BibTex RIS Kaynak Göster

PİYANO EĞİTİMİNDE BİLEK KULLANIMININ ÖNEMİ

Yıl 2005, Sayı: 14, 289 - 299, 01.08.2005

Öz

Her çalgıeğitiminde olduğu gibi piyano eğitiminde de uygulanan her çalışmanın, rahat ve gevşek bir biçimde yapılmasızorunludur. Aksi taktirde, kasılmalar ve ağrıların olmasıkaçınılmazdır. Bunun sürekliliği durumunda ise sakatlanmalar olabilmektedir. Ayrıca, piyanodan elde edilen sesler de bundan etkilenmekte ve istenilen nitelikte olmamaktadır. Bu çalışmada, piyano tekniğinde kullanılan dört mekanizmadan biri olan ve piyano eğitiminde önemli bir yer tutan bilek ele alınarak tanımıyapılmış; bilek rahatlığının önemi vurgulanmışve bunun kazandırılmasına ilişkin çeşitli çözümler gösterilmiştir. Ayrıca, bileğin bazıkullanım şekilleri de anlatılarak, bu yönde yapılan yanlışların giderilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • FENMEN, M. (1947); “Piyanistin Kitabı”; Akba Kitabevi; Ankara
  • GÖKBUDAK, Z.S. (1997); “Piyano Eğitiminde Temel Teknik ve Egzersizler Üzerine Bir Çalışma”; Basılmamış Yüksek Lisans Tezi; Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Konya
  • GÖKBUDAK, Z. S. (2002); “Piyano Pedagojisi”; Basılmamış Yüksek Lisans Ders Notları; Selçuk Üniversitesi; Konya
  • MESUT R. ve YILDIRIM M. (1995); “Disseksiyona Yönelik Topografik Anatomi”, Beta Yayım Dağıtım; II. Cilt; İstanbul
  • “Metay Hacettepe Anatomi ve Histoloji Ders Notları 1991”(1991); Metay Medikal Yayınları; Hacettepe; Ankara
  • M.R. AGUR, A. (?); “Grant’s Atlas of Anatomy”; Ninth Edition
  • ÖZGÜN, M. (1996); “Piyano Eğitiminin Birinci Yılında Kullanılan Metod ve Tekniklerin Öğrencilerin Üzerindeki Sonuçlarının Gözlenmesi”; Basılmamış Yüksek Lisans Tezi; Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Ankara
  • PAMİR, L. (1984); “Çağdaş Piyano Eğitimi”; Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu Beyaz Köşk (Müzik Sarayı) Yayınları; No:2; İstanbul
  • S. SNELL, R. (?); “Tıp Fakülteleri İçin Klinik Anatomi”; Nobel Tıp Kitabevleri; 5. basım
  • ŞEN, S. B. (1999); “Piyano Eğitiminin Biyomekaniksel Temelleri”; Pan Yayıncılık; 1. basım; İstanbul
  • UZ, A. (1994); “Müzik Eğitimi Bölümü Piyano Öğretiminin Birinci Yılı (Çalma Tekniği Ağırlıklı Bir Çalışma)” U.Ü. Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi; Bursa
  • W, APRİL, E. (?); “Klinik Anatomi”; Nobel Tıp Kitabevleri; 2. Basım; İstanbul
Yıl 2005, Sayı: 14, 289 - 299, 01.08.2005

Öz

As in all musical enstruments training, it is essential that every practice in piano playing should be smooth and relax. Otherwise, it is indispensible to have some contractions and pains in uper part of the body. If this condition continuous some disabilities may result in. In adition, the sounds of the piano may be affected an may not be in disired quality. In this study, the wrist that plays an important part in piano training and one of the four most important mechanisms has been examined and defined; emphasized on the comfort of using of the wrist and many solutions have been suggested for gaining it. Also, it has been aimed to correct some mistakes in this area by explaining the ways of the use of wrist

Kaynakça

  • FENMEN, M. (1947); “Piyanistin Kitabı”; Akba Kitabevi; Ankara
  • GÖKBUDAK, Z.S. (1997); “Piyano Eğitiminde Temel Teknik ve Egzersizler Üzerine Bir Çalışma”; Basılmamış Yüksek Lisans Tezi; Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Konya
  • GÖKBUDAK, Z. S. (2002); “Piyano Pedagojisi”; Basılmamış Yüksek Lisans Ders Notları; Selçuk Üniversitesi; Konya
  • MESUT R. ve YILDIRIM M. (1995); “Disseksiyona Yönelik Topografik Anatomi”, Beta Yayım Dağıtım; II. Cilt; İstanbul
  • “Metay Hacettepe Anatomi ve Histoloji Ders Notları 1991”(1991); Metay Medikal Yayınları; Hacettepe; Ankara
  • M.R. AGUR, A. (?); “Grant’s Atlas of Anatomy”; Ninth Edition
  • ÖZGÜN, M. (1996); “Piyano Eğitiminin Birinci Yılında Kullanılan Metod ve Tekniklerin Öğrencilerin Üzerindeki Sonuçlarının Gözlenmesi”; Basılmamış Yüksek Lisans Tezi; Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Ankara
  • PAMİR, L. (1984); “Çağdaş Piyano Eğitimi”; Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu Beyaz Köşk (Müzik Sarayı) Yayınları; No:2; İstanbul
  • S. SNELL, R. (?); “Tıp Fakülteleri İçin Klinik Anatomi”; Nobel Tıp Kitabevleri; 5. basım
  • ŞEN, S. B. (1999); “Piyano Eğitiminin Biyomekaniksel Temelleri”; Pan Yayıncılık; 1. basım; İstanbul
  • UZ, A. (1994); “Müzik Eğitimi Bölümü Piyano Öğretiminin Birinci Yılı (Çalma Tekniği Ağırlıklı Bir Çalışma)” U.Ü. Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi; Bursa
  • W, APRİL, E. (?); “Klinik Anatomi”; Nobel Tıp Kitabevleri; 2. Basım; İstanbul
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Z.seçkin Gökbudak Bu kişi benim

Muharrem İlhan Tutun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Gökbudak, Z., & Tutun, M. İ. (2005). PİYANO EĞİTİMİNDE BİLEK KULLANIMININ ÖNEMİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(14), 289-299.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.