Bu çalışmanın amacı, yukarıdan aşağıya doğru iletişimde yöneticilerin hangi ikna ve etki taktiklerini hangi sıklıkla kullandıklarınıbelirlemektir. Ayrıca bu çalışmada, yöneticilerin kendi kişilik özellikleri ile kullandıklarıikna ve etkileme taktiklerini algılama düzeyleri ile bu yöneticilere bağlıolan çalışanların söz konusu yöneticilerin kişilik özellikleri ile kullandıklarıikna ve etkileme taktiklerini algılama düzeyleri de karşılaştırılmıştır. Ayrıca yöneticilerin kişiliği ile kullandıklarıikna taktikleri arasında bir ilişki olup olmadığıaraştırılmıştır. Çalışma örnek olay tarama modelinde tasarlanmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik bilgiler yer almaktadır. İkinci bölümde “Kişiliğin BeşFaktör Modeli”nden hareketle hazırlanan 10 maddelik bir kişilik ölçeği, üçüncü bölümde ise etki ve ikna taktiklerin kullanım sıklığının belirlenmesine yönelik olarak hazırlanan bir 9 maddelik kullanım ölçeği yer almaktadır. Kişilik ölçeğinin güvenirlik katsayısı,758 Cronbach's Alpha =0,758 , kullanım ölçeğinin güvenirlik katsayısı,885 Cronbach's Alpha =0,885 olarak bulunmuştur. Analizler sonucunda, yöneticilerin kişilik özellikleri ile kullandıklarıikna taktiklerinin bazılarıarasında değerlendirmeye değer ilişki bulunmuştur.
Örgütsel iletişim kurum içi halkla ilişkiler yönetimsel ikna kişilik
The aim of this study is to define which persuasion and influence tactics are chosen by managers for downward communication and to find frequency of chosen tactics. Other aim of this study is to find relationship between persuasion tactics and manager personality. For this study, survey research method was used. Questionnaire form includes three main parts. In the first part is about demographic information. Second part has ten items personality scale, Third part has nine items scale to find out usage frequency of persuasion tactics. Cronbach’s Alpha=0.758 was found for personality scale and Cronbach’s Alpha=0.885 was found for tactics usage scale. According to the results, relationship was found between manager personality and some persuasion tactics
Organizational communication internal public relations managerial persuasion personality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 17 |