BibTex RIS Kaynak Göster

KURUM KİMLİĞİSÜRECİVE İŞLEYİŞİ ÜZERİNE TEORİK VE UYGULAMALI BİR ÇALIŞMA

Yıl 2007, Sayı: 17, 281 - 294, 01.02.2007

Öz

Özellikle gelişmekte olan ülkelerde firmaların büyük bir çoğunluğu değişmekte zorlanmaktadır. Bilgiden teknolojiden yeterince yararlanamadıklarıiçin köklü bir değişim, gelişim gerçekleştiremiyorlar. Kurum kimliğinin yeniden oluşturulmasıher büyüklük ve küçüklükteki firmaların sorunudur. Kurum kendi kimliği ile hem kendisinin hem de ürünlerinin sektördeki rakiplerinden farklıolduğunu göstermektedir. Kurum kimliğini bir bütün olarak inceleme konusu yapmak bu sebepten dolayıuygundur. Amaç bu araştırma ile kurum kimliği stratejisine bir bütün olarak bakmak ve kurum kimliği stratejisi oluşturmak için ne gibi çalışmalar yapılabileceğini göstermektir. İleride yapılacak kurumsal kimlik çalışmalarına katkısağlamasıhedeflenmektedir.

Kaynakça

  • AK, Mehmet; Marka Yaratımında Taklitçilik Doğru Etkili Reklam ve Marka İmajı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 8, İstanbul, 1998, ss. 193-205.
  • AK, Mehmet; Kurumsal Kimlik ve İmaj, Halkla İlişkiler ve Grafik Sanatları Dizisi, İstanbul, 1998.
  • AKINCI, Z. Beril; Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul, 1998.
  • ERENGÜL, Bilge; Kültür Sihirbazları, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1997.
  • GARBETT, Thomas; How to Build a Cororations Identity and Project its Image, Lexington Book, USA, 1988.
  • GÖKÇE, Orhan; FİDAN, Mehmet; SUMMAK, Erhan; Halkla İlişkiler (Ders Notları), Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya, 2001.
  • HERBST, Dieter; Corporate Identity als ganzheitlicher Managment Prozess, Cornelsen Verlag, Berlin, 1998.
  • JEFKINS, Frank; Kurum Kimliği, Çev: Aydemir OKAY, Marmara İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:9 Ankara, 1995.
  • KALKANDELEN, A. Hayrettin; Örgütlerde Yeniden Yapılanma ve Norm Kadro; Anı Yayıncılık; Ankara; 1997.
  • KIESSLING, F. Waldemar; SPANAGLI, Peter; Corporate Identity Unternehmens Leitbild Organisationskultur, Sandmann, Alling, 1996.
  • OKAY, Ayla, Kurum Kimliği, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:1, Ankara, 2000, ss.121-134.
  • OKAY, Ayla; Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara, 2000.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta; Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, 1998.
  • SAMPSON, Eleri; İmaj Faktörü, Çev: Hakan İLGÜN, Rota Yayınları, İstanbul, 1995.
  • TEK, Ömer Baybars; Pazarlama İlkeleri, Cem Ofset Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • TORTOP, Nuri; Halkla İlişkiler, Yargı Yayınları, Ankara, 1993.
  • WALLY, Olins; The Wolf Olins Guide to Corporate Identity, Gower, USA, 1996.
  • WALLY, Olins; Corporate Identity, Campus, New York, 1999.
  • YAYLACI, Gaye Özdemir; Reklamda Stratejik Yönetim, Alfa Yayınları, İstanbul, 1999.
  • YILDIZ, Cemalettin; Grafik Açısından Kurum Kimliğinin dününe ve bugününe bir bakış, Anadolu Üniversitesi Sanat Fakültesi Süreli Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı:3, 95, ss. 177-181.
Yıl 2007, Sayı: 17, 281 - 294, 01.02.2007

Öz

Especially in developing countries it is very hard to change for most of the companies.They don’t profit enough from information and technology so they can not also change and have an rooted development. To make or to refresh an corporate identity is a problem for big and small companies. A institution must use its identity to show that his products are different from the rivals.It is the reason why we make corporate identity a research subject. The aim of this research is to see the corporate identity strategy completely, and to show what the components are of corporate identity and how the corporate identity strategy works.It is target to help the corporate identity works for the future

Kaynakça

  • AK, Mehmet; Marka Yaratımında Taklitçilik Doğru Etkili Reklam ve Marka İmajı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 8, İstanbul, 1998, ss. 193-205.
  • AK, Mehmet; Kurumsal Kimlik ve İmaj, Halkla İlişkiler ve Grafik Sanatları Dizisi, İstanbul, 1998.
  • AKINCI, Z. Beril; Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul, 1998.
  • ERENGÜL, Bilge; Kültür Sihirbazları, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1997.
  • GARBETT, Thomas; How to Build a Cororations Identity and Project its Image, Lexington Book, USA, 1988.
  • GÖKÇE, Orhan; FİDAN, Mehmet; SUMMAK, Erhan; Halkla İlişkiler (Ders Notları), Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya, 2001.
  • HERBST, Dieter; Corporate Identity als ganzheitlicher Managment Prozess, Cornelsen Verlag, Berlin, 1998.
  • JEFKINS, Frank; Kurum Kimliği, Çev: Aydemir OKAY, Marmara İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:9 Ankara, 1995.
  • KALKANDELEN, A. Hayrettin; Örgütlerde Yeniden Yapılanma ve Norm Kadro; Anı Yayıncılık; Ankara; 1997.
  • KIESSLING, F. Waldemar; SPANAGLI, Peter; Corporate Identity Unternehmens Leitbild Organisationskultur, Sandmann, Alling, 1996.
  • OKAY, Ayla, Kurum Kimliği, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:1, Ankara, 2000, ss.121-134.
  • OKAY, Ayla; Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara, 2000.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta; Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, 1998.
  • SAMPSON, Eleri; İmaj Faktörü, Çev: Hakan İLGÜN, Rota Yayınları, İstanbul, 1995.
  • TEK, Ömer Baybars; Pazarlama İlkeleri, Cem Ofset Matbaacılık, İstanbul, 1997.
  • TORTOP, Nuri; Halkla İlişkiler, Yargı Yayınları, Ankara, 1993.
  • WALLY, Olins; The Wolf Olins Guide to Corporate Identity, Gower, USA, 1996.
  • WALLY, Olins; Corporate Identity, Campus, New York, 1999.
  • YAYLACI, Gaye Özdemir; Reklamda Stratejik Yönetim, Alfa Yayınları, İstanbul, 1999.
  • YILDIZ, Cemalettin; Grafik Açısından Kurum Kimliğinin dününe ve bugününe bir bakış, Anadolu Üniversitesi Sanat Fakültesi Süreli Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı:3, 95, ss. 177-181.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Makbule Evrim Gülsünler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Gülsünler, M. E. (2007). KURUM KİMLİĞİSÜRECİVE İŞLEYİŞİ ÜZERİNE TEORİK VE UYGULAMALI BİR ÇALIŞMA. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(17), 281-294.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.