BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİKULLANIMININ İŞLETMELERİN ORGANİZASYON YAPILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2005, Sayı: 13, 155 - 162, 01.02.2005

Öz

Günümüzün rekabetçi işdünyasında, değişimi öğrenmek, planlamak ve uygulamak bir işletmenin uzun dönemde yaşamınısürdürmesi ve başarısıiçin en önemli öncelik olarak görülmektedir. Bugünün işdünyasının karşılaştığırekabet türü ve boyutlarıson derece karmaşık olup, hızlıbir şekilde değişmektedir. Bununla birlikte, değişim süreci, makro ve mikro çerçevede önemli etkiler oluşturmakta, işletmelerin yapılarınıve ilişki biçimlerini yeniden tanımlamaktadır. Bu bağlamda, bilişim teknolojilerinin işletmelerin bütün faaliyetlerinde yoğun bir şekilde kullanılmaya başlamasıyla birlikte işletmeler, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilmek için yeniden yapılanmak durumunda kalmışlardır. Bu çalışmada bilişim teknolojilerini yoğun bir biçimde kullanan işletmelerin organizasyon yapılarındaki etkileri incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akal Z. (2000), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, Çok Yönlü Performans Göstergeleri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, No:473, Ankara.
  • Akın B. (2001), “ İşletme Süreçlerinin Yeniden Tasarlanması-Değişim Mühendisliği-Sürecinde Bilişim Teknolojisi Altyapısının OluşturuSlmasının Önemi”, www.stratejiyonetim.com/makaleler/isltsür.html , Erişim Tarihi:23.11.2002.
  • Arslan A. (2002), “Değişime Meydan Okumak:Korkuları Yenmek, Kendine Güvenmek ve Gelecek İçin Yeniden Yapılanmak”, http://www.akfel.com.sg/forum, Erişim Tarihi:12.01.2003.
  • Çelik A. (1995), “İşletmelerde Kriz Yönetimine İlişkin Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Erdil O. ve Keskin H. (2002), “Organizasyonel Değişimin Gerekliliği ve Değişim Sürecinin Özellikleri:Gebze Civarındaki Üretim İşletmelerinde Bir Saha Araştırması”, Niğde Üniversitesi:II. Ulusal Orta Anadolu Kongresi, Bildiriler Kitabı, Niğde.
  • Girginer N. ve Hoşcan Y. (1997), “Bilişim Teknolojisinin İşletmelerin Küreselleşen Pazarda Rekabet Avantajı Elde Etmek İçin Kullanımı”, Bilişim ‘97 Bildiriler (CD), TBD 15. Ulusal Bilişim Kurultayı, İstanbul.
  • Güleş, H.K. (2000), “Bilişim Sistemlerinin Toplam Kalite Yönetimindeki Yeri ve Önemi”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:15, Sayı:1, İzmir.
  • Hammer M. ve Champy J. (1994), Değişim Mühendisliği, Çeviren:Sinem Gül, Sabah Kitapları, İstanbul.
  • Hussey D. E (1997), Kurumsal Değişimi Başarmak, Rota Yayınları, Etkin Yönetim Dizisi, İstanbul.
  • Iraz, R. (1999), “Bilişim Teknolojisi ve Örgütsel Değişim, Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Kanter, R. M. (1999), “From Spare Change to Real Change: The Social Sector as Beta Site for Business Innovation”, Harvard Business Review, May-June.
  • Kırım, A. (1998), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Papazoglou M. ve Tsalgatidou A. (2000), “Business-to-Business Electronic Commerce Issues and Solutions”, Decision Support Systems, Vol 29.
  • Sarıhan, H. (1999), Teknoloji Yönetimi, Desnet Yayınları, İstanbul.
  • Schumacher, Wolf D. (1997), Managing Barriers to Business Reengineering Success, McGraw Hill Inc, New York.
  • Slywotzky J. (2000), Kâr Bölgesi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Tekin, M.; Güleş, H.K., ve Burgess T. (2000), Değişen Dünyada Teknoloji Yönetimi, Damla Yayınevi, Konya.
Yıl 2005, Sayı: 13, 155 - 162, 01.02.2005

Öz

In today’s competitive business world, learning, planning and implementing the change is seen as the most crucial precedence for a company to survive and succeed in the long term. In today’s business world, the type and the extent of competition is so complex and rapidly changing. However, the changing process redefines the business structure and relation forms in the macro and micro frame. The mentioned change confronts managers to the very important developments and problems. In this study, the structure of organizations densely use information technologies is analyzed

Kaynakça

  • Akal Z. (2000), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, Çok Yönlü Performans Göstergeleri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, No:473, Ankara.
  • Akın B. (2001), “ İşletme Süreçlerinin Yeniden Tasarlanması-Değişim Mühendisliği-Sürecinde Bilişim Teknolojisi Altyapısının OluşturuSlmasının Önemi”, www.stratejiyonetim.com/makaleler/isltsür.html , Erişim Tarihi:23.11.2002.
  • Arslan A. (2002), “Değişime Meydan Okumak:Korkuları Yenmek, Kendine Güvenmek ve Gelecek İçin Yeniden Yapılanmak”, http://www.akfel.com.sg/forum, Erişim Tarihi:12.01.2003.
  • Çelik A. (1995), “İşletmelerde Kriz Yönetimine İlişkin Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Erdil O. ve Keskin H. (2002), “Organizasyonel Değişimin Gerekliliği ve Değişim Sürecinin Özellikleri:Gebze Civarındaki Üretim İşletmelerinde Bir Saha Araştırması”, Niğde Üniversitesi:II. Ulusal Orta Anadolu Kongresi, Bildiriler Kitabı, Niğde.
  • Girginer N. ve Hoşcan Y. (1997), “Bilişim Teknolojisinin İşletmelerin Küreselleşen Pazarda Rekabet Avantajı Elde Etmek İçin Kullanımı”, Bilişim ‘97 Bildiriler (CD), TBD 15. Ulusal Bilişim Kurultayı, İstanbul.
  • Güleş, H.K. (2000), “Bilişim Sistemlerinin Toplam Kalite Yönetimindeki Yeri ve Önemi”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:15, Sayı:1, İzmir.
  • Hammer M. ve Champy J. (1994), Değişim Mühendisliği, Çeviren:Sinem Gül, Sabah Kitapları, İstanbul.
  • Hussey D. E (1997), Kurumsal Değişimi Başarmak, Rota Yayınları, Etkin Yönetim Dizisi, İstanbul.
  • Iraz, R. (1999), “Bilişim Teknolojisi ve Örgütsel Değişim, Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Kanter, R. M. (1999), “From Spare Change to Real Change: The Social Sector as Beta Site for Business Innovation”, Harvard Business Review, May-June.
  • Kırım, A. (1998), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Papazoglou M. ve Tsalgatidou A. (2000), “Business-to-Business Electronic Commerce Issues and Solutions”, Decision Support Systems, Vol 29.
  • Sarıhan, H. (1999), Teknoloji Yönetimi, Desnet Yayınları, İstanbul.
  • Schumacher, Wolf D. (1997), Managing Barriers to Business Reengineering Success, McGraw Hill Inc, New York.
  • Slywotzky J. (2000), Kâr Bölgesi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Tekin, M.; Güleş, H.K., ve Burgess T. (2000), Değişen Dünyada Teknoloji Yönetimi, Damla Yayınevi, Konya.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Halil Elibol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Elibol, H. (2005). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİKULLANIMININ İŞLETMELERİN ORGANİZASYON YAPILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 155-162.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.