Ülkemizde “eğitim bilimleri” ve “öğretmen eğitimi” alanlarında gerçekleştirilen bilimsel çalışmaların ancak çok az bir kısmınitel araştırma geleneği içinde yürütülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, “Nitel araştırma Yöntemleri” dersini alan 21 yüksek lisans öğrencisinin nitel araştırma metodolojisine ve bu metodolojinin öğretimine ilişkin algılarınıortaya çıkarmaktır. Araştırmanın verileri, “açık-uçlu sorulardan oluşan bir anket” vasıtasıyla toplanmışve “içerik analizi tekniği” kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre: 1 Öğrenciler dersin projeler yoluyla işlenmesi hakkında “olumlu görüş” bildirmişlerdir. 2 Öğrenciler “nitel araştırmacı” hakkında 18 adet farklımetafor üretmiştir “dedektif”, vb . 3 Öğrenciler nitel araştırmaya ilişkin bir dersin öğretmen yetiştirme programlarında yer almasının “önemli” olduğunu düşünmektedir. 4 Nitel araştırma metodolojisinin öğretimini amaçlayan bir ders, ilki “teori” ikincisi de “uygulama” ağırlıklıolacak şekilde en az iki dönemden oluşmalıdır.
Nitel araştırma metodolojisinin öğretimi Lisansüstü öğrenci algıları
In our country, only a small part of the scientific research in the fields of “educational sciences” and “teacher education” has been conducted within the tradition of the qualitative research methodology. The main purpose of this study was to explore the perceptions of 21 graduate students about the qualitative research methodology and its teaching. Data for this study was collected through “a questionnaire composed of open-ended questions” and analyzed through the “content analysis” technique. According to the results: 1 Students provided “positive opinions” about the operation of the class via projects. 2 Students produced 18 different metaphors e.g., “detective”, etc. about the concept of “qualitative researcher”. 3 Students think that it is “important” for teacher education programs to include a class related to qualitative research. 4 A class aiming at teaching the qualitative research methodology should consist of at least two sessions: the first is “theory” and the second is “practice”
Teaching qualitative research methodology Perceptions of graduate students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 17 |