Bu araştırmanın amacı, bazıdeğişkenlere göre okullardaki örgütsel güven düzeyinin farklılaşıp farklılaşmadığınıtest etmektir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri, öğretmenlerin cinsiyetleri, branşları, herhangi bir sendikaya üye olup olmama, okul dışında beraber sosyal etkinlik yapıp, yapmama durumlarıve okulların öğretmen sayılarıdır. Araştırmanın bağımlıdeğişkenleri; okulun örgütsel güvenin alt boyutlarıolan çalışanlara duyarlılık, yöneticiye güven, iletişim ortamıve yeniliğe açıklıktır. İlişkisel tarama yöntemiyle yapılan bu araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlıresmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin sayısı378 665’dir Araştırma evrenindeki öğretmenlerin nicel açıdan temsil yeterliliklerini sağlamak amacıyla uzman görüşleri ve örneklem tekniklerine dayalıolarak minimum kişi sayısı1536 olarak hesaplanmıştır. Araştırmanın örneklemi ise 1144’ü bayan, 1288’sierkek olmak üzere toplam 2432 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmada ilköğretim okullarının örgütsel güven düzeyini belirlemek için “Okulda Örgütsel Güven Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, örgütsel güvenin çalışanlara duyarlılık, yöneticiye güven, iletişim ortamıve yeniliğe açıklık alt boyutlarıpuan ortalaması; öğretmenlerin cinsiyet. okul dışında beraber sosyal etkinlik yapıp ve yapmama durumları, okuldaki öğretmen sayısıdeğişkenlerine göre anlamlıdüzeyde farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin branş, sendikaya üye olup olmama değişkenine göre okulların örgütsel güvenin boyutlarıolan çalışanlara duyarlılık, iletişim ortamı, yöneticiye güven ve yeniliğe açıklık alt boyut puan ortalamalarının anlamlıdüzeyde farklılaşmadığıbulunmuştur
The goal of this dissertation is to investigate to test whether any changes have been made in the organizational trust levels of the schools according to some variables. The independent variables of this research are the gender, major of the teachers, and some facts about the teachers such as; whether they are a member of a union or not, whether they are joining any social activities outside of school or not and. In addition, the number of teachers. On the other hand, the dependent variables of this research are the sensitivity of the schools to their employees, the trust level for the directors, the communication inside the school and the openness to new ideas. This research is done by survey model and based on 378 665 teachers that were employed in public schools that are associated with the Ministry of National Education. In order to provide the necessary quality representation of teachers in this research, 1536 people are calculated as a minimum number according to opinions from the experts and some experimental techniques. And the experiments have been conducted on 1144 women and 1288 men as a total of 2432 teachers. In this search, “Scale organizational trust of school,” is utilized to obtain the organizational trust levels of the public schools. According to the experimental results, the average points for the sensitivity of the schools to their employees, the trust level for the directors, the communication inside the school and the openness to new ideas have been dramatically changed depending upon the gender of the teachers and some facts about the teachers such as; whether they are joining any social activities outside of school or not and. the number of teachers. On the other hand, the major of the teachers and the fact that they are a member of a union or not has a marginal effect on for the sensitivity of the schools to their employees, the trust level for the directors, the communication inside the school and the openness to new ideas
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 16 |