BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİYABANCI DİL EĞİTİMİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞMEYE KATKILARI

Yıl 2005, Sayı: 13, 259 - 270, 01.02.2005

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de meslekî lise ve meslek yüksekokullarında yabancıdil eğitiminin etkinliğini incelemek ve bu okullarda yabancıdil eğitiminin meslekî eğitim ile bütünleşip bütünleşmediğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Meslekî eğitim, yalnızca gerekli bilgileri değil, aynızamanda başka kültürlerle iletişim kurabilme ve bilgi çağına ayak uydurabilme yeteneğini kazanmak olarak değerlendirilir. Bu bağlamda, meslekî eğitimi yabancıdil eğitimiyle donatma gerekliliği yadsınamaz. Yabancıdil eğitimi; disiplinlerarası, katılımcıve yenilikçi bir eğitimi gerektiren sürdürülebilir gelişmenin ilkelerini desteklemelidir. Bu doğrultuda, mesleklerin yabancıdil bilgisine duyduklarıihtiyacıkarşılamak ve sürdürülebilir gelişmenin ilkelerini ve Avrupa Komisyonu YabancıDiller Ortak Kriterleri’ni yerine getirmek amacıyla ülkemizde meslekî lise ve meslek yüksekokullarında birden fazla yabancıdil etkin bir biçimde öğretilmelidir.

Kaynakça

  • Brecht, Wolfram: Bedeutung von Fremdsprachen für die Unternehmen. http://www.hueber.de/downloads/lehrer/daf/Unternehmen.pdf 02.05.2005
  • Haan, Gerhard de/ Harenberg Dorothee: Förderprogram Bildung für nachhaltige Entwicklung.
  • http://www.service-umweltbildung.de/homepage.html. 10.08.2003
  • Haan, Gerhard de/ Harenberg Dorothee (2): Schule und Agenda 21 - Beitrage zur Schulprogrammentwicklung und Qualitätsverbesserung. in: Schulmagazin 5 bis 10 Heft 7-8 /2000 www.blk21.de/FILE/BLK/Schulmagazin.pdf 11.08.2003
  • Harenberg, Dorothee/ Haan, Gerhard de: Das Leben im 21. Jahrhundert gestalten lernen. InfoBox Kompetenzea www.blk21.de/Materialien/Infobox 06.07.2003
  • Lévy-Hillerich Dorothea: Beruf und Interkulturalität: spielerische Zugänge im L2-Unterricht (1/03) - Mit kleinen literarischen Texten spielend umgehen (1/03) www.babylonia-ti.ch/BABY 103/dorode.htm 14.08.2003
  • Mesleki ve Teknik Eğitim, www.meb.gov.tr
  • Quetz, Jurgen (Ubersetz) : Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen . Berlin u.a.: Langenscheidt 2001
  • Rahmenvereinbarung über die Zertifizierung von Fremdsprachenkenntnissen in der beruflichen Bildung. Beschuluu der Kultusministerkonferenz vom. 20.11.1998 i.d.F. vom 26.04.2002 . http://www.kmk.org/doc/beschl/rvzertfs.pdf 30.06.2005
  • Ruacan,I/Ruacan,.(çeviren): 21. Yüzyılda sürdürülebilirliğe geçiş. Bilim ve teknoloji katkısı Dünya Bilim akademileri katkısı. 2002. www.tuba.gov.tr. 25.06.2003
  • Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı: Hayat boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel ihtisas Komisyonu Raporu. Ankara 2001, http://ekutup.dpt.gov.tr/egitim/oik 584.pdf...
  • Stehr,Nico: Bilgi Dünyası. in: Deutschland T 1/2001 Şubat-Mart 40-44
Yıl 2005, Sayı: 13, 259 - 270, 01.02.2005

Öz

This study aims to examine the efficiency of foreign language education in vocational high schools and vocational schools within universities in Turkey and also to observe whether foreign language education in such schools is in compliance with vocational education or not. Vocational education is considered not only as acquiring the necessary knowledge, but also acquiring the skills for communicating with the other cultures and keeping up with the information era. In this context, the need for equipping vocational education with foreign language education is undeniable. Foreign language education should support the principles of sustainable development which requires an interdisciplinary, participative and innovative education. To this end, more than one foreign language should be taught efficiently in vocational high schools and vocational schools in our country in order to meet the requirements of vocations, the principles of sustainable developments and the criteria of Common European Framework of Reference for Languages

Kaynakça

  • Brecht, Wolfram: Bedeutung von Fremdsprachen für die Unternehmen. http://www.hueber.de/downloads/lehrer/daf/Unternehmen.pdf 02.05.2005
  • Haan, Gerhard de/ Harenberg Dorothee: Förderprogram Bildung für nachhaltige Entwicklung.
  • http://www.service-umweltbildung.de/homepage.html. 10.08.2003
  • Haan, Gerhard de/ Harenberg Dorothee (2): Schule und Agenda 21 - Beitrage zur Schulprogrammentwicklung und Qualitätsverbesserung. in: Schulmagazin 5 bis 10 Heft 7-8 /2000 www.blk21.de/FILE/BLK/Schulmagazin.pdf 11.08.2003
  • Harenberg, Dorothee/ Haan, Gerhard de: Das Leben im 21. Jahrhundert gestalten lernen. InfoBox Kompetenzea www.blk21.de/Materialien/Infobox 06.07.2003
  • Lévy-Hillerich Dorothea: Beruf und Interkulturalität: spielerische Zugänge im L2-Unterricht (1/03) - Mit kleinen literarischen Texten spielend umgehen (1/03) www.babylonia-ti.ch/BABY 103/dorode.htm 14.08.2003
  • Mesleki ve Teknik Eğitim, www.meb.gov.tr
  • Quetz, Jurgen (Ubersetz) : Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen . Berlin u.a.: Langenscheidt 2001
  • Rahmenvereinbarung über die Zertifizierung von Fremdsprachenkenntnissen in der beruflichen Bildung. Beschuluu der Kultusministerkonferenz vom. 20.11.1998 i.d.F. vom 26.04.2002 . http://www.kmk.org/doc/beschl/rvzertfs.pdf 30.06.2005
  • Ruacan,I/Ruacan,.(çeviren): 21. Yüzyılda sürdürülebilirliğe geçiş. Bilim ve teknoloji katkısı Dünya Bilim akademileri katkısı. 2002. www.tuba.gov.tr. 25.06.2003
  • Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı: Hayat boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel ihtisas Komisyonu Raporu. Ankara 2001, http://ekutup.dpt.gov.tr/egitim/oik 584.pdf...
  • Stehr,Nico: Bilgi Dünyası. in: Deutschland T 1/2001 Şubat-Mart 40-44
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Kınsız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Kınsız, M. (2005). MESLEKİYABANCI DİL EĞİTİMİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞMEYE KATKILARI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 259-270.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.