BibTex RIS Kaynak Göster

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAKİREKLAMLARDA KADIN VE ERKEK OBJELERİNİN KULLANILMASI

Yıl 2004, Sayı: 11, 549 - 560, 01.02.2004

Öz

Günümüzde üretici ve tüketici arasında oldukça büyük bir mesafe vardır. Bu mesafeyi kapatma görevini ise reklamlar üstlenmektedir. Reklamlarda pek çok obje kullanılmaktadır. Örneğin kadınlar, erkekler, çocuklar, çizgi kahramanlar vs. Reklamcılar üretici firmaların ürettikleri mal veya hizmeti tüketiciye ulaştırmada akıldan çok duygulara hitap etmek için reklamlarda kadın ve erkek objeler kullanırlar. Biz de bu çalışmamızda ürün satışınıarttırmak amacıyla yapılan reklamlarda, kullanılan kadın ve erkek objelerin önemini ortaya koymaya çalıştık.

Kaynakça

  • ACIMAN, Eli (1988) Modern Reklamcılık ve Türkiyede Uygulaması, Dünyada ve Türkiye’de Reklamcılık, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • AKGÜN, Nebahat (1993) Türk Basınında (1960-1876) Yılları Arasında Aile ve Kadın, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • AYTEMUR, Sait, (2000), Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz, MediaCat Yayınları, İstanbul. BAROKAS, Safiye (1994) Reklam ve Kadın, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, İstanbul.
  • BÜKER, Seçil-KIRAN, E.Ayşe (1999) Reklamlarda Kadına Yönelik Şiddet, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  • CAN, Aytekin-TORUK, İbrahim (2004) Şiddet Unsuru İçeren Programlarda Yayınlanan Reklamların Hatırlanma Düzeyi, 2.International Symposium “Communication in the Millenium:A Dialogue Between Turkish and American Scholars”, İstanbul.
  • COHEN, Nick (2000) Kandırmayacaksın, Reklam Halkla İlişkiler Ve Ötesi, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • ÇETİNKAYA, Yalçın (1993) Reklamcılık ve Manipülasyon, Ağaç Yayınları, İstanbul.
  • ERDOĞAN, İrfan, (2002), İletişim Anlamak, Erk Yayınları, Ankara.
  • GERAY, Haluk, (2003), İletişim ve Teknoloji, Ütopya Yayınları, Ankara.
  • GÜRGEN, Haluk, (1996), Reklam ve Tüketim, Yeni Türkiye Dergisi, Sayı:11, (Eylül-Ekim), İstanbul.
  • KARPAT, Işıl, (2004), Ürün Sorumluluğunun Aktarılmasında Reklam ve Etik Kaygılar, 2.International Symposium “Communication in the Millenium:A Dialogue Between Turkish and American Scholars”, İstanbul.
  • KIRAN, E.Ayşe (2000) Reklamlar ve Kadın, Gazi İletişim Dergisi, Gazi Üniversitesi Yayınları, S.6, Ankara.
  • KOCABAŞ, Füsun-ELDEN Müge (2002) Reklamcılık, İletişim Yayınları, İstanbul
  • KOCABAŞ, Füsun ve Ark (2000) Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
Yıl 2004, Sayı: 11, 549 - 560, 01.02.2004

Öz

There is a quite wide distance between producer and consumer in the marketplace today and the task to close it is to the advertisement. Various human objects -male, female, child up to artistic creatures- are used by advertisers to address the consumers emotions to persuade rational needs with the objective to sell a particular product or service. In this study we tried to show the importance of using male and female message objects in advertisements which are composed with the goal to increase sales

Kaynakça

  • ACIMAN, Eli (1988) Modern Reklamcılık ve Türkiyede Uygulaması, Dünyada ve Türkiye’de Reklamcılık, Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • AKGÜN, Nebahat (1993) Türk Basınında (1960-1876) Yılları Arasında Aile ve Kadın, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • AYTEMUR, Sait, (2000), Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz, MediaCat Yayınları, İstanbul. BAROKAS, Safiye (1994) Reklam ve Kadın, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, İstanbul.
  • BÜKER, Seçil-KIRAN, E.Ayşe (1999) Reklamlarda Kadına Yönelik Şiddet, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  • CAN, Aytekin-TORUK, İbrahim (2004) Şiddet Unsuru İçeren Programlarda Yayınlanan Reklamların Hatırlanma Düzeyi, 2.International Symposium “Communication in the Millenium:A Dialogue Between Turkish and American Scholars”, İstanbul.
  • COHEN, Nick (2000) Kandırmayacaksın, Reklam Halkla İlişkiler Ve Ötesi, Media Cat Yayınları, İstanbul.
  • ÇETİNKAYA, Yalçın (1993) Reklamcılık ve Manipülasyon, Ağaç Yayınları, İstanbul.
  • ERDOĞAN, İrfan, (2002), İletişim Anlamak, Erk Yayınları, Ankara.
  • GERAY, Haluk, (2003), İletişim ve Teknoloji, Ütopya Yayınları, Ankara.
  • GÜRGEN, Haluk, (1996), Reklam ve Tüketim, Yeni Türkiye Dergisi, Sayı:11, (Eylül-Ekim), İstanbul.
  • KARPAT, Işıl, (2004), Ürün Sorumluluğunun Aktarılmasında Reklam ve Etik Kaygılar, 2.International Symposium “Communication in the Millenium:A Dialogue Between Turkish and American Scholars”, İstanbul.
  • KIRAN, E.Ayşe (2000) Reklamlar ve Kadın, Gazi İletişim Dergisi, Gazi Üniversitesi Yayınları, S.6, Ankara.
  • KOCABAŞ, Füsun-ELDEN Müge (2002) Reklamcılık, İletişim Yayınları, İstanbul
  • KOCABAŞ, Füsun ve Ark (2000) Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İmran Uğur Bu kişi benim

Sedat Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Uğur, İ., & Şimşek, S. (2004). KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAKİREKLAMLARDA KADIN VE ERKEK OBJELERİNİN KULLANILMASI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 549-560.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.