Araştırmanın amacıüniversite öğrencilerinin internete yönelik tutum puanlarınıcinsiyet ve kayıtlıolunan yüksek öğretim kurumuna göre karşılaştırmak, internet tutum alt ölçek puanlarıarasında ilişki olup olmadığınıbelirlemektir. Araştırmaya Erzincan Üniversitesine bağlıdört meslek yüksek okulunun muhasebe ve Eğitim Fakültesinin sınıf öğretmenliği programına kayıtlı444 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracıolarak İnternet Tutum Ölçeği İTÖ kullanılmıştır. İTÖ ve alt ölçek puanlarıt-testi, ANOVA ve korelasyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. ANOVA sonuçlarına göre anlamlıfark bulunan durumlarda farkın kaynağınıbulmak için LSD testi kullanılmıştır. Öğrencilerin internet tutumlarının cinsiyete göre değişmediği, ancak iletişim ve kaygıalt boyutlarında erkek öğrencilerin puanlarının kız öğrencilerin puanlarından anlamlıfark gösterdiği bulunmuştur. Yüksek öğretim kurumuna göre, öğrencilerin kaygıdışındaki diğer alt ölçek puanlarıarasındaki farkın anlamlıolduğu bulunmuştur. Öğrencilerin internet alt ölçek puanlarıarasında anlamlıilişki tespit edilmiştir.
İnternet tutum ölçeği Erzincan Üniversitesi muhasebe sınıf öğretmenliği
This study aimed to compare university students’ points of attitude toward the Internet as to their program and gender, and to investigate whether there was a correlation between students’ attitude points of internet sub-scales. It was participated that a total of 444 pre-service teachers from faculty of education and pre-service accountant from four vocational high schools in Erzincan University. The Scale of Internet Attitude ITO was used to collect data. The data that was obtained from ITO was analyzed using by t-test, ANOVA and correlation techniques. According to result of ANOVA, LSD test were employed to find the source of difference. There is not any difference as to gender between students’ internet attitudes, but points of sub scale from males about communication and anxiety was found higher than females. Sub scale points of students except for anxiety were statistically different as to their institutes. There was found a correlation between students’ points of sub scales
Scale of internet attitude Erzincan University accountancy elementary learning education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 20 |