BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTESİÖĞRENCİLERİ İLE MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE KARŞI TUTUMLARI ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİÖRNEĞİ

Yıl 2008, Sayı: 20, 653 - 663, 01.08.2008

Öz

Araştırmanın amacıüniversite öğrencilerinin internete yönelik tutum puanlarınıcinsiyet ve kayıtlıolunan yüksek öğretim kurumuna göre karşılaştırmak, internet tutum alt ölçek puanlarıarasında ilişki olup olmadığınıbelirlemektir. Araştırmaya Erzincan Üniversitesine bağlıdört meslek yüksek okulunun muhasebe ve Eğitim Fakültesinin sınıf öğretmenliği programına kayıtlı444 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracıolarak İnternet Tutum Ölçeği İTÖ kullanılmıştır. İTÖ ve alt ölçek puanlarıt-testi, ANOVA ve korelasyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. ANOVA sonuçlarına göre anlamlıfark bulunan durumlarda farkın kaynağınıbulmak için LSD testi kullanılmıştır. Öğrencilerin internet tutumlarının cinsiyete göre değişmediği, ancak iletişim ve kaygıalt boyutlarında erkek öğrencilerin puanlarının kız öğrencilerin puanlarından anlamlıfark gösterdiği bulunmuştur. Yüksek öğretim kurumuna göre, öğrencilerin kaygıdışındaki diğer alt ölçek puanlarıarasındaki farkın anlamlıolduğu bulunmuştur. Öğrencilerin internet alt ölçek puanlarıarasında anlamlıilişki tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2002), Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, s. 1-8.
  • Atav, E., Akkoyunlu, B. & Sağlam, N. (2006). Öğretmen Adaylarının İnternete Erişim Olanakları ve Kullanım Amaçları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 30, s. 37-44.
  • Akdağ & Karahan (2004)., Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 34 (29), s. 19-27.
  • Altun, A. (2003). Öğretmen Adaylarının İnternete Yönelik Tutumları, Eğitim ve Bilim, 28 (127), s. 3-9.
  • Cheung, W. & Huang, W. (2005). Proposing a framework to assess Internet usage in university education: An empirical investigation from a student’s perspective. British Journal of Educational Technology, 36(2), 237-253.
  • Concannon, F., Flynn, A. & Campbell, M. (2005). What campus-based students think about the quality and benefits of e-learning. British Journal of Educational Technology, 36(3), 501–512
  • Çelik, H. C. & Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), s. 27-38.
  • Frank, M., Reich, N. & Humphreys, K. (2003). Respecting the human needs of students in the development of e-learning. Computers and Education, 40 (1), s. 57-70.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. & Soran, H. (2006). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, s. 130-139.
  • Güzel, T. & Mersin, Z. (2007). Bilgi Teknolojilerinin İşletmelerin Muhasebe Uygulamalarında Yarattığı Değişim. Muhasebe Finansman Dergisi, 35, s. 172- 177.
  • Harmandar, M. & Samancı, O. (2000). Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, 6–8 Eylül.
  • Işıldak, M. S. & Keskinkılıç, M. (2006). Bilgisayarlı Muhasebe Eğitiminin Sistem Yaklaşımıyla İncelenmesi, Mali Çözüm Dergisi, 75, s. 131-140.
  • Kalaycı, Ş. & diğerleri. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Özen, Y., Gülaçtı, F. & Çıkılı, Y. (2004). Eğitim Bilimleri ve İnternet, Doğu Anadolu Araştırmaları, 3 (1), s. 52-57.
  • Tavşancıl, E. (2004). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tavşancıl, E. & Keser, H. (2002). İnternet Kullanımına Yönelik Likert Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1, s. 79-100.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Klavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını.
  • Tsai, C., Lin, S. & Tsai, M. (2001). Developing an Internet Attitude Scale for High School Students, Computers & Education, 37, s. 41-51
  • TÜİK (2007). http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do Türkiye İstatistik Kurumu, (19.7.2007’de indirildi).
  • Uzay, Ş. (2004). 21’nci Yüzyılın Başında Muhasebe Mesleğini Etkileyen Gelişmeler ve Geleceğe Yönelik Değerlendirmeler, Mali Çözüm Dergisi, 67, s. 229-248.
  • Yaman, M. (2006) Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin İnternet Kullanma Yeterlikleri, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 1 (2), s.18- 24.
  • Zhang, Y. (2007). Development and validation of an internet use attitude scale. Computers ve Education 49, 243–253
Yıl 2008, Sayı: 20, 653 - 663, 01.08.2008

Öz

This study aimed to compare university students’ points of attitude toward the Internet as to their program and gender, and to investigate whether there was a correlation between students’ attitude points of internet sub-scales. It was participated that a total of 444 pre-service teachers from faculty of education and pre-service accountant from four vocational high schools in Erzincan University. The Scale of Internet Attitude ITO was used to collect data. The data that was obtained from ITO was analyzed using by t-test, ANOVA and correlation techniques. According to result of ANOVA, LSD test were employed to find the source of difference. There is not any difference as to gender between students’ internet attitudes, but points of sub scale from males about communication and anxiety was found higher than females. Sub scale points of students except for anxiety were statistically different as to their institutes. There was found a correlation between students’ points of sub scales

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2002), Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, s. 1-8.
  • Atav, E., Akkoyunlu, B. & Sağlam, N. (2006). Öğretmen Adaylarının İnternete Erişim Olanakları ve Kullanım Amaçları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 30, s. 37-44.
  • Akdağ & Karahan (2004)., Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 34 (29), s. 19-27.
  • Altun, A. (2003). Öğretmen Adaylarının İnternete Yönelik Tutumları, Eğitim ve Bilim, 28 (127), s. 3-9.
  • Cheung, W. & Huang, W. (2005). Proposing a framework to assess Internet usage in university education: An empirical investigation from a student’s perspective. British Journal of Educational Technology, 36(2), 237-253.
  • Concannon, F., Flynn, A. & Campbell, M. (2005). What campus-based students think about the quality and benefits of e-learning. British Journal of Educational Technology, 36(3), 501–512
  • Çelik, H. C. & Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), s. 27-38.
  • Frank, M., Reich, N. & Humphreys, K. (2003). Respecting the human needs of students in the development of e-learning. Computers and Education, 40 (1), s. 57-70.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. & Soran, H. (2006). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, s. 130-139.
  • Güzel, T. & Mersin, Z. (2007). Bilgi Teknolojilerinin İşletmelerin Muhasebe Uygulamalarında Yarattığı Değişim. Muhasebe Finansman Dergisi, 35, s. 172- 177.
  • Harmandar, M. & Samancı, O. (2000). Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, 6–8 Eylül.
  • Işıldak, M. S. & Keskinkılıç, M. (2006). Bilgisayarlı Muhasebe Eğitiminin Sistem Yaklaşımıyla İncelenmesi, Mali Çözüm Dergisi, 75, s. 131-140.
  • Kalaycı, Ş. & diğerleri. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Özen, Y., Gülaçtı, F. & Çıkılı, Y. (2004). Eğitim Bilimleri ve İnternet, Doğu Anadolu Araştırmaları, 3 (1), s. 52-57.
  • Tavşancıl, E. (2004). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tavşancıl, E. & Keser, H. (2002). İnternet Kullanımına Yönelik Likert Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1, s. 79-100.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Klavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını.
  • Tsai, C., Lin, S. & Tsai, M. (2001). Developing an Internet Attitude Scale for High School Students, Computers & Education, 37, s. 41-51
  • TÜİK (2007). http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do Türkiye İstatistik Kurumu, (19.7.2007’de indirildi).
  • Uzay, Ş. (2004). 21’nci Yüzyılın Başında Muhasebe Mesleğini Etkileyen Gelişmeler ve Geleceğe Yönelik Değerlendirmeler, Mali Çözüm Dergisi, 67, s. 229-248.
  • Yaman, M. (2006) Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin İnternet Kullanma Yeterlikleri, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 1 (2), s.18- 24.
  • Zhang, Y. (2007). Development and validation of an internet use attitude scale. Computers ve Education 49, 243–253
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Suat Yıldırım Bu kişi benim

Hüseyin Hüsnü Bahar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Yıldırım, S., & Bahar, H. H. (2008). EĞİTİM FAKÜLTESİÖĞRENCİLERİ İLE MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETE KARŞI TUTUMLARI ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİÖRNEĞİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(20), 653-663.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.