BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ EĞİTİME DEVAM EDEN 4-6 YAŞ ARASINDAKİ ÇOCUKLARIN İFADE EDİCİDİL DÜZEYLERİNİN BAKIM TARZI VE ANNE- BABA EĞİTİM DÜZEYİ AÇISINDAN İNCELENMESİ KONYA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2005, Sayı: 14, 245 - 253, 01.08.2005

Öz

Okul öncesi dönem, çocuğun hem o yıllar hem de ileriki gelişimi için kritik bir dönemdir. Dil gelişimi de bu dönemde kazanılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacıokul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaşarasındaki çocukların ifade edici dil düzeylerini bakım tarzıve anne- baba eğitimi düzeyi açısından incelemektir.Araştırmaya 4-6 yaşarasında 265 çocuk katılmıştır. Araştırmanın sonucunda bakım tarzıve anne eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olduğu, baba eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olmadığıbulunmuştur.

Kaynakça

  • Anlar, Banu.(1983)”ilk 6 yaşta dil gelişimine Anne- Baba Eğitimi ve Cinsiyetin Etkisi.”Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bal, Servet.(1988).”Kütahya İl Merkezinde Anaokuluna Giden ve Gitmeyen 4-6 Yaş Arasındaki Çocukların Kullandıkları İfadelerin Sözdizimi Yönünden İncelenmesi.” Doktora Tezi( Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Cole, Cuella ve John Morgan.(1975).Çocuk ve Gençlik Psikolojisi.Çev.H.B Vassaf.İstanbul: M.E.B.
  • Oğuzkan, Şükran ve Güler Oral. (1996) Okul Öncesi Eğitimi. İstanbul: M.E.B.
  • Öz, İlkim(1997)” Çocuğun Gelişim Dönemleri” Çocuk Olmak. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Öztürk, Hamiyet.(1995) “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Giden ve Gitmeyen İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Alıcı ve İfade Edici Dil Düzeyleri” Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara:Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Seçilmiş, Sema. (1996)”Anaokuluna Giden ve Gitmeyen Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Dil Gelişimi ile İlgili Becerilerin İncelenmesi.” Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tural, Ayşegül.(1977).”Ankara’da Anaokuluna Giden ve Gitmeyen 4-6 Yaş Çocuklarının Bildikleri Kelime Sayısına Yaş, Cinsiyet, Ailenin Eğitim Düzeyi ve Okula Devam Sürelerinin Etkisi.” Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yavuzer, Haluk.(1993)Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Yıl 2005, Sayı: 14, 245 - 253, 01.08.2005

Öz

Preschool period is a very critical period for child’s development. This research’s main goal is to examine children’s expressing level between 4-6 years attending preschool, according to how they are taken care of by their families and their parents’ education. 265 children who are between 4-6 years old took part in this research. It’s found that the way were taken care of and mother’s education level has great effect on child’s language development. On the other hand father’s education level hasn’t got great effect on child’s language development

Kaynakça

  • Anlar, Banu.(1983)”ilk 6 yaşta dil gelişimine Anne- Baba Eğitimi ve Cinsiyetin Etkisi.”Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bal, Servet.(1988).”Kütahya İl Merkezinde Anaokuluna Giden ve Gitmeyen 4-6 Yaş Arasındaki Çocukların Kullandıkları İfadelerin Sözdizimi Yönünden İncelenmesi.” Doktora Tezi( Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Cole, Cuella ve John Morgan.(1975).Çocuk ve Gençlik Psikolojisi.Çev.H.B Vassaf.İstanbul: M.E.B.
  • Oğuzkan, Şükran ve Güler Oral. (1996) Okul Öncesi Eğitimi. İstanbul: M.E.B.
  • Öz, İlkim(1997)” Çocuğun Gelişim Dönemleri” Çocuk Olmak. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Öztürk, Hamiyet.(1995) “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Giden ve Gitmeyen İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Alıcı ve İfade Edici Dil Düzeyleri” Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara:Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Seçilmiş, Sema. (1996)”Anaokuluna Giden ve Gitmeyen Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Dil Gelişimi ile İlgili Becerilerin İncelenmesi.” Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tural, Ayşegül.(1977).”Ankara’da Anaokuluna Giden ve Gitmeyen 4-6 Yaş Çocuklarının Bildikleri Kelime Sayısına Yaş, Cinsiyet, Ailenin Eğitim Düzeyi ve Okula Devam Sürelerinin Etkisi.” Yüksek Lisans Tezi(Basılmamış). Ankara: H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yavuzer, Haluk.(1993)Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Esra Dereli Bu kişi benim

Nurcan Koçak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Dereli, E., & Koçak, N. (2005). OKUL ÖNCESİ EĞİTİME DEVAM EDEN 4-6 YAŞ ARASINDAKİ ÇOCUKLARIN İFADE EDİCİDİL DÜZEYLERİNİN BAKIM TARZI VE ANNE- BABA EĞİTİM DÜZEYİ AÇISINDAN İNCELENMESİ KONYA İLİ ÖRNEĞİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(14), 245-253.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.