Gazetecilik mesleğinin büyük medya gruplarının ekonomik gereklerine göre biçimlenmesinin yarattığısorunlar, yeni bir gazetecilik anlayışının ortaya çıkmasına neden oldu. Yurttaşgazeteciliği adıverilen bu yeni gazetecilik hareketi, hem akademisyenler hem de gazeteciler arasında tartışmalara yol açtı. Bu makale, konuyla ilgili tartışmalardan yola çıkarak, 1990’lıyıllarda ABD’de yaygınlaşan, ancak Türkiye’de fazla bilinmeyen yurttaşgazeteciliği deneyiminin doğasıve sonuçlarıhakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu çerçevede, yurttaşgazeteciliğinin temel argümanları, özellikleri, gazetecilerin değişen rolü ve yeni teknolojilerle ilişkisi üzerinde durulmaktadır. Yurttaşgazeteciliğinin medya girişimlerinin kâr etme amaçlarından kaynaklanan yapısal sınırlamalarıgöz önüne almayan bir girişim olduğu, yüzeysel sorunlarla sınırlıkaldığıbelirtilmektedir.
Today’s journalism has been shaped by the economic interests of medya moguls. This has led to a new understanding of journalism. This new journalism approach, called civic journalism, highly debated among both academicians and journalists. It has been questioned whether civic journalism is a revolution or a return to tradition in the journalism area. This article aims to discuss the nature and the outcomes of civic journalism that became widespread in USA in 1990’s but unknown in Turkey. In this context, it focuses on basic arguments and characteristics of civic journalism, and changing role of journalists, an the relations between civic journalism and new technologies. This article indicates that civic journalism is an approach that neglects economic and structural restrictions of media and limites itself with superficial problems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 16 |