BibTex RIS Kaynak Göster

Postmodern Pazarlama Yaklaşımıyla Modern Pazarlama Yöntemleri: Güncel Şirket Uygulamaları

Yıl 2014, Sayı: 31.1, 225 - 232, 01.01.2014

Öz

Son yıllarda yaşanan küresel gelişmelerle birlikte artan tüketici ihtiyaç ve beklentileri teknolojik gelişmelerden yüksek bir şekilde etkilenmektedir. Pazarlama ve pazarlama iletişimi sektörleri dünyanın en hızlıdeğişen sektörleri olarak kabul edilmektedir. 2000′li yıllarda Internetin yaygın ve etkin kullanımıyla tüm sektörlerde pazarlamanın mantığıtamamen değişmiştir. Günümüzde pazarlama artık geleneksel metotların kullanıldığıortamlarıçoktan aşmıştır ve modern teknolojinin nimetlerini kullanmaya başlamıştır. Yepyeni, öngörülemeyen pazarlama biçimleri ortaya çıkmıştır ve bu süreç devam etmektedir. Müşteri ile ilişkinin bu kadar önemli olduğu günümüz rekabet koşullarında, müşteriler ile kurulan bu ilişkilerin kalıcıolabilmesi için işletmelerin; pazardaki eğilimleri ve gelişmeleri, müşterilerin beklentilerini, müşterilerin ihtiyaçlarınıiyi tanımalarıve müşteri odaklıbir pazarlama anlayışınıbenimsemeleri gerekmektedir. Geleneksel pazarın dengesini ürün/hizmet sağlayıcısıveya ürünün kendisi oluştururken, modern pazarlamanın dengesini müşteri ve onun ihtiyaçlarıoluşturmaktadır. Modern pazarlama; ürün odaklıdeğil, müşteri odaklıbir yaklaşımdır. Bu nedenle, günümüzde, işletmenin süreçlerinin, teknolojisinin ve kültürünün, müşterinin istek ve ihtiyaçlarıgözetilerek, yeniden organize edilmesi büyük önem kazanmıştır. Modern pazarlama anlayışıinsanlarıtüketim davranışlarıaçısından benzer ve farklıgruplara ayırmayı, hedefe yönelmişpazarlamayı, müşteri tatminini ve satın almanın tekrarlanmasınısağlayacak bütünleşik pazarlama mesajlarıgöndermeyi esas alır. Modernizm sonrasıveya ötesi olarak anlamlandırılan postmodernizm ve modernizm arasında kavramsal olarak zıtlıklar bulunmaktadır. 20. yüzyılın sonlarında, üretim tabanının bilgi teknolojilerine dayanmasıyla modern toplum da modern sonrasıaşamaya gelmiştir. Yeni ekonomi olarak da adlandırılan ve Internet kullanımınımerkeze alan bu yeni yönetim dünyası e-ticaret, e-iş, edevlet , aslında eski ve yeniyi bir arada yürüten bir geçişdönemini temsil etmektedir. Bu dönem, kültür, iletişim ve sanat gibi üst yapıkurumlarınıda etkileyerek postmodern dünyanın doğuşunu hızlandırmıştır. Pazarlama alanıda; ekonomi, psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji, politik, kültürel ve yasal yaşamdan son derece etkilenen bir çerçevede konumlandığından postmodern kültür, pazarlamanın da yapısını, dokusunu, yöntem ve stratejilerini etkilemiştir. Günümüz işletmeleri açısından pazarlamanın öneminin bu denli artması, işletmeleri rekabette farklıpazarlama yöntemleri kullanmaya itmektedir. Bu çalışma da, farklı şirket örnekleri üzerinden postmodern pazarlama trendleri incelenmişve durum analizi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Mucuk İ. (2001), Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Sommers Montrose S., Barnes James G., Stanton William J., Etzel Micheal J., Walker Bruce J. (1992), Fundamentals of Marketing, USA: McGraw-Hill Ryerson Limited.
  • Kaşıkçı E. (2002), Para-Mosyon Pazarlamanın 7 P’si, İstanbul: Kariyer Developer.
  • Bozkurt İ. (2004), İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Odabaşı Y. (2004), Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Fırat A. F. (1992), “Postmodernism and the Marketing Organization”, Journal of Organizational Change Management, Vol.5, No.1.
  • Peppers D., Rogers M. (1999), Enterprise One to One, Doubleday, New York.
  • Odabaşı Y. (2000), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, SistemYayınları, İstanbul.
  • Öztürk S. A. (1998), Hizmet Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1028, Eskisehir.
  • Kotler P. (2003), A’dan Z’ye Pazarlama: Pazarlamayla İlgilenen Herkesin Bilmesi Gereken 80 Kavram, Çev. Aslı Kalem Bakkal, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Yüksel H. (2002), “Üretim Yönetimi Fonksiyonları ile Çevre Yönetim İlkelerinin Bütünleştirilmesi: Çevreye Duyarlı Üretim”, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, Cilt:3, Sayı:2, İzmir.
  • Kotler P. (2000), Pazarlama Yönetimi, Çeviren: Nejat Muallimoğlu, Beta Yayınları, Onuncu Baskı, İstanbul.
  • Wever, H, Grace (1996), Strategic Enviromental Management Using TQEM and ISO 14000 for Cometitive Advantage, John Wiley and Sons Inc, I.Title, USA.
  • Kaya İ. (2010). Pazarlama Bi'Tanedir, Babıali Kültür Yayıncılığı, İstanbul.
  • Levinson, J. C. (1998), Guerrilla Marketing, 3rd Edition, Houghton Mifflin Company, USA.
  • Levinson, J. C., Lautenslager, A. (2006), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Çev: Dinç Tayanç, MediaCat Kitapları. İstanbul
  • Michaelson, G. A., Michaelson, S. W. (2007), Sun Tzu’dan Pazarlama Stratejileri, Çev: Aytül Özer, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Peltekoğlu, F. B. (2010), Kavram ve Kuramlarıyla Reklamcılık, Beta Basım, İstanbul.
  • Schmitt, Bernard, Simonson, Alex (2000), Pazarlama Estetiği: Marka, Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi (Marketing Aesthetics), Çev: Zelal Ayman, Sistem Yayıncılık, Birinci Basım, İstanbul.
  • Akın M. (1999), “Müşteri Tatmininin Devamlılığını Sağlamada Yeni Bir Yaklaşım: Veri Tabanlı Pazarlama”, Pazarlama Dünyası, Sayı73, İstanbul.
  • Kotler P. (2001), Dijital Çağda Pazarlama, Capital Dergisi, İstanbul.
  • Helm S.(2000), Viral Marketing-Establishing Customer Relationship by ‘Word of Mouse’. Electronic Markets 10 (3).
  • Yamamoto G. T. (2005), Pazarlamada Yeni Trendler. PI: Pazarlama ve Iletişim Kültürü Dergisi,4 (12).
  • Brown, T.J., Barry, T.E., Dacin, P.A. ve Gunst, R.F. (2005), “Spreading the Word: Investigating Antecedents of Consumers' Positive Word-Of- Mouth Intentions and Behaviors in a Retailing Context”, Journal of The Academy of Marketing Science, 33(2).
  • Kozinets, R.B., de Valck, K., Wojnicki, A.C. ve Wilner, S.J.S. (2010), “Networked Narratives: UnderstandingWord-of-Mouth Marketing in Online Communities”, Journal of Marketing, 74 (March).
  • www.mobihealthnews.com
  • www.Trendwatching.com

Modern Marketing Methods In The Context Of Post-Modern Marketing Approach: Sample Company Practices

Yıl 2014, Sayı: 31.1, 225 - 232, 01.01.2014

Öz

Ascending consumer needs and expectations by the effect of global developments are highly affected by the technological improvements. The marketing and marketing communication sectors are accepted as the world’s fastest changing sectors. The common and effective usage of internet has converted the sense of marketing completely in 2000s. Today marketing went beyond the places where the traditional methods are used and started to utilize by the benefactions of technology. The brand new and unforeseeable marketing ways have emerged and this process has been continuing. In the current competition conditions which customer relationships is that important, businesses need to know trends and developments in the market, customers’ expectations and needs and must adopt a customer oriented marketing insight. The balance of modern marketing comprise customers and their needs whereas the balance of conventional marketing comprise product/service provider or product itself. Modern marketing is a customer oriented approach but product oriented. Therefore, nowadays, reorganizing business’ processes, technology and culture according to customer wants and needs come into prominence. Modern marketing approach base on separating people familiar and different groups according to their consumption behaviors, target oriented marketing, customer satisfaction and sending integrated marketing messages to provide repurchase behavior. At the end of the 20.century, modern society came to postmodern phase via production infrastructure stand on information technologies. This new management world e-commerce, e-business, e-government which also named as new economy and takes internet usage center represent a transition period carry out old and new in same time actually. This period has increased postmodern world’s rise by affecting superstructural concepts like culture, communication and art. On account of marketing area is positioned in a environment which is affected by economy, psychology, sociology, social psychology, politic, culture, legal environment; postmodern culture has effected marketing’s structure, tissue and strategies. The increasing importance of marketing for today’s business life forces enterprises to use different marketing methods. In this paper, different marketing trends from various sample companies are analyzed

Kaynakça

  • Mucuk İ. (2001), Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Sommers Montrose S., Barnes James G., Stanton William J., Etzel Micheal J., Walker Bruce J. (1992), Fundamentals of Marketing, USA: McGraw-Hill Ryerson Limited.
  • Kaşıkçı E. (2002), Para-Mosyon Pazarlamanın 7 P’si, İstanbul: Kariyer Developer.
  • Bozkurt İ. (2004), İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Odabaşı Y. (2004), Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Fırat A. F. (1992), “Postmodernism and the Marketing Organization”, Journal of Organizational Change Management, Vol.5, No.1.
  • Peppers D., Rogers M. (1999), Enterprise One to One, Doubleday, New York.
  • Odabaşı Y. (2000), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, SistemYayınları, İstanbul.
  • Öztürk S. A. (1998), Hizmet Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1028, Eskisehir.
  • Kotler P. (2003), A’dan Z’ye Pazarlama: Pazarlamayla İlgilenen Herkesin Bilmesi Gereken 80 Kavram, Çev. Aslı Kalem Bakkal, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Yüksel H. (2002), “Üretim Yönetimi Fonksiyonları ile Çevre Yönetim İlkelerinin Bütünleştirilmesi: Çevreye Duyarlı Üretim”, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, Cilt:3, Sayı:2, İzmir.
  • Kotler P. (2000), Pazarlama Yönetimi, Çeviren: Nejat Muallimoğlu, Beta Yayınları, Onuncu Baskı, İstanbul.
  • Wever, H, Grace (1996), Strategic Enviromental Management Using TQEM and ISO 14000 for Cometitive Advantage, John Wiley and Sons Inc, I.Title, USA.
  • Kaya İ. (2010). Pazarlama Bi'Tanedir, Babıali Kültür Yayıncılığı, İstanbul.
  • Levinson, J. C. (1998), Guerrilla Marketing, 3rd Edition, Houghton Mifflin Company, USA.
  • Levinson, J. C., Lautenslager, A. (2006), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Çev: Dinç Tayanç, MediaCat Kitapları. İstanbul
  • Michaelson, G. A., Michaelson, S. W. (2007), Sun Tzu’dan Pazarlama Stratejileri, Çev: Aytül Özer, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Peltekoğlu, F. B. (2010), Kavram ve Kuramlarıyla Reklamcılık, Beta Basım, İstanbul.
  • Schmitt, Bernard, Simonson, Alex (2000), Pazarlama Estetiği: Marka, Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi (Marketing Aesthetics), Çev: Zelal Ayman, Sistem Yayıncılık, Birinci Basım, İstanbul.
  • Akın M. (1999), “Müşteri Tatmininin Devamlılığını Sağlamada Yeni Bir Yaklaşım: Veri Tabanlı Pazarlama”, Pazarlama Dünyası, Sayı73, İstanbul.
  • Kotler P. (2001), Dijital Çağda Pazarlama, Capital Dergisi, İstanbul.
  • Helm S.(2000), Viral Marketing-Establishing Customer Relationship by ‘Word of Mouse’. Electronic Markets 10 (3).
  • Yamamoto G. T. (2005), Pazarlamada Yeni Trendler. PI: Pazarlama ve Iletişim Kültürü Dergisi,4 (12).
  • Brown, T.J., Barry, T.E., Dacin, P.A. ve Gunst, R.F. (2005), “Spreading the Word: Investigating Antecedents of Consumers' Positive Word-Of- Mouth Intentions and Behaviors in a Retailing Context”, Journal of The Academy of Marketing Science, 33(2).
  • Kozinets, R.B., de Valck, K., Wojnicki, A.C. ve Wilner, S.J.S. (2010), “Networked Narratives: UnderstandingWord-of-Mouth Marketing in Online Communities”, Journal of Marketing, 74 (March).
  • www.mobihealthnews.com
  • www.Trendwatching.com
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mahmut Tekin Bu kişi benim

Esen Şahin Bu kişi benim

Yılmaz Göbenez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 31.1

Kaynak Göster

APA Tekin, M., Şahin, E., & Göbenez, Y. (2014). Postmodern Pazarlama Yaklaşımıyla Modern Pazarlama Yöntemleri: Güncel Şirket Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31.1), 225-232.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.