BibTex RIS Kaynak Göster

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ SPOR KAMUOYU ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2004, Sayı: 12, 313 - 321, 01.08.2004

Öz

Kitle iletişim araçları; ülkemizin ve dünya sorunlarıhakkında hedef kitlelerine aktardıklarıbilgilerle, kitlenin bilgi sahibi olmalarınısağlar. Bu aktarım, toplumun habere, bilgiye ve fikre ulaşmasını, bu bilgilerin değerlendirilmesini ve onların halk içerisinde yayılmasınıiçerir. Günümüzde spora duyulan ilginin her geçen gün artmasısonucu büyük bir spor kamuoyu oluşmuştur. Kitle iletişim araçları, bu kamuoyunun oluşmasında, bilgilenmesinde, yönlenmesinde büyük pay sahibi olmuştur. Bunun sonucu kitle iletişim araçları, spora ihtiyaç duyarken spor olaylarıve organizasyonlarında kendilerini topluma anlatabilmeleri açısından kitle iletişim araçlarına büyük ihtiyaçlarıvardır.

Kaynakça

  • AKALIN, C; Spor Yazarları, Gazete Pazar, 20.01.1998.
  • ALEMDAR, Korkmaz; Kitle İletişimine Temel Yaklaşımlar Savaş Yayınları, Ankara,1983
  • BOURDİEV, P; Surla Televizyon Televizyon Üzerine (çev. Turhan Ilgaz) Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 1997.
  • ÇOLAKOĞLU, Tekin; Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın Etkisi (Güreş Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2000.
  • ÇOL, Zeki; Futbol,Olimpizm ve Dayanışma Semineri, s. 104, Ocak-1997.
  • ERDOĞAN, İrfan; İletişim ve toplum, Bilge Yayınevi, İstanbul, 1990.
  • ERKAL, Mustafa; Sosyolojik Açıdan Spor Türk Dünyası Vakfı Yayınları, İstanbul, 1992.
  • GÜZ, Nurettin; “Türk Basınında Gündem Oluşturma” Yeni Türkiye Medya Özel Sayısı, S: 2, Yıl: 2, Ankara, 1996.
  • KARAKÜÇÜK, Suat; “Sporun Topluma Yaygınlaştırılması Bakımından Televizyon Programlarının Etkinliği, Gazi Ü, Spor Bilimleri Dergisi, C. 1, S. 3, Temmuz-1996, Ankara.
  • KARAKÜÇÜK, Suat- YENEL, Fatih; “Türk Sporunun Geliştirilmesi ve Topluma Yaygınlaştırılması Bakımından Basının Etkinliği” Gazi Ü, Spor Bilimleri Dergisi, C. 1, S. 2, Nisan-1997, Ankara.
  • KARAKÜÇÜK, Suat- YENEL, Fatih; “Spor Köşe Yazarlarının Okuyucuya Yansıttığı Görüşlerin Bir Analizi” Gazi Üniversitesi, Spor Bilimleri Dergisi, S. 1, C. 4, Temmuz-1999, Ankara.
  • KARA, Mustafa; Kitle İletişim Araçlarının Toplumsal Gücü, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Sakarya,1995.
  • MC QİAİL, D- WİNDALH, S; Kitle İletişim Modelleri (Çev.Kona Yumlu), İmge Yayıncılık, Ankara, 1997.
  • ÖZMADEN, Murat-YILDIRAN, İ; Futbola İlişkin Dışsal Etkenlerin Seyirci Saldırganlığı Üzerindeki Etki Düzeylerinin Araştırılması, Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, 10- 11 Ekim 2003, Ankara.
  • ŞAHAN, Hasan; Türkiye de Spor Yazarlığı ve Futbol Kamuoyu Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya, 2001.
  • TALİMCİLER, A; Türkiye’de Futbol Fanatizmi Medya İlişkisi, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2003.
  • ULUÇ, Hıncal; Spor ve Medya, Yeni Türkiye Dergisi Medya Özel Sayısı, S.2, S.1447-1448, 1996.
  • YENGİN, H; Ekranın Büyüsü Batıda Değişen Televizyon Yayıncılığının Boyutları ve Türkiye de Özel Televizyonlar, İstanbul, 1994.
  • www.Ödevarsivi.com 02-12-2004.
Yıl 2004, Sayı: 12, 313 - 321, 01.08.2004

Öz

Mass media tools obtains, by transfering our countr’s and world’s problems to their target mass obtains in the same time they allow them having knowledge. This transfer obtains community to reach to the news, informations and to the ideas and also it contains spreading out them in community. A great public opinion had been existenced novadays because of the renaining interest on sports from day to day. Mass media tools had important share on this public opinion’s existence, it’i orientatetion and it’s obtaining knowledge. Because of this, while mass media tools needs to sports, sports events and sports organizations needs to mass media tools tooo for to tell themselves to the public

Kaynakça

  • AKALIN, C; Spor Yazarları, Gazete Pazar, 20.01.1998.
  • ALEMDAR, Korkmaz; Kitle İletişimine Temel Yaklaşımlar Savaş Yayınları, Ankara,1983
  • BOURDİEV, P; Surla Televizyon Televizyon Üzerine (çev. Turhan Ilgaz) Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 1997.
  • ÇOLAKOĞLU, Tekin; Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın Etkisi (Güreş Örneği) Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2000.
  • ÇOL, Zeki; Futbol,Olimpizm ve Dayanışma Semineri, s. 104, Ocak-1997.
  • ERDOĞAN, İrfan; İletişim ve toplum, Bilge Yayınevi, İstanbul, 1990.
  • ERKAL, Mustafa; Sosyolojik Açıdan Spor Türk Dünyası Vakfı Yayınları, İstanbul, 1992.
  • GÜZ, Nurettin; “Türk Basınında Gündem Oluşturma” Yeni Türkiye Medya Özel Sayısı, S: 2, Yıl: 2, Ankara, 1996.
  • KARAKÜÇÜK, Suat; “Sporun Topluma Yaygınlaştırılması Bakımından Televizyon Programlarının Etkinliği, Gazi Ü, Spor Bilimleri Dergisi, C. 1, S. 3, Temmuz-1996, Ankara.
  • KARAKÜÇÜK, Suat- YENEL, Fatih; “Türk Sporunun Geliştirilmesi ve Topluma Yaygınlaştırılması Bakımından Basının Etkinliği” Gazi Ü, Spor Bilimleri Dergisi, C. 1, S. 2, Nisan-1997, Ankara.
  • KARAKÜÇÜK, Suat- YENEL, Fatih; “Spor Köşe Yazarlarının Okuyucuya Yansıttığı Görüşlerin Bir Analizi” Gazi Üniversitesi, Spor Bilimleri Dergisi, S. 1, C. 4, Temmuz-1999, Ankara.
  • KARA, Mustafa; Kitle İletişim Araçlarının Toplumsal Gücü, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Sakarya,1995.
  • MC QİAİL, D- WİNDALH, S; Kitle İletişim Modelleri (Çev.Kona Yumlu), İmge Yayıncılık, Ankara, 1997.
  • ÖZMADEN, Murat-YILDIRAN, İ; Futbola İlişkin Dışsal Etkenlerin Seyirci Saldırganlığı Üzerindeki Etki Düzeylerinin Araştırılması, Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, 10- 11 Ekim 2003, Ankara.
  • ŞAHAN, Hasan; Türkiye de Spor Yazarlığı ve Futbol Kamuoyu Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya, 2001.
  • TALİMCİLER, A; Türkiye’de Futbol Fanatizmi Medya İlişkisi, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2003.
  • ULUÇ, Hıncal; Spor ve Medya, Yeni Türkiye Dergisi Medya Özel Sayısı, S.2, S.1447-1448, 1996.
  • YENGİN, H; Ekranın Büyüsü Batıda Değişen Televizyon Yayıncılığının Boyutları ve Türkiye de Özel Televizyonlar, İstanbul, 1994.
  • www.Ödevarsivi.com 02-12-2004.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Şahan Bu kişi benim

Vedat Çınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Şahan, H., & Çınar, V. (2004). KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ SPOR KAMUOYU ÜZERİNE ETKİSİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 313-321.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.