Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim görsel sanatlar dersinde uygulanan otantik değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin derse yönelik tutum ve bu sürecin algılarıüzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma 2011-2012 öğretim yılının bahar yarıyılında Erzurum İli Yakutiye İlçesi’ndeki Erzurum Lisesi’nde yürütülmüştür. Araştırma deneysel yöntemin ön test-son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Gruplar cinsiyet, ilköğretim mezuniyet puanları, ortaöğretime girişsınav puanlarına göre eşitlenmiştir. Araştırmada verilerin elde edilmesinde, görsel sanatlar dersi tutum ölçeği, otantik değerlendirme anketi, öz değerlendirme, grup değerlendirme formu ve otantik değerlendirme formlarıkullanılmıştır. Dersler deney grubunda otantik değerlendirme yaklaşımlarına, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretime dayalıolarak işlenmiştir. Araştırmada, görsel sanatlar tutum puanlarının ortalama ve standart sapmalarıhesaplanmışve sonuçlar analizlerde kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma ve “t” testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi olarak p< .05 olarak alınmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS istatistik programıkullanılarak gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarıyukarıda belirtilen istendik değişkenler açısından denkleştirildiği için, kovaryans analizi yapılmamıştır. Otantik değerlendirme yaklaşımlarına dayalıöğretim uygulanan deney grubu ile geleneksel öğretim uygulanan kontrol gruplarının görsel sanatlar dersi tutum ölçeğinden aldıklarıön test puanlarıkontrol altına alındığında, son test puanlarıarasında deney grubu lehine anlamlıfark bulunmuştur. Otantik değerlendirme yaklaşımlarına dayalıöğretim uygulanan deney grubu öğrencilerinin süreci değerlendirmeye yönelik formlara verdikleri yanıtlar üzerinde yapılan içerik analizi sonuçları, deney grubu öğrencilerinin otantik değerlendirme sürecini algılarıüzerinde etkili olduğu sonucunu göstermiştir.
Görsel sanatlar otantik sanat eğitimi değerlendirme yapılandırmacı yaklaşım
The aim of this study, secondary school visual arts course authentic assessment approaches applied in the students' the impact on attitudes towards and perceptions of this process is to investigate. The study was carried out research in the spring semester of the 2011-2012 academic year at Erzurum High School in Yakutiye Town of Erzurum. The study was carried out in experrimental model as for experiment design with pre-test- past test control group. Pre-test, post test group experimental design for detection of the effect of activities prepared for “Authentic Evaluation Approach” principles on the attitudes of students orienting to visual art lesson was used. In this study carried out for detection of perception of authentic evaluation processes of the students with the effect of the attitudes, visual art lesson attitude scale as data collection tool. In the study, Awerage and standart deviation of visual art lesson attitude scale scores were calculated, and t-test were used. The level of significance at p
Visual arts authentic art education assessment constructivist approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 32 |