The purpose of this study was to examine the self-efficacy beliefs and epistemological beliefs of prospective school administrator regarding to some demographic variables. “Epistemological Beliefs Scale” which was developed by Schommer 1990 and validity and reliability studies were done for Turkish population by Deryakulu and Büyüköztürk 2002 and “Teacher Self-Efficacy Scale” developed by Schwarzer, Schmitz, and Daytner 1999 based on Bandura’s self-efficay theory were used for data collection. Participants were 138 master students from Selcuk University, Department of Educational Administration Supervision Planning and Economics. Within the study, relationship between administrator candidates’ self-efficacy beliefs and epistemological beliefs were examined. Also, administrator candidates’ self-efficacy beliefs and epistemological beliefs were investigated regarding to their gender and school type
Epistemological beliefs self-efficacy beliefs prospective administrators
Bu çalışmanın amacı, yönetici adayıöğretmenlerin öz yeterlik algılarıve epistemeolojik inançlarının farklıdeğişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada veri toplama aracıolarak, Schommer 1990 tarafından geliştirilen ve Deryakulu ve Büyüköztürk 2002 tarafından Türkçe’ye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışmasıyapılan “Epistemolojik İnançlar Ölçeği” ile Schwarzer, Schmitz ve Daytner 1999 tarafından Bandura’nın Kuramıtemel alınarak geliştirilmişolan “Öğretmen öz-yeterlilik algısıölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu üzerinde 2006–2007 ve 2007–2008 öğretim yıllarında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlamasıve Ekonomisi tezli ve tezsiz Yüksek Lisans programlarına katılan 138 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma grubu programlara katılan, 138 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada yönetici aday öğretmenlerin öz yeterlilik algısıile epistemolojik inançlarıarasındaki ilişki incelenmiş. Ayrıca yönetici adayıöğretmenlerin öz yeterlilik algılarıile epistemolojik inançlarının cinsiyet ve okul türü değişkenine göre farklılaşıp farklaşmadığına bakılmıştır.
Epistemolojik İnançlar Öz yeterlik Algıları Yönetici Aday Öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 20 |