Küresel bilgi ekonomisinde keskin rekabet ortamıhem kamu sektörünü hem de aynızamanda özel sektörü olağanüstü biçimde etkilemektedir. İşletmeler çalkantılırekabet ortamında daha çok pazar payıelde etme yarışının bir sonucu olarak sürekli yeni ürünler piyasaya sürme ve işletme içi kesintisiz yenilik yaratma çabasına ve proaktif stratejilere yönelmişlerdir. Geçtiğimiz yüzyılda artan küresel rekabet ve etkilerinin sıra-dışıbiçimde büyümesi sadece ürün kalitesinin arttırılmasınıdeğil aynızamanda müşteri beğeni ve beklentileri doğrultusunda yeni ürünler üretme ve bunlarıbaşarılıbiçimde pazara sunma zorunluluğunu da gündeme getirmiştir. Çalışmada, bilgi çağının temel dinamiklerinden olan bilgi ve teknoloji üretiminin stratejik öneminden hareketle, Ar-Ge’ ye dayalıyenilik stratejilerini izleyen işletmelerin geliştirdikleri ürünlerden patent alımına kadar uzanan süreç incelenmiştir. Bu bağlamda, özellikle Ar-Ge stratejisi ve taklitçi stratejileri izleyen firmalarda uygulanan süreçler irdelenmiştir.
Ar-Ge Stratejisi Taklitçi Strateji Yenilik Yönetimi Patent Buluş Yönetimi Teknoloji Transferi
In the global information economy, severe competitive environment remarkably affects both public and private sector. In this turbulent competitive environment, companies have started to launch continuously new products into the marketplace and to strive for in-house on-going innovations and proactive strategies in order to gain more market share. In the last century, increasing global competition and the extraordinary growth of its effects bring out not only the necessity of augmenting product quality but also manufacturing new products just as to match the tastes and expectations of customers as well as launching them successfully into the marketplace. Since creation of information and technology, which is one of the basic dynamics of the knowledge age, has great importance, processes beginning from product development to patent possession have been analyzed in this study within the companies which implement innovation strategies based on R&D. Consequently, especially processes of companies that follow R&D and imitation strategies have been examined
R&D Strategy Imitation Strategy Innovation Management Patent Invention
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 17 |