BibTex RIS Kaynak Göster

İNANÇ TURİZMİ BAĞLAMINDA KENTSEL TURİZM VE KÜLTÜREL TURİZM: KONYA ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Sayı: 35, 185 - 191, 01.02.2016

Öz

Anadolu kültür ve medeniyetlerin beşiği, mayası ve bir yeryüzü cennetidir. Bu beşikteki medeniyet hamurunun mayası M.Ö 10.000’lerde atılmış ve zenginleşerek tatlı bir kıvamla bugüne kadar gelmiş zengin, cömert bir coğrafi mekân ve destinasyondur. Anadolu’da pek çok kent bu tarihsel mirasa ev sahipliği yapmaktadır. Konya, ülkemizin gerek kültürel gerekse de endüstriyel alanında en köklü şehirlerinden biridir. İnsanlık tarihinde bir devrim niteliğinde olan göçebelikten, avcı – toplayıcılıktan yerleşik ve ziraat toplumuna geçişin bu topraklar üzerinde gerçekleştiğini gösteren belgeler Konya Çatalhöyük kazı çalışmalarında ortaya çıkmıştır. Bugünkü dünya medeniyetinin beşiği sayılan Konya, inanç tarihi açısından da önemli bir konuma sahiptir. Çatalhöyük’te M.Ö. 6500’lü yıllarda ortaya çıkan Ana Tanrıça, Kybele kültü paganist dinlerin de ilk nüvesini oluşturmaktadır. Konya diğer dinlere de tarihsel süreç içinde ev sahipliği yapmış bir kenttir. Bu çalışmamızda Konya’da var olan inanç ve kültürel değerler Hıristiyanlık ve İslam dini açılarından değerlendirilerek Kentsel Turizme katkısı üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • -Alver Köksal, (2012), Kent Sosyolojisi Hece Yayınları, Ankara
  • -Berk, Fatih Mehmet, (2014), “ Şehir, Medeniyet ve Kutsallık Bağlamında Konya’nın Erken Dönem Hıristiyanlık Tarihi, İnanç Turizmi (Editör: Y.Bilim, Ö. Özer), Çizgi Kitabevi, Konya.
  • -Emekli, Gözde, (2013),Öğrenen Turizm Bölgeleri Yaklaşımı ve Kent Turizmi - Öğrenen Turizm Bölgeleri, Kentler ve Kent Turizmine Kuramsal Yaklaşım, 3rd International Geography Symposium - GEOMED 2013.
  • Erbaş, Ali,( 2002),İslam Dışı Dinlerde Hac, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5, Sakarya.
  • İçellioğlu, Cansu ŞARKAYA,(2014) Kent Turizmi ve marka Kentler:Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul ‘un Swot Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 2014 / 1, 37-55.İstanbul.
  • Kızıldere, Dicle, ( 2007), 1980 Sonrası İstanbul’un Tarihi Kent Merkezinde Sosyo-Ekonomik ve Mekânsal Dönüşüm: Talimhane, Beyoğlu Örneği, Yeditepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • M.Serhat YENİCE(2014),Konya Tarihi Kent Merkezi İçin Turizm Odaklı Yenileme Stratejileri,ARTİUM, Vol. 2, No.1, 2014,Gaziantep.
  • Özcan, Koray, (2009), Sürdürülebilir Kentsel Korumanın Olabilirliği Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi: Konya Tarihi Kent Merkezi Örneği, METU JFA,2009/2
  • Sarıköse, Barış, ( 2009) , Sille, Bin yıllık Birliktelik, Çizgi, Konya.
  • Tapur, Tahsin,( 2009), Konya İlinde Kültür ve İnanç Turizmi, Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi The Journal of International Social ResearchVolume 2 / 9 Fall
  • Tuncer, Mehmet, (2006),Tarihsel Çevre Politikaları Konya
  • Konya Büyükşehir Belediyesi, Konya.
  • http://www.mehmetbildirici.com/post_attachment/stream?, Halk İnanışına Göre Konya’da Yatan Peygamberler Erişim,10.11.2015.
  • http://www.sehirplanlama.org/index.php?option=com, Erişim,10.11. 2015.

Urban Tourism and Cultural Tourism In The Context Of Religious Tourism: The Case Of Konya

Yıl 2016, Sayı: 35, 185 - 191, 01.02.2016

Öz

Tourism activities have been emerged as a phenomenon of modern society and particularly with the globalization period they have been turned into the organizations in which every people could join. Urban, culture and faith tourism oriented organizations are the main parts of these type of organizations and they make an economic contribution to the national economy in addition to the contributions to the construction of the socio- cultural movements between the tourist receiving countries and the tourist generating countries.The geographical, cultural and historical assets owned by the cities are served to the visitors as urban and culture tourism activities in their natural habitat. By bringing their distinctive properties into the forefront, they have been developing conservation and public works projects in order to obtain the benefits of urban tourism.The changes in social life in a dynamic cycle cause to increase the interests over the alternative tourism instead of tourism activities based on sea, sand and sun concept. These developments contributed to the urban tourism expansion related with the short term visits mainly depend on cultural, social and artistic aims. One of the main reasons for the development of urban tourism based on human demands. They are very enthusiastic to discover the social, cultural and functional identities of the cities in detail. Anatolia, which is the cradle and starter of culture and civilization, is a paradise on earth. The seeds of that civilisation were spreaded in 10,000 BC and it has been enriched with a sweet consistency as a rich, generous geographical space and destination so far. In this perspective, many cities in Anatolia are home to this historical heritage.Konya is one of the oldest cities in terms of cultural and industrial areas. As a revolution in the history of mankind transition from nomadic to hunter - gatherer to residential and agricultural society has been occured in this land and the documents indicating that have emerged over the excavations at Çatalhöyük in Konya. Konya is considered as the cradle of civilization in today's world, has an important position in terms of religious history. Mother Goddess, the Cybele cult found at Çatalhöyük in 6500 BC, constitute the first part of pagan religions core. In this study we will evaluate belief and cultural values in terms of Christianity and Islam and focus on the contribution to the Urban tourism

Kaynakça

  • -Alver Köksal, (2012), Kent Sosyolojisi Hece Yayınları, Ankara
  • -Berk, Fatih Mehmet, (2014), “ Şehir, Medeniyet ve Kutsallık Bağlamında Konya’nın Erken Dönem Hıristiyanlık Tarihi, İnanç Turizmi (Editör: Y.Bilim, Ö. Özer), Çizgi Kitabevi, Konya.
  • -Emekli, Gözde, (2013),Öğrenen Turizm Bölgeleri Yaklaşımı ve Kent Turizmi - Öğrenen Turizm Bölgeleri, Kentler ve Kent Turizmine Kuramsal Yaklaşım, 3rd International Geography Symposium - GEOMED 2013.
  • Erbaş, Ali,( 2002),İslam Dışı Dinlerde Hac, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5, Sakarya.
  • İçellioğlu, Cansu ŞARKAYA,(2014) Kent Turizmi ve marka Kentler:Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul ‘un Swot Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 2014 / 1, 37-55.İstanbul.
  • Kızıldere, Dicle, ( 2007), 1980 Sonrası İstanbul’un Tarihi Kent Merkezinde Sosyo-Ekonomik ve Mekânsal Dönüşüm: Talimhane, Beyoğlu Örneği, Yeditepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • M.Serhat YENİCE(2014),Konya Tarihi Kent Merkezi İçin Turizm Odaklı Yenileme Stratejileri,ARTİUM, Vol. 2, No.1, 2014,Gaziantep.
  • Özcan, Koray, (2009), Sürdürülebilir Kentsel Korumanın Olabilirliği Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi: Konya Tarihi Kent Merkezi Örneği, METU JFA,2009/2
  • Sarıköse, Barış, ( 2009) , Sille, Bin yıllık Birliktelik, Çizgi, Konya.
  • Tapur, Tahsin,( 2009), Konya İlinde Kültür ve İnanç Turizmi, Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi The Journal of International Social ResearchVolume 2 / 9 Fall
  • Tuncer, Mehmet, (2006),Tarihsel Çevre Politikaları Konya
  • Konya Büyükşehir Belediyesi, Konya.
  • http://www.mehmetbildirici.com/post_attachment/stream?, Halk İnanışına Göre Konya’da Yatan Peygamberler Erişim,10.11.2015.
  • http://www.sehirplanlama.org/index.php?option=com, Erişim,10.11. 2015.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tahsin Karabulut Bu kişi benim

İbrahim Hakkı Kaynak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Karabulut, T., & Kaynak, İ. H. (2016). İNANÇ TURİZMİ BAĞLAMINDA KENTSEL TURİZM VE KÜLTÜREL TURİZM: KONYA ÖRNEĞİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(35), 185-191.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.