BibTex RIS Kaynak Göster

E-TİCARETİN GİRİŞİMCİLİK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2006, Sayı: 16, 125 - 138, 01.08.2006

Öz

Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, işletmelere ürünlerini sanal ortamda satma imkanıvermektedir. E-ticaret, hem işletmeden tüketiciye hem de işletmeden işletmeye sanal ortamda işyapmayıifade eder. Bu çalışmada, işdünyasında kullanımının giderek yaygınlaştığıe-ticaret ve onun girişimcilik üzerine etkisi anlatılmaya çalışılmaktadır. Çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ekonomik dalgalanmalar ve üretim faktörleri açıklanmıştır. İkinci bölümde, girişimcilik ve e-ticaret üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise, e-ticaretin girişimci üzerindeki negatif ve pozitif etkileri analiz edilmiştir. Son bölümde ise, çalışma özetlenmektedir.

Kaynakça

  • Aldin N. ve Stahre F. (2003), “Electronic Commerce, Marketing Channels and Logistics Platforms-a Wholesaler Perspective”, European Journal of Operational Research, 144, ss. 270-279.
  • Akat Ö. (2000), Uygulamaya Yönelik İşletme Politikası ve Stratejik Pazarlama, 2. Baskı, Ekin kitabevi, Bursa.
  • Akın B., “Girişimcilik, Küçük işletmeler Açısından Elektronik Ticaret, Kavramlar, Örnekler, Öneriler”, www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=261.
  • Aksoy R., “Elektronik Ticaretin Gelişimi ve Geleneksel Pazarlama Uygulamalarının Dönüşümü”, www.bilgiyonetimi.org
  • Chaffey D., Mayer R., Johnston K. ve Ellis-Chadwick F. (2003), Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Second Edition, Prentice-hall, London.
  • Davis W. S. ve Benamati J. (2003), E-Commerce Basics: Technology Foundations and E-Business Application, Addison Wesley Company, USA.
  • Dolanbay c. (2000), E-Ticaret Stratejileri ve Yöntemler Yeni Ekonomide Başarının Anahtarları, Meteksan Sistem Yayınlar, Ankara.
  • Dura C. (2006), “Sanayileşmeyen Ülke Bilgi Toplumu Olamaz”, Bilgi Ekonomisi (ed. Nihal Kargı), Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Efil İ. (2006), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş 8. Baskı, Alfa Akademi Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Erdoğmuş N. (2000), “Otobiyografilerin Analizi Yoluyla Girişimci İşadamlarının Kariyer Gelişimi Hakkında Bir Araştırma”, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, ss.95-108.
  • Grimm, C. M. (2005), Strategy As Action: Competitive Dynamics and Competitive Advantage, Oxford University Press.
  • Hirschey M. ve Pappas J. L. (1995), Fundamentals of Managerial Economivs, International Edition, Fifth Edition, The Dryden Pres, Florida.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2004), “Netrepreneur Simulation: Enterprise Creation for the Online Economy”, International Journal of Retail&Distribution Management, 32 (11-12), ss. 587-596.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2005), “E-Enterpreneurship: Learning in a Simulated Environment”, Journal of Electronic Commerce in Organizations, Jul-Sep 3 (3), ss. 42-56.
  • Karagozoglu N. ve Lindell M. (2004), “Electronic Commerce Strategy, Operations and Performance in Small and Medium-Sized Enterprises”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 290-301.
  • Karahan, K. (2002), “Yeni Ekonomi ve Pazarlama Anlayışı İlişkisi”, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim 16 (5), ss. 4-7
  • Keskin H. (2005), “Girişimcilik Üzerine”, www.gyte.edu.tr/ebulten/sayi6/girisimcilik.htm.
  • Nemli E., “Elektronik Ticarette Toplam Kalite Yönetimi”, www.kalder.org.tr.
  • Özbay S. ve Akyazı, S. (2004), Elektronik Ticaret, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Robbins S. P., Bergman R., Stagg, I. ve Coulter M. (2003), Management, Third Edition, Prentice Hall, China.
  • Schermerhorn, J.R. (2004), Core Concepts of Management
  • Tassabehji, R. (2003), Applying E-Commerce in Business, Sage Publishing, London.
  • Taylor M. ve Murphy A. (2004), “SME’s and E-Business”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 280-289.
  • www.canaktan.org/yonetim/kobi/girişimcilik-teorisi/girişimcilik-onemi.htm
Yıl 2006, Sayı: 16, 125 - 138, 01.08.2006

Öz

Developing information technology have given possibility to buying online its product to companies. E-commerce refers to doing business online spanning both business-to-consumer and business-to-business. This paper is explained increasing e-commerce and impacts of ecommerce on entrepreneurship. It is four section. At the first section, economic business cycle ve product factors is discussed. Second section is explained impacts of developing e-commerce on entrepereneurship Third section is analyzed both negative effects and positive effects of ecommerce on entrepreneurship. At last section, this paper is summarized

Kaynakça

  • Aldin N. ve Stahre F. (2003), “Electronic Commerce, Marketing Channels and Logistics Platforms-a Wholesaler Perspective”, European Journal of Operational Research, 144, ss. 270-279.
  • Akat Ö. (2000), Uygulamaya Yönelik İşletme Politikası ve Stratejik Pazarlama, 2. Baskı, Ekin kitabevi, Bursa.
  • Akın B., “Girişimcilik, Küçük işletmeler Açısından Elektronik Ticaret, Kavramlar, Örnekler, Öneriler”, www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=261.
  • Aksoy R., “Elektronik Ticaretin Gelişimi ve Geleneksel Pazarlama Uygulamalarının Dönüşümü”, www.bilgiyonetimi.org
  • Chaffey D., Mayer R., Johnston K. ve Ellis-Chadwick F. (2003), Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Second Edition, Prentice-hall, London.
  • Davis W. S. ve Benamati J. (2003), E-Commerce Basics: Technology Foundations and E-Business Application, Addison Wesley Company, USA.
  • Dolanbay c. (2000), E-Ticaret Stratejileri ve Yöntemler Yeni Ekonomide Başarının Anahtarları, Meteksan Sistem Yayınlar, Ankara.
  • Dura C. (2006), “Sanayileşmeyen Ülke Bilgi Toplumu Olamaz”, Bilgi Ekonomisi (ed. Nihal Kargı), Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Efil İ. (2006), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş 8. Baskı, Alfa Akademi Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Erdoğmuş N. (2000), “Otobiyografilerin Analizi Yoluyla Girişimci İşadamlarının Kariyer Gelişimi Hakkında Bir Araştırma”, 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, ss.95-108.
  • Grimm, C. M. (2005), Strategy As Action: Competitive Dynamics and Competitive Advantage, Oxford University Press.
  • Hirschey M. ve Pappas J. L. (1995), Fundamentals of Managerial Economivs, International Edition, Fifth Edition, The Dryden Pres, Florida.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2004), “Netrepreneur Simulation: Enterprise Creation for the Online Economy”, International Journal of Retail&Distribution Management, 32 (11-12), ss. 587-596.
  • Jiwa S., Lavelle D. Ve Rose A. (2005), “E-Enterpreneurship: Learning in a Simulated Environment”, Journal of Electronic Commerce in Organizations, Jul-Sep 3 (3), ss. 42-56.
  • Karagozoglu N. ve Lindell M. (2004), “Electronic Commerce Strategy, Operations and Performance in Small and Medium-Sized Enterprises”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 290-301.
  • Karahan, K. (2002), “Yeni Ekonomi ve Pazarlama Anlayışı İlişkisi”, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim 16 (5), ss. 4-7
  • Keskin H. (2005), “Girişimcilik Üzerine”, www.gyte.edu.tr/ebulten/sayi6/girisimcilik.htm.
  • Nemli E., “Elektronik Ticarette Toplam Kalite Yönetimi”, www.kalder.org.tr.
  • Özbay S. ve Akyazı, S. (2004), Elektronik Ticaret, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Robbins S. P., Bergman R., Stagg, I. ve Coulter M. (2003), Management, Third Edition, Prentice Hall, China.
  • Schermerhorn, J.R. (2004), Core Concepts of Management
  • Tassabehji, R. (2003), Applying E-Commerce in Business, Sage Publishing, London.
  • Taylor M. ve Murphy A. (2004), “SME’s and E-Business”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 11 (3), ss. 280-289.
  • www.canaktan.org/yonetim/kobi/girişimcilik-teorisi/girişimcilik-onemi.htm
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hülya Bakırtaş Bu kişi benim

Ali Tekinşen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Bakırtaş, H., & Tekinşen, A. (2006). E-TİCARETİN GİRİŞİMCİLİK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 125-138.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.