BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASAL KAMPANYA YÖNETİMİNDE BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM

Yıl 2006, Sayı: 15, 631 - 650, 01.02.2006

Öz

Siyasal kampanya kavramıanadamar çalışmalar tarafından siyasal pazarlama kavramıiçinde tanımlanmaktadır. Yaklaşımlar sürecin bütün unsurlarınıdeğil sadece odaklandığıbazıbirimlerini ele almaktadır. Eleştirel yaklaşım siyasal iletişim sürecini temsil, demokrasi gibi kavramlarla tanımlamakta ve dezavantajlıpolitik yapıların siyasal sistem içinde temsil eksikliğine dikkat çekmektedir. Bu çalışma sürecin bütün unsurlarınıiçeren ve demokratik temsile dayanan kampanya yönetim alternatifi yaratma amaçlıdır.

Kaynakça

  • Alemdar, Korkmaz ve Erdoğan, İrfan (1998), Başlangıcından Günümüze İletişim Kuramları, Ankara: MY Yayınları.
  • Atabek, N. Ve Dağtaş, E.(1998), Kamuoyu ve İletişim, Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bektaş, Arsev (1996), Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam.
  • Crewe,I., Gosschalk,B., Bartle,J., (1998) Why Labor Won the General election of 1997, London: Frank Cass Publishers.
  • Dahl, Robert A. (1993), Demokrasi ve Eleştirisi, çev.Levent Köker, Ankara: Türk siyasi İlimler Derneği.
  • Dearing, James W.,Rogers,Everett M., (1996) Agenda-Setting, thousand Oaks, London, New Delhi: SAGE Publications.
  • Easton, David (1965), A Framework For Political Analysis, Englwood Cliffs, N.J:Prentic-Hall.
  • Erdoğan, İrfan (2003), Pozitivist MetodolojiBilimsel Araştırma Tasarımı İstatistiksel Yöntemler Analiz ve Yorum, Ankara: Erk.
  • Fink,Arlene., (1995) How to Sample in Surveys, Thousand Oaks London New Delhi:SAGE Publication.
  • Göze, Ayferi (1995), Siyasal düşünceler ve Yönetimler, İstanbul: Beta İnceoğlu, Metin (1993), Tutum Algı İetişim, Ankara: Verso.
  • Keane, John (1999), Medya ve Demokrasi, üçüncü baskı, çev.Haluk Şahin, İstanbul: Ayrıntı.
  • Matterlart, Armand.ve Matterlart, Michéle.(1995), İletişim Kuramları Tarihi, İstanbul: İletişim.
  • McCombs., Maxwell, Protess., David, (1991), Agenda Setting Reading on Media, Public Opinion, and Policymaking, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • McQuail, D.ve Windalh,S.(1993), İletişim Kuramları, Çev.:Mehmet Küçükkurt, Ankara: İmaj
  • Özkan, Necat (2002), Seçim Kazandıran Kampanyalar, Ankara: MediaCat Yaayınları
  • Scammell, Margaret (1995), Designer Politics How elections are Won, New York:St.Martin’s Press.
  • Sencer, Muzaffer ve Sencer, Yakut (1978), Toplumsal Araştırmalarda Yöntembilim, Ankara: TODAİ Yayınları.
  • Tan, Ahmet (2002), Politik Pazarlama İlke ve Uygulamaları, İstanbul,Ankara, İzmir, Adana:Papatya
  • Trent,J.S. ve Friedenberg,R.V.(1991), Political Campaign Communication, İkinci Baskı, New York ve Londra:Prager.
  • Uztuğ, Ferruh (1999), Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Ankara: MediaCat Yayınları
  • Watts, Duncan (1997), Political Communication Today, Manchester: Manchester University Pres.
  • Yaşın, Cem (2003), “Siyasal Araştırmada Örneklem Sorunu”, İletişim, 18(yaz-kış): 147-171.
Yıl 2006, Sayı: 15, 631 - 650, 01.02.2006

Öz

In the mainstream studies, the concept of political campaign is defined within the concept of political marketing. These approaches only deal with some components on which the process focuses on. Critical approach define "political communication process" as the concepts of representation, democracy and call attention to the lack of representation of "the disadvantaged political structure" within the political sistem. This study aims at creating campaign management alternative depend base on democratic reprasantation and include all components

Kaynakça

  • Alemdar, Korkmaz ve Erdoğan, İrfan (1998), Başlangıcından Günümüze İletişim Kuramları, Ankara: MY Yayınları.
  • Atabek, N. Ve Dağtaş, E.(1998), Kamuoyu ve İletişim, Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bektaş, Arsev (1996), Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam.
  • Crewe,I., Gosschalk,B., Bartle,J., (1998) Why Labor Won the General election of 1997, London: Frank Cass Publishers.
  • Dahl, Robert A. (1993), Demokrasi ve Eleştirisi, çev.Levent Köker, Ankara: Türk siyasi İlimler Derneği.
  • Dearing, James W.,Rogers,Everett M., (1996) Agenda-Setting, thousand Oaks, London, New Delhi: SAGE Publications.
  • Easton, David (1965), A Framework For Political Analysis, Englwood Cliffs, N.J:Prentic-Hall.
  • Erdoğan, İrfan (2003), Pozitivist MetodolojiBilimsel Araştırma Tasarımı İstatistiksel Yöntemler Analiz ve Yorum, Ankara: Erk.
  • Fink,Arlene., (1995) How to Sample in Surveys, Thousand Oaks London New Delhi:SAGE Publication.
  • Göze, Ayferi (1995), Siyasal düşünceler ve Yönetimler, İstanbul: Beta İnceoğlu, Metin (1993), Tutum Algı İetişim, Ankara: Verso.
  • Keane, John (1999), Medya ve Demokrasi, üçüncü baskı, çev.Haluk Şahin, İstanbul: Ayrıntı.
  • Matterlart, Armand.ve Matterlart, Michéle.(1995), İletişim Kuramları Tarihi, İstanbul: İletişim.
  • McCombs., Maxwell, Protess., David, (1991), Agenda Setting Reading on Media, Public Opinion, and Policymaking, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • McQuail, D.ve Windalh,S.(1993), İletişim Kuramları, Çev.:Mehmet Küçükkurt, Ankara: İmaj
  • Özkan, Necat (2002), Seçim Kazandıran Kampanyalar, Ankara: MediaCat Yaayınları
  • Scammell, Margaret (1995), Designer Politics How elections are Won, New York:St.Martin’s Press.
  • Sencer, Muzaffer ve Sencer, Yakut (1978), Toplumsal Araştırmalarda Yöntembilim, Ankara: TODAİ Yayınları.
  • Tan, Ahmet (2002), Politik Pazarlama İlke ve Uygulamaları, İstanbul,Ankara, İzmir, Adana:Papatya
  • Trent,J.S. ve Friedenberg,R.V.(1991), Political Campaign Communication, İkinci Baskı, New York ve Londra:Prager.
  • Uztuğ, Ferruh (1999), Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Ankara: MediaCat Yayınları
  • Watts, Duncan (1997), Political Communication Today, Manchester: Manchester University Pres.
  • Yaşın, Cem (2003), “Siyasal Araştırmada Örneklem Sorunu”, İletişim, 18(yaz-kış): 147-171.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cem Yaşın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Yaşın, C. (2006). SİYASAL KAMPANYA YÖNETİMİNDE BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 631-650.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.