Bu araştırmanın amacı, düşük ilgilenim ürünlerine ait markaların farklıkullanım sıklığıdüzeylerinde reklamların beğenilmesi veya beğenilmemesi şeklindeki reklam tutumlarının marka tutumlarınınasıl şekillendirdiğine açıklık getirmektir. Bu konunun araştırılabilmesi için düşük ilgilenim ürünlerine ait markalar ve onların reklamlarınıkapsayan bir deney tasarlanmıştır. Verilerin analizi göstermiştir ki, reklamların beğenilme düzeyi arttıkça, marka tutumlarının olumluluk düzeyi de artmaktadır. Ayrıca, düşük ilgilenim ürünlerine ait markanın kullanım sıklığıarttıkça, reklamın beğenilmesi veya beğenilmemesinin marka tutumlarında önemli bir değişiklik yaratmadığı, buna karşın marka daha önceden denenmemişse reklamın beğenilmesi veya beğenilmemesinin marka tutumunu görece daha fazla etkilediği sonucuna varılmıştır.
Reklam tutumu reklamın beğenilmesi marka tutumu kullanım sıklığı tüketici ilgilenimi.
The aim of this study is to reveal how attitudes towards advertisements liked and not liked for brands of low-involvemement products are shaping brand attitudes at different usage frequency levels. For this purpose, an experiment has been designed that included brands of lowinvolvement products and their advertisements. The analysis of the data has shown that positivity levels of the attitude towards brands are increasing with the likeability level of the ad. In addition, it has been concluded that on brands of low-involvement products, with increasing usage frequency, the likeability of the ad did not lead to any significant change in brand attitude, but if the brand had been tried out previously, the likebility of the ad influenced the brand attitude relatively more
Advertising attitude Advertising likeability Brand attitude Usage frequency Consumer involvement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 15 |