BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEKÖĞRETİMDE İLKE VE YÖNELİMLER NELER OLMALI?

Yıl 2008, Sayı: 19, 41 - 52, 01.02.2008

Öz

Üniversiteler, dünyadaki teknolojiyi öğrenmeye, özümsemeye, yenilemeye, hazır insan gücünün de yetiştirildiği, ülkemizin entellektüel zenginliğine kaynak olan kurumlardır. Üniversitelerin görevi, araştırma yapmak, bilim üretmek ve üst düzeyde eğitim sağlamak olarak ifade edilebilir. Bu anlamda ülkenin gereksinmesini karşılayacak, kaliteli insan gücünü yetiştirmek üniversiteden beklenenlerin başında gelmektedir. Üniversite sisteminin bel kemiğini, iyi yetişmiş, kaliteli öğretim elemanlarıoluşturur. Lisansüstü eğitimin bugünkü en önemli dar boğazıkalitedir. Üniversitelerin görevleri arasında yer alan araştırma ve buna bağlınitelikli yayın yapma, üst düzeyde eğitim-öğretim sunma, bunun içinde iyi yetişmişkaliteli öğretim elemanlarının atanmasında gerekli özenin gösterilmesi ve yeterli maddi ve manevi imkanların sağlanmasıgibi nedenlerle, üniversitelerdeki akademik personelin eğitici-öğretici ve araştırıcıolarak değerlendirilmesi ve nasıl bir değerlendirme modelinin olması, gerektiği üzerinde durulmuştur. Üniversitelerle Yükseköğretim kurulu arasındaki etkileşiminin önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Kısaca üniversitelerde kalitenin arttırılabilmesi için gereken ilke ve yönelimler ortaya konmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AKAL, Zuhal, 1992 İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM Yayını, No:473, Ankara.
  • ÇEVİK, Namık, 1992, “Çağdaş Üniversite Kavramlar ve Değerlendirmler”. Çağdaş Eğitim Çağdaş Üniversite,Başbakanlık Yayını, Ankara.
  • Başbakanlık Yayını, Çağdaş Eğitim Çağdaş Üniversite Raporu, Ankara, 18 Nisan. “ Türkiye'de ve Dünyada Yükseköğretim, Bilim ve Teknoloji, TÜSİAD yayını, T/94 6-167. KÖKSOY, Mümin, 1997, Yükseköğretimde Kalite ve Türk
  • Yükseköğretimi içinÖneriler, H.Ü.Mühendislik Fakültesi Vakfı 06532 Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı(MEB), 1993,Enformasyon Toplumu ve Eğitim
  • Sistemlerine Etkileri, MEB'lığının yayınladığı rapor,Ankara. “ Education in Europe, 17(3), s.59-77. “ 1997, Yükseköğretim Gelişme Planı 1992-2012, T.C. Milli
  • Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Başkanlığı, Ankara. SAATÇİOĞLU, Ömer, 1996,Orta Doğu Teknik Üniversitesinde Toplam
  • Kalite Yönetim Sistemi Nasıl Geliştirilebilir?” Yayınlanmış Konferans Bildirisi. “ 1992,“Türkiye’de Çağdaş Eğitim ve Çağdaş Üniversite konusunda Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin Görüş ve Önerileri”, Çağdaş
  • Çağdaş Eğitim Çağdaş Üniversite Raporu, Ankara, 18 Nisan YÖK 1996, Türk Yüksekseköğretiminin Bugünkü Durumu
  • Yükseköğretim Kurulu Mart, yayınlanmış rapor . “ , YükseköğretiminGenelDurumu(1983– 1992 dönemi)
  • YÖK Kurulu, yayınlanmış rapor. “ 6 Kasım 1981'de yürürlüğe konmuş olan 2547 Sayılı Üniversite ler Kanunu ve Bu kanundaki bazı maddelerindeki değişiklikler için çıkartılmış olan yönetmelikler
Yıl 2008, Sayı: 19, 41 - 52, 01.02.2008

Öz

In our country, üniversities are institations that are a source of intellectual mealthy, and which are aimed at learning, absorbing and improving recent technological changes developed in the world. The missions of a üniversity can be explained as conducting research, developing Science and performing higher education. Therefore it is expected from üniversities to develop qualified human force wich our country needs. The backbone 0f a üniversity system are well educated and qualifield academicians. Currently, the major problem in graduate study is to increase the quality of education. The main expectations from a üniversity are conducting research, producins qualitied publications and offering education and teaching at the highest level. Allof these requires the employment of a qualified academicians. From this point of view, the major problem of this study is to establish an evaluation and controlling method that will lead to an appraisal system that allows to benefit from academicians both as educating and training staff and as researchers

Kaynakça

  • AKAL, Zuhal, 1992 İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM Yayını, No:473, Ankara.
  • ÇEVİK, Namık, 1992, “Çağdaş Üniversite Kavramlar ve Değerlendirmler”. Çağdaş Eğitim Çağdaş Üniversite,Başbakanlık Yayını, Ankara.
  • Başbakanlık Yayını, Çağdaş Eğitim Çağdaş Üniversite Raporu, Ankara, 18 Nisan. “ Türkiye'de ve Dünyada Yükseköğretim, Bilim ve Teknoloji, TÜSİAD yayını, T/94 6-167. KÖKSOY, Mümin, 1997, Yükseköğretimde Kalite ve Türk
  • Yükseköğretimi içinÖneriler, H.Ü.Mühendislik Fakültesi Vakfı 06532 Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı(MEB), 1993,Enformasyon Toplumu ve Eğitim
  • Sistemlerine Etkileri, MEB'lığının yayınladığı rapor,Ankara. “ Education in Europe, 17(3), s.59-77. “ 1997, Yükseköğretim Gelişme Planı 1992-2012, T.C. Milli
  • Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Başkanlığı, Ankara. SAATÇİOĞLU, Ömer, 1996,Orta Doğu Teknik Üniversitesinde Toplam
  • Kalite Yönetim Sistemi Nasıl Geliştirilebilir?” Yayınlanmış Konferans Bildirisi. “ 1992,“Türkiye’de Çağdaş Eğitim ve Çağdaş Üniversite konusunda Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin Görüş ve Önerileri”, Çağdaş
  • Çağdaş Eğitim Çağdaş Üniversite Raporu, Ankara, 18 Nisan YÖK 1996, Türk Yüksekseköğretiminin Bugünkü Durumu
  • Yükseköğretim Kurulu Mart, yayınlanmış rapor . “ , YükseköğretiminGenelDurumu(1983– 1992 dönemi)
  • YÖK Kurulu, yayınlanmış rapor. “ 6 Kasım 1981'de yürürlüğe konmuş olan 2547 Sayılı Üniversite ler Kanunu ve Bu kanundaki bazı maddelerindeki değişiklikler için çıkartılmış olan yönetmelikler
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Vicdan Altınok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Altınok, V. (2008). YÜKSEKÖĞRETİMDE İLKE VE YÖNELİMLER NELER OLMALI?. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 41-52.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.