Yarın Çok Star Olacak, (Çev: Mine Haksal), Afa Yayıncılık, İstanbul.
  • YÜKSEL.A.,Haluk(1994), İkna Edici letişim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sedat Şimşek Bu kişi benim

İmran Uğur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Şimşek, S., & Uğur, İ. (2003). STAR STRATEJİSİVE UYGULAMALARI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 349-358.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.