Kriz, ekonomik, politik ve sosyal hayatta sürekli tekrarlanan bir yıkım ve yeniden onarım sorunu, toplumsal belirsizlik ve belirsizliğin giderilmesi için karar verilmesi gereken bir andır. Türkiye’nin Kasım 2000 ve Şubat 2001 krizlerinde yaşanılanlar bu tanımla örtüşmektedir. Bu ikiz krizler karar verme zamanınıbaşlatmıştır. Bu ikiz krizler Türkiye’yi öğrenen ekonominin bir parçasıhaline getirmiştir. Çalışmada ikiz krizlerin neyi öğrettiği kriz süreci değerlendirilerek analiz edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak da kriz sonrasıuygulanan politikaların öğrenen ekonominin yansımasıolduğu kanısına varılmıştır.
Crisis can be defined as a period in which persistent destruction and reconstruction in political and social life exist and decision need to be made about overcoming uncertainty in society. This definition is consistent with November 2000 and February 2001 crisis. These twin crises led to start decision period. These twin crises became the component of learning economics in Turkey. In this study, we tried to analyze what crises teach us. To sum up, it s decided that policies applied after crisis are reflection of learning economics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 16 |