BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Mezunlarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2014, Sayı: 31.1, 243 - 253, 01.01.2014

Öz

Üniversite eğitimi, çeşitli sektörlerde işgörecek elemanlarıtemel eğitimden geçirerek işdünyasına hazırlamaktır. Üniversite dönemi olarak adlandırılan bu zaman parçasıise gençlerin yaşamlarının karar verme ile ilgili en önemli paya sahip olan bölümüdür. Üniversiteden mezun olmalarıile birlikte gelecekleri ile ilgili verecekleri kararlar; işseçimi, gerçek hayattaki rolünü almasına yönelik planları, yapmışolduğu arkadaşlıklar, işbulamama korkusu ve çeşitli sorumluluklar kişide kaygıyaratıcıetmenlerden bazılarıolarak görülebilmektedir. Kaynağıbelli olmayan korkular olarak ifade edilen kaygı; bireyin sosyal hayattaki ilişkilerini, etkinliklerini, öğrenimini, kısacasıgünlük yaşantısınıetkileyen ve çoğu kez bireyde tedirginliğe neden olan bir duygudur. Bu çalışmada, Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü mezunlarının kaygıdüzeylerini ve bu kaygıdüzeylerini etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın anakütlesini Marmara Üniversitesi’nde 2012-2013 döneminde ve öncesinde ön lisans seviyesinde mezun olan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklem çerçevesini ise Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun Makine ve Metal Teknolojileri Bölümünden mezun olan öğrenciler oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme kullanılmıştır. Anket formu mezunlara bitirme projesi kapsamında internet üzerinden uygulanmıştır. Çalışmada kullanılan anket formu iki kısımdan oluşmaktadır. Anket formunun birinci kısmında ankete katılan öğrencilerin kişisel özellikleri ile ilgili bilgiler yer almaktadır. İkinci kısmında ise Durumluk ve Sürekli KaygıÖlçegi kullanılmıstır. Ankete katılanların durumluk kaygıgenel puan ortalaması53,64 standart sapması13,17 olarak bulunmustur. Katılımcıların sürekli kaygı genel puan ortalaması47,27, standart sapması7,9 olarak bulunmustur. Araştırma verileri, bilgisayarda SPSS 17.0 The Statistical Program for Social Sicence programında değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, frekans dağılımları, korelasyon analizi, bağımsız gruplarda t-testi ve Varyans Analizi kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken “Kolmogorov SmirnovTesti” ile normal dağılıma uygunluğu araştırılmışve durumluk ve sürekli kaygıölçeklerinden elde edilen verilerin normal dağılıma uyduğu p>0,05 gözlemlenmiştir. Durumluk-Sürekli Kaygıdeğişkenleri arasındaki ilişki analizinde; eğer varsa ilişkinin şiddeti ve yönü Pearson Korelasyonu ile elde edilmiştir. İki grup arasındaki farklarıincelemek için t testi bağımsız gruplarda t-testi uygulanmıştır. Uygulanan bağımsız gruplarda t-testi, t testinde varyansların eşit olup olmadığınıbelirlemek için Levene testi kullanılmıştır. İkiden fazla grubu karşılaştırmak için Varyans Analizi one-way Anova uygulanmıştır. Durumluk-sürekli kaygıarasındaki ilişkiyi saptamak için gerçekleştirilen korelasyon analizi sonuçlarına sürekli kaygıile durumluk kaygıarasında anlamlıpozitif yönlü ilişki bulunmuştur. Mezun katılımcıların kaygıdüzeylerinin cinsiyet, mezun olunan yıl, lisans tamamlama, işbulma süresi, mezun olunan bölümle ilgili çalışma ve şu anda çalıştıklarıişten memnuniyet durumlarıdeğişkenlerine gore farklılaşıp farklılaşmadığınıaraştırdığımızda aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlıbulunmamıştır. Üniversitelerde okuyan öğrencilerle ilgili durumluk-sürekli kaygıçalışmalarıbulunmasına rağmen mezunlar için bu konuda yeterince bir çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle; yapılan bu araştırma Meslek Yüksekokullarından mezunlar için yapılan ilk çalışmalardandır.

Kaynakça

  • AKGÜN, A.; GÖNEN, S.; AYDIN, M. (2007), “İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20), ss.283-299.
  • ARSLAN, Ç. (2007), Üniversite Öğrencilerinin Sürekli Kaygı ve Kişisel Kararsızlık Düzeylerinin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • BAŞARAN, M.H., TAŞĞIN, Ö., SANIOĞLU, A. ve TAŞKIN, A.K. (2009), Sporcularda durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, ss.534-542. BEŞER, Nalan ve ÖZ, Fatma (2003) “Kemoterapi Alan Lenfomalı Hastaların Hastane Anksiyete Depresyon Düzeyi Ve Yaşam Kalitesi”, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi Cilt 7, Sayı1,ss. 47-56.
  • CANBAZ, S.; SÜNTER, A. T.; AKER, S.; PEKŞEN, Y. (2007) “Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeyi ve Etkileyen Faktörler”, Genel Tıp Dergisi, 17(1), ss.15-19.
  • Cattell, R.B.&Scheier , I.H.(1958) The nature of anxiety: A review of thirteen multivariate analyses comprising 814 variables. Psychological Reports, 4, p 351-388.
  • CEYHAN, Aydoğan Aykut (2004), “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, Sosyal Bilimler Dergisi, 1, s.91-102.
  • ÇAKMAK, Ö. ve HEVEDANLI, M. (2004), “Biyoloji Öğretmen Adaylarının KaygılarınıEtkileyen Etmenler”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • DOĞAN, T.; ÇOBAN, A. E. (2009), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Eğitim ve Bilim, 34,(153), ss.157-168.
  • DUMAN, Ş.; Taşğın, Ö.; ÖZDAĞ, S. (2009), “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, Cilt 11, Sayı 3, ss.27–32.
  • DURSUN, Salih ve AYTAÇ, Serpil (2009). “Üniversite Öğrencileri Arasinda İşsizlik Kaygısı” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt XXVIII, Sayı 1, ss. 71-84.
  • EHTİYAR, Rüya ve ÜNGÜREN, Engin. (2008), “Turizm Eğitimi AlanÖğrencilerin Umutsuzluk ve Kaygı Seviyeleri İle Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 1,Sayı 4,ss.159-181.
  • GENÇ, H. (2008), Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Durum Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GHADERİ, A.R., VENKATESH, Kumar, G., and SAMPATH, K. (2009), “Depression, Anxiety and Stress among the Indian and Iranian Students”, Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 35(1), s.33- 37.
  • GÜLEÇ, C., KÖROĞLU, E. (1997). Psikiyatri Temel Kitabı, Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
  • HORNEY, K. (1999). Çağımızın Nevrotik Kişiliği, (Çeviren: Selçuk Budak), Öteki Matbaası, 4. Basım, Ankara.
  • KALAYCI, Ş. (2006), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli istatistik Teknikleri”, Asil Yayınevi
  • KARAGÜN, E.; ÇOLAK, S.(2009), “KPSS Sınavına Hazırlanan Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, 6. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu Bildiri Kitabı, ss.350-361.
  • KARAMAN, S. (2009), Sağlıkla İlgili Programlarda Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri
  • ÖNER, Necla ve Le Compte, Ayhan (1983), Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, 1 Baskı, İstanbul.
  • ÖZUSTA, Ş. (1995). “Çocuklar için Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri Uyarlama”, Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması, Türk Psikoloji Dergisi, Cilt 10Sayı 34, ss. 32-44.
  • ŞAHİN, C. (2009), “Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri”, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, ss. 271-286.
  • ÜNGÜREN, E. (2007), “Lise Ve Üniversitelerde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Umutsuzluk Ve Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Antalya. www.tuik.gov.tr

Inspecting The Anxiety Levels Of Graduates

Yıl 2014, Sayı: 31.1, 243 - 253, 01.01.2014

Öz

University education prepares students for employment in various sectors through a basic training. This time period spent in university is the most significant period in a young person's life in terms of deciding the path they will take in the future. Upon graduation, the decisions they will have to make about their future, choice of occupation, plans for the future role they will assume, friendships they formed, fear of unemployment and various responsibilities are among some of the factors that create anxiety in a student. Anxiety, defined as fear with uncertain origins, is a feeling that affects social relations, activities, education; in short the daily conduct of a person and that usually creates uneasiness. If low in level, this feeling protects the individual from various dangers and if high, drives the person towards failure and causes a loss of self-confidence. Anxiety is the uneasiness and nervousness about future. Spielberger deals with anxiety from two perspectives as state anxiety and trait anxiety. Spielberger defines state anxiety as transient emotional reactions of an individual to different situations perceived as threatening, and is related to the permanence of its severity and duration, the amount of perceived threat and the interpretation of the dangerous situation by the individual. State anxiety is the subjective fear felt because of the stressful situation the individual is in. With the removal of situational factors causing it, the state anxiety would end. Trait anxiety on the other hand is the susceptibility of an individual to experience anxiety in the future. This type of anxiety exists independent of the situation and is a personality attribute more pronounced in some behavior and experience of the individual. This study aims to identify the level and the factors that influence anxiety of students graduated from Marmara University Technical Sciences Vocational School Machinery and Metal Technology Department. The universe of the study is composed of associate degree students graduated from Marmara University in and before 2012- 2013 term. The sampling frame of the study is composed of students graduated from Marmara University Technical Sciences Vocational School Machinery and Metal Technology department. Convenience sampling is used as the method of sampling. The survey form is applied through internet by voluntary participation during the spring term of 2012-2013 within the framework of students' dissertation. With the evaluation of returned surveys, analyses are conducted on 118 surveys. The survey form used in the study is composed of two sections. In the first part of the survey form, students are asked questions about their personal attributes. In the second part, State and Trait Anxiety Scale is used. State Anxiety Scale requires describing how a person feels in a specific moment and specific conditions and giving responses by carefully considering the emotions one feels about the situation s/he is in; Trait Anxiety Scale on the other hand requires describing how one usually feels. Both scales are composed of twenty items. State and Trait Anxiety Scales are applied for 118 students in the universe. For the reliability analysis of the scale, CronbachAlpha coefficient is checked. Based on this, the Alpha coefficient of State Anxiety Scale is calculated as 0.72, and the Alpha coefficient of Trait Anxiety Scale as 0.67 while the Alpha reliability coefficient of the whole scale is calculated as 0.70. This figure indicates that the scale is reliable. Both scales are composed of twenty items. Responses given to the items vary from 1 to 4. The rating scale of State Anxiety Scale is 1 Not at all , 2 Somewhat , 3 Moderately so , 4 Very much so and the rating scale of Trait Anxiety Scale is 1 Almost Never , 2 Sometimes , 3 Often , 4 Almost Always . While the direct statements in the scale reflect negative feelings, reversed statements express positive feelings. In the State Anxiety Scale, items no. 1, 2, 5, 8, 10, 11, 15, 16, 19 and 20 and in the Trait Anxiety Scale items no. 21, 26, 27, 30, 33, 36 and 39 are reversed statements. Total score obtained from both scales vary between 20 and 80. A higher score indicates a higher level of anxiety. In this study, the lowest state anxiety score is found to be 22, highest 80, Trait anxiety score as 31 and the highest state anxiety score as 80. The general average score of state anxiety of the surveyed students is determined to be 53.64 and the standard deviation as 13.17. Participants who received a score below 40.47, the lower limit of standard deviation for the average state anxiety score, are regarded as having "low" level of state anxiety; participants who received a score higher than 66.81, the upper limit of standard deviation for the average state anxiety score, are regarded as having "high" level of state anxiety, and a score between these lower and upper limits is regarded as "medium" level of state anxiety. The general average score of trait anxiety of the participants is determined to be 47.27 and the standard deviation as 7.9. Participants who received a score below 39.37, the lower limit of standard deviation for the average trait anxiety score, are regarded as having "low" level of trait anxiety; participants who received a score higher than 55.17, the upper limit of standard deviation for the average trait anxiety score, are regarded as having "high" level of trait anxiety, and a score between these lower and upper limits is regarded as "medium" level of trait anxiety. Research data is assessed with computer using SPSS 17.0 The Statistical Program for Social Sciences . In assessment of data frequency distribution, Correlation analysis, t test and F test are used. While assessing the data, "Kolmogorov Smirnov Test" is used to check the goodness of fit, and the data obtained from state and trait anxiety scales are observed to fit the normal distribution p>0.05 . In relational analysis of State-Transient Anxiety variables, the severity and the direction of the relation, if any, is obtained with Pearson Correlation Simple/ Biuariate Correlation: Pearson Correlation Coefficient . A t test Independent Samples t Test is utilized to examine the differences between the two groups. In the t test, Levene test is used to determine whether the variations are equal. To compare multiple groups, Variance Analysis one-way Anova is applied. Based on the results of correlation analysis conducted to identify the relationship between the state and trait anxiety, a positive meaningful relationship is found between the two variables. The relationship between state anxiety and trait anxiety is observed as r= 0.587, p< 0.01. This result indicates that there is a meaningful and directly proportional relationship between state anxiety and trait anxiety. When the trait anxiety score increases so does the state anxiety score. Determination coefficient is calculated as r2 0.384. 38% of the increase in state anxiety scale can be explained by the trait anxiety scale. When we inspected whether the anxiety levels of the graduate participants vary with gender, the year of graduation, completing a bachelor's degree, length of finding a job, working on a field related to associate degree and satisfaction from current job, no statistically meaningful variation is found. In the variable related to the type of education in the graduated department, a statistically meaningful variation is observed. The anxiety scores of formal education students are found to be higher than those of evening education students. Even though there are studies on state-trait anxiety levels of students still receiving university education, there are no sufficient studies for graduate students. This is why this research is one of the first studies conducted for graduates of Vocational Schools. Since the level of anxiety of the graduate students is found to be medium to high severity as a result of the study, new policies and solutions should be implemented by considering these factors. One of the top economic and social problems of Turkey is the unemployment of educated youth. This problem as the most significant one awaiting our youngsters upon graduating from a vocational school causes the anxiety scores to rise. Therefore, for these educated young graduates forming the dynamic force behind social and economic development, comprehensive and sufficient measures should be taken for effective participation to the business life and creating employment opportunities.

Kaynakça

  • AKGÜN, A.; GÖNEN, S.; AYDIN, M. (2007), “İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20), ss.283-299.
  • ARSLAN, Ç. (2007), Üniversite Öğrencilerinin Sürekli Kaygı ve Kişisel Kararsızlık Düzeylerinin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • BAŞARAN, M.H., TAŞĞIN, Ö., SANIOĞLU, A. ve TAŞKIN, A.K. (2009), Sporcularda durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, ss.534-542. BEŞER, Nalan ve ÖZ, Fatma (2003) “Kemoterapi Alan Lenfomalı Hastaların Hastane Anksiyete Depresyon Düzeyi Ve Yaşam Kalitesi”, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi Cilt 7, Sayı1,ss. 47-56.
  • CANBAZ, S.; SÜNTER, A. T.; AKER, S.; PEKŞEN, Y. (2007) “Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeyi ve Etkileyen Faktörler”, Genel Tıp Dergisi, 17(1), ss.15-19.
  • Cattell, R.B.&Scheier , I.H.(1958) The nature of anxiety: A review of thirteen multivariate analyses comprising 814 variables. Psychological Reports, 4, p 351-388.
  • CEYHAN, Aydoğan Aykut (2004), “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, Sosyal Bilimler Dergisi, 1, s.91-102.
  • ÇAKMAK, Ö. ve HEVEDANLI, M. (2004), “Biyoloji Öğretmen Adaylarının KaygılarınıEtkileyen Etmenler”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • DOĞAN, T.; ÇOBAN, A. E. (2009), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Eğitim ve Bilim, 34,(153), ss.157-168.
  • DUMAN, Ş.; Taşğın, Ö.; ÖZDAĞ, S. (2009), “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, Cilt 11, Sayı 3, ss.27–32.
  • DURSUN, Salih ve AYTAÇ, Serpil (2009). “Üniversite Öğrencileri Arasinda İşsizlik Kaygısı” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt XXVIII, Sayı 1, ss. 71-84.
  • EHTİYAR, Rüya ve ÜNGÜREN, Engin. (2008), “Turizm Eğitimi AlanÖğrencilerin Umutsuzluk ve Kaygı Seviyeleri İle Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 1,Sayı 4,ss.159-181.
  • GENÇ, H. (2008), Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Durum Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GHADERİ, A.R., VENKATESH, Kumar, G., and SAMPATH, K. (2009), “Depression, Anxiety and Stress among the Indian and Iranian Students”, Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 35(1), s.33- 37.
  • GÜLEÇ, C., KÖROĞLU, E. (1997). Psikiyatri Temel Kitabı, Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
  • HORNEY, K. (1999). Çağımızın Nevrotik Kişiliği, (Çeviren: Selçuk Budak), Öteki Matbaası, 4. Basım, Ankara.
  • KALAYCI, Ş. (2006), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli istatistik Teknikleri”, Asil Yayınevi
  • KARAGÜN, E.; ÇOLAK, S.(2009), “KPSS Sınavına Hazırlanan Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, 6. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu Bildiri Kitabı, ss.350-361.
  • KARAMAN, S. (2009), Sağlıkla İlgili Programlarda Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri
  • ÖNER, Necla ve Le Compte, Ayhan (1983), Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, 1 Baskı, İstanbul.
  • ÖZUSTA, Ş. (1995). “Çocuklar için Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri Uyarlama”, Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması, Türk Psikoloji Dergisi, Cilt 10Sayı 34, ss. 32-44.
  • ŞAHİN, C. (2009), “Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri”, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, ss. 271-286.
  • ÜNGÜREN, E. (2007), “Lise Ve Üniversitelerde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Umutsuzluk Ve Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Antalya. www.tuik.gov.tr
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Necla Tektaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 31.1

Kaynak Göster

APA Tektaş, N. (2014). Üniversite Mezunlarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31.1), 243-253.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.