BibTex RIS Kaynak Göster

ÇALGI İCRACILARINDA KAS-İSKELET PROBLEMLERİVE NEDENLERİ

Yıl 2004, Sayı: 11, 561 - 574, 01.02.2004

Öz

Bu çalışmada, müzisyenlerin -özellikle de çalgıicracılarının- en sık karşılaştığıkas-iskelet problemleri, betimsel olarak kaynak tarama yöntemi kullanılarak araştırılmıştır. Bu problemlerin olasınedenleri ve cerrahi olmayan tedavi şekilleri üzerinde durulmuştur. Çalgıeğitimcileri, öğrencileri ve icracılarına bu problemlerden korunma amaçlı, uygulama ve teoriye yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Andrews, E. (2001) “Treatments Explained: Why do musicians help?” www.wrenclinic.com, London.
  • Akı, E. (1995) Müzisyenlerde Üst Ekstremite ve Gövde Değerlendirmesi, Hacettepe Ünv. Sağlık Bil.Enst., (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), 5,6, 8, 9, 10- 11, 41-42, Ankara.
  • Arıncı, K., Elhan, A. (1985) Eklemler, Ankara Ünv. Tıp Fakültesi Yayınları, No: 444, s.77, 86–87, Ankara.
  • Çağlar, C. (1994) “Müzisyenlerde En Çok Rastlanan Kas-İskelet Sistemi Problemleri”, Fizyoterapistler Sempozyumu, s. 5, 7, 9, İstanbul.
  • Daum, C. M. (2000) http://www.sierraneuada.edu/facilities/safety/musicsaf.htm.
  • Eisner,J.A. (2001) “Special Message to Musicians and Performans”, www.londonmusicians.com/articles/stress.html.
  • Fry, H. J. H. (1986) “Overuse Syndrome in Musicians: Prevention and Management”, The Lancet (September): 728–731.
  • Gürses, N. (1994) “Müzisyenler İçin Öneriler”, Fizyoterapi–Rehabilitasyon Dergisi., cilt:7, No: 6 (Aralık), 115–121, Ankara.
  • Hocberg, F.H., Lavin, P., Portney, R. et al., (1988) “Tropical Treapy of Localized Inflamation In Musicians: a Clinical Evaluation of Aspercreme Versus Placeba”, Med. Probl. Perf. Art., 9-14, Mainz.
  • Jameson, T. (2001a) “Repetitive Injuries Strain Continue to Plaque Musicians”, www.musicianshealth.com/newpage5.htm.
  • Jameson,T. (2001 b) “Prevention of Repetitive Strain Injuries”, htpp://www.gbase.com/articles/med/med2.html.
  • Libolt, L. (2000) “Making Music can be Painful to Musicians, Increased Awareness of‘Overuse İnjuries’ can Bring Relief”, http://cityguide.bellinghamherald.com/fe/cityguide/healthtab/61469.asp.
  • Livanelioğlu, A. (1994) “Overuse sendromu”, Fizyoterapistler Sempozyumu, 64–70, İstanbul.
  • Lockwood, A. H. (1989) “Medical Problems of Musicians”, New England Journal of Medicine, 1, 221–227.
  • Marxhausen, P. (2001) “Musicians and Injuries”, www.dhebert.com/injuries.html
  • Norris, R. (1993) “The Musician’s Survival Manual: a Guide of Preventing and Treating Injuries in Instrumentalists”, 134, htpp://www.mmlomusic.com/MMB/musSurvival.html.
  • Özel, T., Köksal, Y. (1994) “Müzisyenlerde El Değerlendirmesi”, Fizyoterapistler Sempozyumu, s. 5, 6, 7. İstanbul.
  • Rozmaryn, L.M. (1993) “Upper Extremity Disorders in Performing Artists”, Maryland Medical Journal, No : 42(3), 255–260.
  • Thorpe, C. (1998) Upper Extremity Injuries and Instrumentalists Definitions, Causes and Preventron’s (bir araştırma önerisi), Austin Peay State University, USA.
  • URL:1 (http://doemorrow.com/home/music.html)
  • URL:2 (http://www.ismennt.is/not/sen/treatb.html#phsio)
  • Yağışan, N. (2002) Keman Çalmada Etkin Bedensel Yapıların Hareket Analizi ve
  • Fiziksel- Motorik Özellikleri Geliştirmenin Çalma Performansı Üzerindeki Yansımaları, G.Ü. Fen Bilimleri Enst. (yayınlanmamış doktora tezi), 128, Ankara.
  • Zaza, C. (1997) “Musicians Playing–Related Musculoskeletal Disorders: an Examination of Risk Factors”, American Journal of Industrial Medicine, volume 32, issue 3: 292–300, Hamilton, USA.
Yıl 2004, Sayı: 11, 561 - 574, 01.02.2004

Öz

In this study, muscle-skeleton problems which musicians – especially instrument playersmostly face to, are investigated by using a descriptive literature review method. Probable reasons and non-surgical treatment ways of those problems are emphasized. Some practical and theoretical advice was given to educators, students, and players of musical instruments to avoid themselves from those problems

Kaynakça

  • Andrews, E. (2001) “Treatments Explained: Why do musicians help?” www.wrenclinic.com, London.
  • Akı, E. (1995) Müzisyenlerde Üst Ekstremite ve Gövde Değerlendirmesi, Hacettepe Ünv. Sağlık Bil.Enst., (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), 5,6, 8, 9, 10- 11, 41-42, Ankara.
  • Arıncı, K., Elhan, A. (1985) Eklemler, Ankara Ünv. Tıp Fakültesi Yayınları, No: 444, s.77, 86–87, Ankara.
  • Çağlar, C. (1994) “Müzisyenlerde En Çok Rastlanan Kas-İskelet Sistemi Problemleri”, Fizyoterapistler Sempozyumu, s. 5, 7, 9, İstanbul.
  • Daum, C. M. (2000) http://www.sierraneuada.edu/facilities/safety/musicsaf.htm.
  • Eisner,J.A. (2001) “Special Message to Musicians and Performans”, www.londonmusicians.com/articles/stress.html.
  • Fry, H. J. H. (1986) “Overuse Syndrome in Musicians: Prevention and Management”, The Lancet (September): 728–731.
  • Gürses, N. (1994) “Müzisyenler İçin Öneriler”, Fizyoterapi–Rehabilitasyon Dergisi., cilt:7, No: 6 (Aralık), 115–121, Ankara.
  • Hocberg, F.H., Lavin, P., Portney, R. et al., (1988) “Tropical Treapy of Localized Inflamation In Musicians: a Clinical Evaluation of Aspercreme Versus Placeba”, Med. Probl. Perf. Art., 9-14, Mainz.
  • Jameson, T. (2001a) “Repetitive Injuries Strain Continue to Plaque Musicians”, www.musicianshealth.com/newpage5.htm.
  • Jameson,T. (2001 b) “Prevention of Repetitive Strain Injuries”, htpp://www.gbase.com/articles/med/med2.html.
  • Libolt, L. (2000) “Making Music can be Painful to Musicians, Increased Awareness of‘Overuse İnjuries’ can Bring Relief”, http://cityguide.bellinghamherald.com/fe/cityguide/healthtab/61469.asp.
  • Livanelioğlu, A. (1994) “Overuse sendromu”, Fizyoterapistler Sempozyumu, 64–70, İstanbul.
  • Lockwood, A. H. (1989) “Medical Problems of Musicians”, New England Journal of Medicine, 1, 221–227.
  • Marxhausen, P. (2001) “Musicians and Injuries”, www.dhebert.com/injuries.html
  • Norris, R. (1993) “The Musician’s Survival Manual: a Guide of Preventing and Treating Injuries in Instrumentalists”, 134, htpp://www.mmlomusic.com/MMB/musSurvival.html.
  • Özel, T., Köksal, Y. (1994) “Müzisyenlerde El Değerlendirmesi”, Fizyoterapistler Sempozyumu, s. 5, 6, 7. İstanbul.
  • Rozmaryn, L.M. (1993) “Upper Extremity Disorders in Performing Artists”, Maryland Medical Journal, No : 42(3), 255–260.
  • Thorpe, C. (1998) Upper Extremity Injuries and Instrumentalists Definitions, Causes and Preventron’s (bir araştırma önerisi), Austin Peay State University, USA.
  • URL:1 (http://doemorrow.com/home/music.html)
  • URL:2 (http://www.ismennt.is/not/sen/treatb.html#phsio)
  • Yağışan, N. (2002) Keman Çalmada Etkin Bedensel Yapıların Hareket Analizi ve
  • Fiziksel- Motorik Özellikleri Geliştirmenin Çalma Performansı Üzerindeki Yansımaları, G.Ü. Fen Bilimleri Enst. (yayınlanmamış doktora tezi), 128, Ankara.
  • Zaza, C. (1997) “Musicians Playing–Related Musculoskeletal Disorders: an Examination of Risk Factors”, American Journal of Industrial Medicine, volume 32, issue 3: 292–300, Hamilton, USA.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nihan Yağışan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Yağışan, N. (2004). ÇALGI İCRACILARINDA KAS-İSKELET PROBLEMLERİVE NEDENLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 561-574.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.