Modern bir ödeme aracıolan kredi kartları, günümüzün yoğun rekabet ortamında gerek üreticiler ve gerekse satıcılar açısından pazarda varolmanın ve güçlü kalmanın önemli unsurlarından biri haline gelmiştir. Plastik para olarak da adlandırılan kredi kartlarıtüketici açısından ise prestij, kısa vadeli nakit kredi, para taşıma gereksizliği, taksitli alış-verişimkanıve geç ödeme avantajından yararlanma v.b. özellikler içermektedir. Son dönemlerde kredi kartında taksit uygulamasının giderek yaygınlaşması, daralan ekonomiye canlılık kazandırmak, mal ve hizmet satışlarınıartırmak amacıyla satıcıların seçtiği yöntemlerden yalnızca bir tanesidir. Bu makalede kredi kartlarındaki taksit uygulamasının tüketicilerin harcama alışkanlıklarıüzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır.
Credit cards, as modern payment instruments, have become one of the most important elements for both producers and salespersons in terms of market survival and being powerful in this competitive environment today. Credit cards, also called plastic money, have different characteristics, such as consumers’ prestige, for short-term cash credit, unnecessary cash keeping, and installment payment shopping and late payment possibilities etc.. Recently, wide spread use of credit cards is only one of the methods of payment chosen by salespersons in order to bring activity to narrowed markets and to increase the sales of goods and service. In this article, the effects of the installment payment application of credit cards on consumers’ spending habits were tried to be measured
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 13 |