Bu çalışma, Türkiye’de meslekî lise ve meslek yüksekokullarında yabancıdil eğitiminin etkinliğini incelemek ve bu okullarda yabancıdil eğitiminin meslekî eğitim ile bütünleşip bütünleşmediğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Meslekî eğitim, yalnızca gerekli bilgileri değil, aynızamanda başka kültürlerle iletişim kurabilme ve bilgi çağına ayak uydurabilme yeteneğini kazanmak olarak değerlendirilir. Bu bağlamda, meslekî eğitimi yabancıdil eğitimiyle donatma gerekliliği yadsınamaz. Yabancıdil eğitimi; disiplinlerarası, katılımcıve yenilikçi bir eğitimi gerektiren sürdürülebilir gelişmenin ilkelerini desteklemelidir. Bu doğrultuda, mesleklerin yabancıdil bilgisine duyduklarıihtiyacıkarşılamak ve sürdürülebilir gelişmenin ilkelerini ve Avrupa Komisyonu YabancıDiller Ortak Kriterleri’ni yerine getirmek amacıyla ülkemizde meslekî lise ve meslek yüksekokullarında birden fazla yabancıdil etkin bir biçimde öğretilmelidir.
sürdürülebilir gelişme meslekî yabancıdil eğitimi sektör bazında yabancıdile olan ihtiyaç.
This study aims to examine the efficiency of foreign language education in vocational high schools and vocational schools within universities in Turkey and also to observe whether foreign language education in such schools is in compliance with vocational education or not. Vocational education is considered not only as acquiring the necessary knowledge, but also acquiring the skills for communicating with the other cultures and keeping up with the information era. In this context, the need for equipping vocational education with foreign language education is undeniable. Foreign language education should support the principles of sustainable development which requires an interdisciplinary, participative and innovative education. To this end, more than one foreign language should be taught efficiently in vocational high schools and vocational schools in our country in order to meet the requirements of vocations, the principles of sustainable developments and the criteria of Common European Framework of Reference for Languages
sustainable development vocational foreign language education the need for foreign languages in various sectors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 13 |