BibTex RIS Kaynak Göster

KURUM KİMLİĞİNDE KRİZ YÖNETİMİNİN YERİVE ÖNEMİ

Yıl 2003, Sayı: 10, 465 - 475, 01.08.2003

Öz

Bir kurumun karakteristik özellikleri o kurumun kimliğini oluş-turmaktadır. Bir kurum çalışma alanınıetkileyen bütün unsurlarıdikkate almak zorundadır. Kurum açısından sadece kârıön planda tutmamak gerekmektedir, çünkü kurumlar çalışanlarına hedef kitlesine ve halka karşısorumluluk taşımaktadırlar. Kurumlar kendilerini içeridekiler ve dışarıdakileri tanıtmak zorunda olduklarıiçin kurum kimliklerini iyi planlamak zorundadırlar. Güçlü bir kurum kimliğine sahip olan işletmeler gelişen krizlerle mücadele etmekte daha başarılıbir yol izleyecektir. Planlıbir kurum kimliği ile krizle başa çıkmak daha kolay ve sağlıklıdır. Kurum kimliği gerekli bilgiye sahip bir kriz yönetim ekibi ve kriz planıiçermelidir. Bu makale bize kurum kimliğinde kriz yönetiminin önemini ifade etmeye çalışmaktadır.

Kaynakça

  • AYDEDE, Ceyda; Halkla İlişkiler Kampanyaları, Media Cat Yayınları, An- kara, 2001.
  • BANKS, Kathleen Fearn; Crisis Communications, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey, 1996.
  • BURNETT, John J.; A strategic Approach to managing ises, Public Relations Review, Vol.24, No:4, Winter 1998, ss. 475-488.
  • CARTER, David E.; Designing Corporate Identity Programs For Small Corporations, Art Direction Book Company, USA, 1985.
  • FİDAN, Mehmet ve ÇİL, Makbule Evrim; Kurum Kimliği Sürecinin İşleyi- şinde Karar Verme Fonksiyonunun Yeri ve Önemi, İstanbul İle- tişim Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:12, İstanbul, 2002, ss. 509- 520.
  • GARBETT, Thomas; How to Build a Cororations İdentity and Project its İmage, Lexington Book, USA, 1988.
  • GÖZTAŞ, Aylin; Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Ege Yayıncılık, İzmir, 1997.
  • HERBST, Dieter; Corporate İdentity als ganzheitlicher Managment Prozess, Cornelsen Verlag, Berlin, 1998.
  • KIESSLING, F. Waldemar; SPANAGLI, Peter; Corporate Identity Unternehmens Leitbild Organisationskultur, Sandmann, Alling, 1996.
  • OKAY, Ayla; Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara, 2000.
  • OKAY, Ayla, OKAY Aydemir; Halkla İlişkiler, Der Yayınları, İstanbul, 2002a.
  • OKAY, Aydemir; Kriz Yönetimi ve Halkla lişkiler, İstanbul İletişim Fakül- tesi Dergisi; Cilt:2, Sayı:12, İstanbul, 2002b, ss.473-498.
  • TEK, Ömer Baybars; Pazarlama İlkeleri, Cem Ofset Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • TORTOP, Nuri; Halkla İlişkiler, Yargı Yayınları, Ankara, 1993.
  • TUTAR, Hasan; Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat, İstanbul, 2000.
  • VERGİLİEL TÜZ, Melek; Kriz Ve İşletme Yönetimi, Alfa Yayınları, İstan- bul 2001.
  • WALLY, Olins; Corporate Identity, Campus, New York, 1999.
Yıl 2003, Sayı: 10, 465 - 475, 01.08.2003

Öz

The characteristic of a company constitute the corporate identity of a company. The company should consider all the factors that influence his working area. The companies should not only take care to make a profit because they are responsible tu customer, to workers and to public. So they have to plan their corporate and brand identity well, the companies have to introduce his self to inside and outside the company. If the company has a strong corporate identity he will be able to contend with all crisis that constituted in the company, with a planned corporate identity it is easy and healty to cope with a crisis. The corporate identity of a company must include a perfect preparede crisis managment team and plan. This article will show us the importance of a corporate identity and the crisis managment in it

Kaynakça

  • AYDEDE, Ceyda; Halkla İlişkiler Kampanyaları, Media Cat Yayınları, An- kara, 2001.
  • BANKS, Kathleen Fearn; Crisis Communications, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey, 1996.
  • BURNETT, John J.; A strategic Approach to managing ises, Public Relations Review, Vol.24, No:4, Winter 1998, ss. 475-488.
  • CARTER, David E.; Designing Corporate Identity Programs For Small Corporations, Art Direction Book Company, USA, 1985.
  • FİDAN, Mehmet ve ÇİL, Makbule Evrim; Kurum Kimliği Sürecinin İşleyi- şinde Karar Verme Fonksiyonunun Yeri ve Önemi, İstanbul İle- tişim Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:12, İstanbul, 2002, ss. 509- 520.
  • GARBETT, Thomas; How to Build a Cororations İdentity and Project its İmage, Lexington Book, USA, 1988.
  • GÖZTAŞ, Aylin; Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Ege Yayıncılık, İzmir, 1997.
  • HERBST, Dieter; Corporate İdentity als ganzheitlicher Managment Prozess, Cornelsen Verlag, Berlin, 1998.
  • KIESSLING, F. Waldemar; SPANAGLI, Peter; Corporate Identity Unternehmens Leitbild Organisationskultur, Sandmann, Alling, 1996.
  • OKAY, Ayla; Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara, 2000.
  • OKAY, Ayla, OKAY Aydemir; Halkla İlişkiler, Der Yayınları, İstanbul, 2002a.
  • OKAY, Aydemir; Kriz Yönetimi ve Halkla lişkiler, İstanbul İletişim Fakül- tesi Dergisi; Cilt:2, Sayı:12, İstanbul, 2002b, ss.473-498.
  • TEK, Ömer Baybars; Pazarlama İlkeleri, Cem Ofset Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • TORTOP, Nuri; Halkla İlişkiler, Yargı Yayınları, Ankara, 1993.
  • TUTAR, Hasan; Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat, İstanbul, 2000.
  • VERGİLİEL TÜZ, Melek; Kriz Ve İşletme Yönetimi, Alfa Yayınları, İstan- bul 2001.
  • WALLY, Olins; Corporate Identity, Campus, New York, 1999.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Fidan Bu kişi benim

M.evrim Gülsünler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Fidan, M., & Gülsünler, M. (2003). KURUM KİMLİĞİNDE KRİZ YÖNETİMİNİN YERİVE ÖNEMİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 465-475.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.