BibTex RIS Kaynak Göster

İHRACAT PAZARLAMASI EĞİTİM ÖĞRETİMİNDE İŞLETMELERİN BEKLENTİLERİ VE ÜNİVERSİTELERİN ROLÜ

Yıl 2007, Sayı: 17, 161 - 178, 01.02.2007

Öz

Üniversitelerin araştırma, yayım ve öğretim sorumluluklarına ek olarak temel sorumluluklarından biri de toplumun doğru şekilde yönlendirilmesi ve sürekli öğrenimidir. Bu bağlamda, sürekli öğrenim konusu üniversitelerde genellikle sürekli eğitim merkezleri vasıtasıyla yerine getirilmektedir. Yapılan bu çalışma ihracat pazarlamasıeğitim ve öğretimi konusunda işdünyasının üniversite sürekli eğitim merkezlerinden beklentilerini açıklamaktadır.

Kaynakça

  • ALPAR, Reha; Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş 1, 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • BEŞELİ, Nursun; “KOBİ’lerin Dış Pazarlara Açılabilmesi İçin Alternatif Yöntemler”, İGEME’den Bakış, Nisan-Haziran, 1997.
  • CANITEZ, Murat; “İhracatın Temel Esasları”, Uygulamalı İhracat&İthalat İşlemler ve Dokümantasyon, Editörler: Kasım KARAHAN ve Murat CANITEZ, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005.
  • CELLICH, Claude; “UK Export Assistance: Are We Supporting The Best Programmes?”, AMS Conference, 1989.
  • CELLICH, Claude; ROBERTS, Alan; “Analyzing Export Training Needs for Company Staff?”, International Trade Forum 2, 1993.
  • CRICK, Dave; “An Investigation into the Targeting of UK Export Assistance”, European Journal of Marketing, Vol.29 No: 8, 1995.
  • DICKSON, Peter R.; Marketing Management, The Dryden Pres, New York, NY, 1994.
  • ECER, Ferhat; CANITEZ, Murat; Uluslararası Pazarlama Teori ve Uygulamalar, 2. Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005.
  • HAIR, Jr. Joseph; ANDERSON E. Rolph, TATHAM L. Ronald; BLACK C. William; Multivariate Data Analysis, Fifth Edition, Prentice-Hall International Inc., New York, 1998.
  • HOLT, İlkay; KIZILASLAN, Duygu; “Kütüphanecilikte Sürekli Eğitim Uygulamaları ve Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Örneği”, http://www1.ku.edu.tr/main/home.php?i=782&c=439&m=748&s=5&p=4&l =tr#dk
  • ILO; “Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, 8. Beş Yıllık Kalkınma Planı, Ankara, 2001.
  • KARAFAKIOĞLU, Mehmet; Uluslararası Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 1997.
  • KEEGAN, Warren J.; Global Marketing Management, Prentice-Hall International Inc., Englewood Cliffs, 1989.
  • KURTULUŞ, Kemal; Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş 7. Basım, Literatür Yayınevi, İstanbul, 2004.
  • MALHOTRA, Naresh K.; Marketing Research: An Applied Orientation, Second Edition, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 1996.
  • ROSA, Peter; SCOTT Michael; GILBERT, Robin; “The Internal Change Agent Approach to Export Training in Small Firms”, Journal of European Industrial Training, Vol. 18 No:3, 1994.
  • STIEG, Margaret; “Continuing Education and the Reference Librarian in the Academic and Research Library”, Library Journal, December, 1980.
  • TÜRKİYE 2. BİLİŞİM ŞURASI; Eğitim Çalışma Grubu Raporu, Türkiye Zeka Vakfı, 2004.
  • ÜNER, M. Mithat; “Ankara Sanayi Odası’na Kayıtlı İşletmeleri İhracattan Alıkoyan Nedenler”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Haziran-Aralık, 1994.
  • http://vizyon2023.tubitak.gov.trteknolojiongorusu/paneller/egitimve insankayaklari/raporlar/raporeik.pdf
Yıl 2007, Sayı: 17, 161 - 178, 01.02.2007

Öz

Universities have main responsibilities such as research, education and publishing in their societies and world. However, in addition to that, other main responsibilities for the universities are continuing education, lifelong learning and guidance for their communities. In this context, usually continuing education and lifelong learning services and needs are satisfied by continuing education and lifelong learning centers in the universities. Hence, the study is to explain the business world’s expectations from universities’ continuing education and lifelong learning centers about export marketing education and training

Kaynakça

  • ALPAR, Reha; Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş 1, 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • BEŞELİ, Nursun; “KOBİ’lerin Dış Pazarlara Açılabilmesi İçin Alternatif Yöntemler”, İGEME’den Bakış, Nisan-Haziran, 1997.
  • CANITEZ, Murat; “İhracatın Temel Esasları”, Uygulamalı İhracat&İthalat İşlemler ve Dokümantasyon, Editörler: Kasım KARAHAN ve Murat CANITEZ, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005.
  • CELLICH, Claude; “UK Export Assistance: Are We Supporting The Best Programmes?”, AMS Conference, 1989.
  • CELLICH, Claude; ROBERTS, Alan; “Analyzing Export Training Needs for Company Staff?”, International Trade Forum 2, 1993.
  • CRICK, Dave; “An Investigation into the Targeting of UK Export Assistance”, European Journal of Marketing, Vol.29 No: 8, 1995.
  • DICKSON, Peter R.; Marketing Management, The Dryden Pres, New York, NY, 1994.
  • ECER, Ferhat; CANITEZ, Murat; Uluslararası Pazarlama Teori ve Uygulamalar, 2. Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005.
  • HAIR, Jr. Joseph; ANDERSON E. Rolph, TATHAM L. Ronald; BLACK C. William; Multivariate Data Analysis, Fifth Edition, Prentice-Hall International Inc., New York, 1998.
  • HOLT, İlkay; KIZILASLAN, Duygu; “Kütüphanecilikte Sürekli Eğitim Uygulamaları ve Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Örneği”, http://www1.ku.edu.tr/main/home.php?i=782&c=439&m=748&s=5&p=4&l =tr#dk
  • ILO; “Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, 8. Beş Yıllık Kalkınma Planı, Ankara, 2001.
  • KARAFAKIOĞLU, Mehmet; Uluslararası Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 1997.
  • KEEGAN, Warren J.; Global Marketing Management, Prentice-Hall International Inc., Englewood Cliffs, 1989.
  • KURTULUŞ, Kemal; Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş 7. Basım, Literatür Yayınevi, İstanbul, 2004.
  • MALHOTRA, Naresh K.; Marketing Research: An Applied Orientation, Second Edition, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 1996.
  • ROSA, Peter; SCOTT Michael; GILBERT, Robin; “The Internal Change Agent Approach to Export Training in Small Firms”, Journal of European Industrial Training, Vol. 18 No:3, 1994.
  • STIEG, Margaret; “Continuing Education and the Reference Librarian in the Academic and Research Library”, Library Journal, December, 1980.
  • TÜRKİYE 2. BİLİŞİM ŞURASI; Eğitim Çalışma Grubu Raporu, Türkiye Zeka Vakfı, 2004.
  • ÜNER, M. Mithat; “Ankara Sanayi Odası’na Kayıtlı İşletmeleri İhracattan Alıkoyan Nedenler”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Haziran-Aralık, 1994.
  • http://vizyon2023.tubitak.gov.trteknolojiongorusu/paneller/egitimve insankayaklari/raporlar/raporeik.pdf
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Canıtez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Canıtez, M. (2007). İHRACAT PAZARLAMASI EĞİTİM ÖĞRETİMİNDE İŞLETMELERİN BEKLENTİLERİ VE ÜNİVERSİTELERİN ROLÜ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(17), 161-178.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.