Türkiye’de turizm sektörü, ekonominin en önemli dinamiklerinden biridir. Gerek ulusal turist girdisinde ve gelirlerinde, gerekse de yatak kapasitesinde kaydedilen artışoranlarında, dünya istatistiklerinde kendisini açıkça öne çıkartmışve özellikle artışhızıbakımından sanal birincilik kürsüsüne çıkmıştır. Ancak diğer yandan, yurtiçi medyaya yansıyan turizm haber ve yorumlarında “büyük bir çelişki yaşandığı” da gözden kaçmamaktadır. Bu çalışmada; hızlıdeğişen dünyaya ayak uydurabilmeleri ve rekabet piyasasında ayakta kalabilmeleri için turizm sektöründeki işletmelerin yeni yönetim modelleri olarak adlandırılan; Toplam Kalite Yönetimi, Benchmarking, Değişim Mühendisliği, Öğrenen organizasyonlar, Kurum kültürü, Fark Yaratma v.b yöntemleri kullanma yollarıönerilmiştir. Çalışmada turizmin temel sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Turizm Sektörü Yeni Yönetim Modelleri Temel Turizm Sorunları.
Tourism sector is one of the most critical dinamics of Turkish economy. Turkey come forward in global statistics with its increasing capacity both in nationalturist input and income and olso in number of bed and took the first order in the means of development speed.On the other hand,there is a big dillema in national turizm news and interpretations presented in national media. In this study;the way of using new management models foreign such as Total Quality Management, Benchmarking, Reengineering, Learning Organizations, Corporate Culture, Differentiation Creation etc.are proposed for the business industury in turizm sektor in order to adapt to rapidly changing word and survive in the competitive market.In the study there are some suggestions for solving the basic problems in turizm
Tourizm Sector News Management Models Basic Problems in Tourizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 20 |