BibTex RIS Kaynak Göster

OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN SON YILLARINDA GAZETE REKLAMLARI VE UYGULAMALARI

Yıl 2005, Sayı: 13, 237 - 257, 01.02.2005

Öz

Reklamcılık insanlarıbir mal veya hizmet satınalmaya ikna etmenin en etkili yollardan biridir. Türkiye ekonomisinde reklamcılığın önemi ve etkileri ile ilgili bir takım kitaplar, makaleler vb. bazıçalışmalarıbulmak mümkündür. Fakat, reklamcılığın tarihi ve başlangıcıhakkındaki çalışmalar söz konusu olduğunda, çok az çalışma olduğunu görmekteyiz. Biz bu çalışmada araştırmacıların dikkatini reklamcılığın tarihsel gelişimine çekmeye çalıştık. Bu çalışmanın esas konusu Osmanlı İmparatorluğu’ndaki gazete reklamlardır. Biz bu çalışmada, Osmanlıİmparatorluğu’nun son dönemindeki gazete reklamlarınısergiledik ve bilimsel bir analizle değerlendirdik.

Kaynakça

  • ANONİM, http://reklam.ilef.net/yazi.php?yad=6007
  • BOVEE, Courtland L. ve Diğerleri. Advertising Excellence. New York, 1995.
  • ECER, Ferhat ve Murat CANITEZ. Pazarlama İlkeleri Teori ve Yaklaşımlar. Ankara, 2004.
  • ÇAKIR, Hazma, Osmanlı’da Gazete Reklamcılığı, Elit Yay, Ankara, 1997
  • KARAAT, Işıl. “Internet Reklamcılığı”, Pazarlama Dünyası, (Mayıs-Haziran 1997), 30-33.
  • KELLER, L. Kevin. “Mastering The Marketing Communications Mix: Micro and Macro Perspectives on Integrated Marketing Programs”, Journal of Marketign Management, (Vol. 17 – 2001), 819-847.
  • KRUGMAN, Dean M. ve Diğerleri. Advertising Its Role in Modern Marketing. New York, 1994.
  • MILNER, Don. Advertising and Promotion. London, 1995.
  • TUNCER, Doğan ve Diğerleri. Pazarlama. Ankara, 1992.
  • ) Osmanlıca Gazeteler İLERİ İSTİKBAL PEYAMISABAH SABAH ŞULE AÇIKSÖZ AKŞAM YENİGÜN
Yıl 2005, Sayı: 13, 237 - 257, 01.02.2005

Öz

Advertisement is one of the most important elements of convincing people to buy a good or a service. It is possible to find a bunch of studies, including books, article etc., that analyzes the importance and effectiveness of advertisement in the Turkish economy. But, when it comes to the history or the beginning of advertisement, there are just a few studies that mention about the history of advertisement. In this study, we try to take researchers’ attention to the historical development of advertisement. Newspapers adds in the Ottoman Empire are the main issue in this study. We demonstrate and analyze the advertisements that printed on Newspapers during the Ottoman Empire

Kaynakça

  • ANONİM, http://reklam.ilef.net/yazi.php?yad=6007
  • BOVEE, Courtland L. ve Diğerleri. Advertising Excellence. New York, 1995.
  • ECER, Ferhat ve Murat CANITEZ. Pazarlama İlkeleri Teori ve Yaklaşımlar. Ankara, 2004.
  • ÇAKIR, Hazma, Osmanlı’da Gazete Reklamcılığı, Elit Yay, Ankara, 1997
  • KARAAT, Işıl. “Internet Reklamcılığı”, Pazarlama Dünyası, (Mayıs-Haziran 1997), 30-33.
  • KELLER, L. Kevin. “Mastering The Marketing Communications Mix: Micro and Macro Perspectives on Integrated Marketing Programs”, Journal of Marketign Management, (Vol. 17 – 2001), 819-847.
  • KRUGMAN, Dean M. ve Diğerleri. Advertising Its Role in Modern Marketing. New York, 1994.
  • MILNER, Don. Advertising and Promotion. London, 1995.
  • TUNCER, Doğan ve Diğerleri. Pazarlama. Ankara, 1992.
  • ) Osmanlıca Gazeteler İLERİ İSTİKBAL PEYAMISABAH SABAH ŞULE AÇIKSÖZ AKŞAM YENİGÜN
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet İvrendi Bu kişi benim

İsmail Akbal Bu kişi benim

Murat Canıtez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA İvrendi, M., Akbal, İ., & Canıtez, M. (2005). OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN SON YILLARINDA GAZETE REKLAMLARI VE UYGULAMALARI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 237-257.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.