Bir tedarik zinciri; tedarikçiler, imalatçılar, dağıtıcılar, toptancılar, perakendeciler gibi çeşitli işaktörlerinden oluşan bir ağda, hammadde temininden ürünlerin son tüketicilere dağıtım ve pazarlanmasına kadarki tüm işsüreçlerinin birlikte uyum içinde hareketini sağlamak üzere, malların ve bilginin akışınıyöneten bütünleşik bir sistem olarak tanımlanabilir. Bu işağının öğelerinin, sayılarının ve yerlerinin tespiti, birbirleri arasındaki fiziksel akışın miktarının belirlenmesi gibi alt problemleri içeren ağtasarımıproblemi tedarik zinciri yönetimi içinde stratejik bir öneme sahiptir. Bu çalışmada, tedarik zinciri yönetiminde dağıtım ağlarının tasarımıve optimizasyonu problemi ele alınmıştır. Malzeme ihtiyaç kısıtıaltında stratejik üretim-dağıtım problemi için çok aşamalıkarma tamsayılıbir model geliştirilmiştir.
Tedarik Zinciri Yönetimi AğTasarımıve Optimizasyonu Stratejik Üretim- Dağıtım Modeli Malzeme İhtiyaç Kısıtı
A supply chain can be defined as an integrated system, which manages information and physical distribution, in order to synchronize a series of business processes from the supply of raw materials and components to delivery of finished products through end customers in a network that includes various business actors such as suppliers, manufacturers, distributors, and retailers. Network design problem, that includes sub problems such as assigning the numbers and the locations of entities of this business network and determining the amount of physical distribution among these entities, has a strategic role in supply chain management. In this study, design and optimization problem of distribution networks in supply chain management is considered. A multi echelon mixed integer model for the production-distribution model under material requirements constraints is developed
Supply Chain Management Network Design and Optimization Strategic Production-Distribution Model Material Requirements Constraint.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 14 |