Her çalgıeğitiminde olduğu gibi piyano eğitiminde de uygulanan her çalışmanın, rahat ve gevşek bir biçimde yapılmasızorunludur. Aksi taktirde, kasılmalar ve ağrıların olmasıkaçınılmazdır. Bunun sürekliliği durumunda ise sakatlanmalar olabilmektedir. Ayrıca, piyanodan elde edilen sesler de bundan etkilenmekte ve istenilen nitelikte olmamaktadır. Bu çalışmada, piyano tekniğinde kullanılan dört mekanizmadan biri olan ve piyano eğitiminde önemli bir yer tutan bilek ele alınarak tanımıyapılmış; bilek rahatlığının önemi vurgulanmışve bunun kazandırılmasına ilişkin çeşitli çözümler gösterilmiştir. Ayrıca, bileğin bazıkullanım şekilleri de anlatılarak, bu yönde yapılan yanlışların giderilmesi amaçlanmıştır.
As in all musical enstruments training, it is essential that every practice in piano playing should be smooth and relax. Otherwise, it is indispensible to have some contractions and pains in uper part of the body. If this condition continuous some disabilities may result in. In adition, the sounds of the piano may be affected an may not be in disired quality. In this study, the wrist that plays an important part in piano training and one of the four most important mechanisms has been examined and defined; emphasized on the comfort of using of the wrist and many solutions have been suggested for gaining it. Also, it has been aimed to correct some mistakes in this area by explaining the ways of the use of wrist
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 14 |