Bu çalışmada, öğretmenlerin görüşlerine göre okulların örgütsel güven düzeyini belirlemek için Daboval, Comish ve Swindle ve Gaster’in geliştirdiği ve daha sonra Kamer’in Türkçe’ye uyarladığıörgütsel güven ölçeği okullara yönelik tekrar uyarlanmış, güvenilirlik ve geçerlilik açısından sınanmıştır. . Ölçeğin yapıgeçerliliğine ilişkin bulgular faktör analizi yöntemi ile sağlanmıştır. Component Faktör analizlerine dayalıolarak 4 alt boyut Çalışanlara Duyarlılık, Yöneticiye Güven, Yeniliğe Açıklık ve İletişim Ortamı ortaya çıkmıştır. Ölçeğin toplam güvenirlik katsayısı0,97 bulunmuştur. Dört alt boyutun kendi içlerinde hesaplanan güvenirlik katsayılarıÇalışanlara Duyarlılık ,95; Yöneticiye Güven ,95; Yeniliğe Açıklık ,75 ve İletişim Ortamıalt boyutu ise ,92 bulunmuştur. Bulgular alt ölçeklerin iç tutarlılığına ilişkin güvenirlik katsayılarının yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Aynızamanda öğretmenlerin görüşlerine göre okulların örgütsel güven düzeyi bazıalt boyutlarda cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı, öğretmenlerin hizmet yılına göre ise farklılaşmadığıortaya çıkmıştır.
Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği OÖGÖ Güven Örgütsel Güven Okul Güvenirlik Geçerlik
The aim of this research is verify the validity and reliability of the organizational trust of school scale that advanced by Daboval, Comish, Swindle and Gaster; translated in Turkish by Kamer and readvanced by us. Datas about frame validity of the scale were tested with factor analyze. At the end of this analyiz, four sub factors sensibility to workers, trust to administrator, openes to modernity and communication climate were reached. Total reliabiliyt coefficient of scale was found 0.97. Each subfactor reliability coefficient was found for sensibility to workers 0,95, for trust to administrator 0, 95, for openes to modernity 0,75 and for communication climate 0,92. Findings show that internal-structure reliability coefficients of subfactors were found high. At the sama time, trust level to school organization in viewpoint of teacher was found in difference by way of variable of sex but not by way of teachers uptimes
Scale organizational trust of school Trust Organizational trust School Reliability Validity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 14 |