Son günlerde finansal araç çeşitliliğinin artması ve finansal derinleşmeyle birlikte finansal faktörlerin ekonomik büyüme ve kalkınma üzerindeki etkisi daha önemsenir hale gelmiştir. Finansal piyasalarda başarılı olabilmek ve kaynakları etkin kullanabilmek için hane halkına kadar öğrenilmiş bir finansal okuryazarlığa ihtiyaç bulunmaktadır. Bu anlamda finansal okuryazarlık kavramı araştırmacılar tarafından önem kazanan bir konu haline gelmeye başlamıştır. Bireylerin gelir ve gider dengelerini sağlama, tasarruf yapabilme, yani parayı yönetebilme yeterliliği olarak da ifade edilen finansal okuryazarlık; finansal yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olmayı gerekli kılmaktadır. Finansal okuryazarlık sayesinde bireyler, hem finansal araçlar hakkında doğru bilgiye sahip olmakta hem de tasarrufun sağladığı kazanımlarla birlikte daha sağlıklı finansal kararlar verebilmektedirler. Finansal okuryazar bir birey, gelir- gider dengesini sağlayabilen, bütçe hazırlayabilen, geleceğe yönelik tasarruf yapabilen ve borcu yönetebilen bir kişidir. Finansal okuryazarlık bireysel finansmanda olumlu etkiler yarattığı için toplumsal finansmanın dengesinin sağlanmasında da olumlu katkılar sağlamaktadır. Bu çalışma, Konya ili Beyşehir ilçesi kamu çalışanların bazı sosyo-demografik özelliklerine cinsiyet, medeni durum, yaş, meslek ve eğitim durumu göre finansal okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Konya ili Beyşehir ilçesinde görev yapan toplamda 203 kamu çalışanına 7’si kişisel bilgi formu, 62’si finansal okuryazarlığa ait olmak üzere toplam 69 soruluk bir anket yöneltilmiştir. Verilen cevaplar SPSS paket programında frekans, yüzde, ortalamalar ile t testi, Anova ve ki-kare testleri analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyet, meslek, yaş, medeni durum ve eğitim durum değişkenlerine göre finansal işlem tutum ve davranışlarında, temel finansal kavramları bilme düzeylerinde ve finansal yatırım tercihlerinde istatistiksel olarak bazı anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Akademisyen ve memurların, öğretmen ve işçilere göre finansal kavram bilgi düzeylerinin daha yüksek olduğu p
Kamu çalışanları Finansal okuryazarlık Sosyo-demografik özellikler
Recently, with the increasing diversity of financial instruments and financial deepening, the impact of financial factors on economic growth and development has become more important. In order to be successful in financial markets and to use the resources effectively, a learned financial literacy up to the household is needed. In this sense, the concept of financial literacy has become an important topic for researchers. Financial literacy, which is also referred to as the ability of individuals to maintain income and expense balances, to make savings, that is to manage money, requires sufficient knowledge of financial management. Thanks to financial literacy, individuals both have the right information about financial instruments and can make healthier financial decisions together with the gains of savings. A financial literate individual is a person who can achieve income-expense balance, prepare a budget, make savings for the future and manage debt. Since financial literacy has positive effects on individual financing, it also contributes positively to the balance of social finance. This study was conducted to examine the financial literacy levels of public employees in Beyşehir district of Konya according to some socio-demographic characteristics gender, marital status, age, occupation and educational status . In this context, 203 public employees working in Beyşehir district of Konya were applied a questionnaire of 69 questions, 7 of which were personal information forms and 62 of which were financial literacy. The answers were interpreted by analyzing the frequency, percentage, t test, Anova and chi-square tests in SPSS package program. According to the results of the research, some statistically significant differences were found in participants' financial attitudes and behaviors, knowledge of basic financial concepts and financial investment preferences according to gender, occupation, age, marital status and educational status. It was found that academicians and civil servants had higher level of financial concept knowledge than teachers and workers p 0.05 . According to the results of the research, civil servants considered themselves ‘quite successful med in managing the financial situation compared to other public employees; teachers are more prone to regular money saving than other public employees; it is observed that the workers prefer to accumulate monthly gold more than other public employees
Public Employees Financial Literacy Level Socio-demographic Characteristics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 43 |