BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ İLKÖĞRETİM BİRİNCİSINIF PROGRAMININ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2006, Sayı: 16, 419 - 431, 01.08.2006

Öz

Yeniden yapılandırılan İlköğretim programları 1-5 sınıflar 2005-2006 öğretim yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanmıştır. İlkokul programlarında 1924’den başlayarak 1926, 1936, 1948, 1962 ve 1968’de olmak üzere altıdefa yeniden yapılanmaya gidilmiştir. 1997’de zorunlu temel eğitimin 8 yıla çıkarılmasıyla birlikte ilkokul programı 1-5 sınıflar ve ortaokul programı 6-8 sınıflar birleştirilerek sekiz yıllık ilköğretim programıoluşturulmuştur. Fakat bu programların bir bütün olarak yeniden yapılandırılmasısağlanamamıştır. Programların sekiz yıllık kesintisiz ilköğretime uygun hale getirilmesi için yapılan çalışmalar neticesinde 2004-2005 öğretim yılında pilot olarak uygulanan yeni programlar 2005-2006 öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmada birinci sınıf öğretmenlerinin, yeniden yapılandırılan birinci sınıf öğretim programlarınıbir yıl uygulandıktan sonra, program hakkındaki düşüncelerinin ortaya konulmasıamaçlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu 116 birinci sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracıolarak geliştirilen dört açık uçlu soruyu içeren form öğretmenlere uygulanmıştır. Her soru bir öğretim programınıdeğerlendirmek için hazırlanmışve ilgili ders programının olumlu yönleri, olumsuz yönleri ve programın daha iyi olabilmesi için öneriler olarak üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın önemli sonuçları: Genel olarak sınıf öğretmenlerinin çoğunluğu yeni programıolumlu bulmaktadırlar. Fakat yeni programa göre hazırlanan ders kitaplarının tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini düşünmektedirler. Sınıfların kalabalık olması, ailelerin program hakkında yeterli bilgi sahibi olmamalarıve öğretmenlerin etkinlikleri değerlendirme sürecinde fazla form ve belge işleriyle uğraşmalarıprogramda istenilen amaca ulaşmayı zorlaştırmaktadır.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). İlk Okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Arslan, M., M. (2005). Cumhuriyetin Kuruluş Felsefesi Açısından Yeni İlköğretim Programları. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Best, J., W. & Kahn, J., V. (1989). Research in Education (6th ed.). Boston, MA: Ally and Bacon.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlk Okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Cemiloğlu, M. (2005). Eğitim Felsefesi Açısından Taslak Türkçe Programı (Eleştiriler, Değerlendirmeler ve Öneriler). Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Collins, A., B. (2005). İlköğretim Türkçe Programları Pilot Uygulama Değerlendirmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Güneş, F. (2005). Niçin Ses Temelli Cümle Yöntemi? Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2005). Hayat Bilgisi Programının Değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 373-381. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • MEB, TTKB (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Ornstein, A., C. & Hunkins, F. (1993). Curriculum: Foundations, Principles, and Theory (2nd ed). Boston, MA: Ally and Bacon.
  • Sever, S. (2005). 2004 Öğretim Programında Türkçe Öğretim Anlayışı. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Tazebay, A. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler: Program Geliştirme İlke ve Teknikleri Açısından Değerlendirilmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Tekışık, H. H. (2005). Yeni İlköğretim Programlarının Uygulanmasına Öğretmenlerin Hazırlanması. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 11-16. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
Yıl 2006, Sayı: 16, 419 - 431, 01.08.2006

Öz

In 2005-2006 the reconstructed elementary school curriculum 1-5 grades was implemented nationwide. Elementary school curriculum, beginning from 1924, 1926, 1936, 1948, 1962, and 1968 has been changed six times. In 1997 the compulsory education in Turkey became eight years instead of five. Therefore, primary school curriculum and middle school curriculum were combined in the elementary school system. However, those curricula were not revised and restructured. In order to unify and integrate elementary curriculum, new curriculum has been developed and then piloted in the 2004-2005 school year. As a result of that, it has being implemented nationwide starting the 2005-2006 school year. The aim of this study was to examine the first grade teachers’ perceptions about the first grade curriculum after one year implementing of the new curriculum. In order to collect data, a form consisted of four open-ended questions was developed. Each open ended question consisted of teachers’ positive ideas, negative ideas, and suggestions about related content areas. The questionnaire was employed to 115 the first grade primary teachers. Results; in general the first grade primary teachers have positive attitudes about the new curriculum. However, they think that text books of each content area should be revised. On the other hand, the implementation of the new curriculum have some difficulties because some schools do not have enough sources, some classrooms are so crowded, parents do not have enough information about the new curriculum, and teachers have to fill out so many forms about students performance and working habits

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). İlk Okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Arslan, M., M. (2005). Cumhuriyetin Kuruluş Felsefesi Açısından Yeni İlköğretim Programları. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Best, J., W. & Kahn, J., V. (1989). Research in Education (6th ed.). Boston, MA: Ally and Bacon.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlk Okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Cemiloğlu, M. (2005). Eğitim Felsefesi Açısından Taslak Türkçe Programı (Eleştiriler, Değerlendirmeler ve Öneriler). Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Collins, A., B. (2005). İlköğretim Türkçe Programları Pilot Uygulama Değerlendirmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Güneş, F. (2005). Niçin Ses Temelli Cümle Yöntemi? Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2005). Hayat Bilgisi Programının Değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 373-381. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • MEB, TTKB (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Ornstein, A., C. & Hunkins, F. (1993). Curriculum: Foundations, Principles, and Theory (2nd ed). Boston, MA: Ally and Bacon.
  • Sever, S. (2005). 2004 Öğretim Programında Türkçe Öğretim Anlayışı. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Tazebay, A. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler: Program Geliştirme İlke ve Teknikleri Açısından Değerlendirilmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Tekışık, H. H. (2005). Yeni İlköğretim Programlarının Uygulanmasına Öğretmenlerin Hazırlanması. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu 14-16 Kasım 2005 Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kayseri. 11-16. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İsa Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Korkmaz, İ. (2006). YENİ İLKÖĞRETİM BİRİNCİSINIF PROGRAMININ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 419-431.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.