Ekonomik kalkınmada önemli bir yere sahip olan turizm sektörü, milli gelir üzerinde yarattığı pozitif etki ve bununla birlikte döviz girişini artırıcı ve istihdam yaratıcı faydalarının yanında etki alanına giren iş kollarının çok olmasından dolayı çoğu sektörü kapsayacak, geniş bir istihdam sahası yaratmaktadır. Bu nedenle turizm sektöründe faaliyet gösteren firmaların finansal performanslarının ölçülmesi idareciler, yatırımcılar ve sektör içinde bulunan diğer firmalar açısından da önem arz etmektedir. Bu çalışma, turizm sektörü içerisinde faaliyet gösteren firmaların finansal performanslarını finansal oranlar yardımıyla değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda yapılan çalışmada; Borsa İstanbul’a kayıtlı on turizm firmasının 2015 yılındaki finansal performansları Gri İlişkisel Analiz GİA yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular turizm firmalarının finansal performanslarını ölçmede kullanılan finansal oranlardan kaldıraç oranının %69,75 en önemli oran olarak ortaya çıkarmaktayken G firmasının en yüksek performansa sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Çok Kriterli Karar Verme Gri İlişkisel Analiz Turizm Sektörü
The tourism sector, which has an important place in economic development, creates a wide employment area which will cover most sectors due to the positive impact on national income and the increase in foreign exchange inflows and employment opportunities. For this reason, measuring financial performance of firms in tourism sector is also important for administrators, investors and other firms in the sector.This study aims to appraise financial performances of firms in tourism sector with the help of financial ratios. In this study, the financial performances of the ten tourism firms traded on the Stock Exchange Istanbul in 2015 were evaluated using the Gray Relational Analysis GIA method.Findings reveal the leverage ratio 69.75% as the most important ratio from the financial ratios used to measure financial performance of tourism firms, while G has the highest performance
Multiple Criteria Decision Making Grey Relational Analysis Tourism Sector
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 37 |