BibTex RIS Kaynak Göster

KİTLESEL BİREYSELLEŞTİRME UYGULAMALARI İÇİN WEB TASARIMI

Yıl 2006, Sayı: 15, 507 - 521, 01.02.2006

Öz

Internet’in ticari hayatın vazgeçilmez bir öğesi haline gelmesi ile üretim ve pazarlamada kitlesel bireyselleştirme tartışmalarıboy göstermeye başladı. Bu noktada müşterilerle çift yönlü etkileşim ve bilgisayar destekli üretim sistemlerinin bütünleştirilmesi sonucunda kabul edilebilir bir fiyattan bireyselleştirilmesinin mümkün olduğunu iddia eden çalışmalara ve kitlesel bireyselleştirme yöntemini uygulayan firmalara rastlanılmaya başladı. Bu çalışmada kitlesel bireyselleştirme yöntemini uygulayan firmaların web sitelerinin incelenmesi sonucunda, kitlesel bireyselleştirme kapsamında bu firmaların Internet’i kullanma stratejilerinden hareketle, tutundurma aracıolarak web sayfalarının yapısıincelenmiştir.

Kaynakça

  • AINSCOUGH, T.L ve LUCKETT, M.C.(1996), “The Internet For Rest of Us: Marketing On The World Wide Web”, Journal Of Consumer Marketing, v.13, n.2, s:36-47.
  • BARDAKCI A.(2004), “Kitlesel Bireyselleştirme Uygulama Yöntemleri” Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, c.4, s.8, s.1-17.
  • BARDAKCI A. & ERTUĞRUL, İ.(2003), “Toplam Kalite Yönetiminde Hedef Müşteri Tatmini Ama Müşteri Kim?”, Review Of Social, Economic And Business Studies, v.2, Fall 2002-2003, s.207-219.
  • BERGER , C. & PILLER, F.(2003) “Customers As Co-Designers”, Manufacturing Engineer, August-September, pp.42-45
  • DUTTA, S. & BİREN, B.(2001), “Business Transformation on the Internet,: Results From 2000 Study, European Management Journal, v.19, n.5, October, s.449-462.
  • FRUTOS, J.D. VE BORENSTEIN, D.(2004), “A Framework to Support Customer–Company Interaction in Mass Customization Environments”, Computers in Industry, v.54, is.2, June, s.115-135.
  • HELANDER, M.G. VE JIANXIN, J.(2002), “Research on E-Product Development (ePD) for Mass Customization”, Technovation, v. 22, is.11, November, s.717-724.
  • MACCARTHY, B & BRABAZON, P.(2003) “In The Business Of Mass Customisation”, Manufacturing Engineer, August-September, Pp.30-33.
  • PEPPERS, D. VE ROGERS, M.(1993), The One To One Future, Currency-Doubleday, ABD.
  • YOVOVICH, B.G. (1993), “Mass Customization Sparks Sea Change”, Business Marketing, November 1993. s.43. İNTERNET ADRESLERİ
  • http://www.adidas.com
  • http://www.andersenwindows.com
  • http://www.customshoes.net http://www.dell.com
  • http://www.herseycustomshoe.com
  • http://www.mbusa.com http://www.nike.com
  • http://www.shirts-custom.com
Yıl 2006, Sayı: 15, 507 - 521, 01.02.2006

Öz

Since the internet has become an indispensable part of business practices, both production and marketing literature have witnessed the emergence of mass customization discussions, which, are focused on producing customized goods at acceptable price levels by integration of interactive communication with customers and computer aided manufacturing. This study examines the web sites of firms which utilizes mass-customizations and investigate the structure of the web sites as a promotional tool, regarding their use of Internet

Kaynakça

  • AINSCOUGH, T.L ve LUCKETT, M.C.(1996), “The Internet For Rest of Us: Marketing On The World Wide Web”, Journal Of Consumer Marketing, v.13, n.2, s:36-47.
  • BARDAKCI A.(2004), “Kitlesel Bireyselleştirme Uygulama Yöntemleri” Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, c.4, s.8, s.1-17.
  • BARDAKCI A. & ERTUĞRUL, İ.(2003), “Toplam Kalite Yönetiminde Hedef Müşteri Tatmini Ama Müşteri Kim?”, Review Of Social, Economic And Business Studies, v.2, Fall 2002-2003, s.207-219.
  • BERGER , C. & PILLER, F.(2003) “Customers As Co-Designers”, Manufacturing Engineer, August-September, pp.42-45
  • DUTTA, S. & BİREN, B.(2001), “Business Transformation on the Internet,: Results From 2000 Study, European Management Journal, v.19, n.5, October, s.449-462.
  • FRUTOS, J.D. VE BORENSTEIN, D.(2004), “A Framework to Support Customer–Company Interaction in Mass Customization Environments”, Computers in Industry, v.54, is.2, June, s.115-135.
  • HELANDER, M.G. VE JIANXIN, J.(2002), “Research on E-Product Development (ePD) for Mass Customization”, Technovation, v. 22, is.11, November, s.717-724.
  • MACCARTHY, B & BRABAZON, P.(2003) “In The Business Of Mass Customisation”, Manufacturing Engineer, August-September, Pp.30-33.
  • PEPPERS, D. VE ROGERS, M.(1993), The One To One Future, Currency-Doubleday, ABD.
  • YOVOVICH, B.G. (1993), “Mass Customization Sparks Sea Change”, Business Marketing, November 1993. s.43. İNTERNET ADRESLERİ
  • http://www.adidas.com
  • http://www.andersenwindows.com
  • http://www.customshoes.net http://www.dell.com
  • http://www.herseycustomshoe.com
  • http://www.mbusa.com http://www.nike.com
  • http://www.shirts-custom.com
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Halil Savaş Bu kişi benim

Ahmet Bardakçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Savaş, H., & Bardakçı, A. (2006). KİTLESEL BİREYSELLEŞTİRME UYGULAMALARI İÇİN WEB TASARIMI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 507-521.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.