Bu çalışmanın temel amacı STEAM Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik eğitiminin ne olduğunu ve kapsama alanını analiz ederek STEAM eğitimi alan bireylerin hem akademik hem de günlük yaşamdaki etkilerini ortaya koymak ve STEAM eğitiminin sanatla olan ilişkisi hakkında bilgi vermektir. Bu araştırma literatür taraması ve doküman analizi gibi nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. STEAM eğitiminin sanat eğitimine olan katkılarını ortaya çıkarmak ve bu katkıların ne gibi yenilikler veya ne gibi değişiklikler getireceğini göstermek amacıyla bu konuda yayınlanmış kitap, süreli yayın, konferans bildirileri incelenerek belli bir bakış açısı sunmak için yorumlanmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda STEAM eğitiminin ülkemizde giderek popüler olmaya başladığı ve sanatın entegre edilmesi ile birlikte düşünen, araştıran, sorgulayan, yenilikçi fikirler üretebilen, farklı bakış açılarına sahip öğrenci profilinin arttığı görülmüştür. Aynı zamanda STEAM eğitimi eğlenceli bir öğrenme ortamı sunması açısından öğrenciler tarafından çekici bir yaklaşım olarak kabul edilmektedir. Sanatın, düşünme, gözlem, sözlü ve yazılı ifade gibi birçok yeteneği geliştirdiği yapılan deneysel araştırmalarla kanıtlanmış, STEAM’e sanatın dahil edilmesiyle de daha iyi sorgulama yeteneği, yüksek konsantrasyon ve sorunlara daha etkin çözüm yolları bulma gibi yeteneklerin kazanılması da yine araştırmalarda ortaya çıkmıştır. Ayrıca sanat alanında bireylere birçok iş olanağı da sağladığı görülmektedir. STEAM iyi bir eğitimin daha iyi olmasına yardımcı olmaktadır. Mevcut programların potansiyel STEAM ile güçlendirilmesi çocukları büyümekte olan çeşitli kariyerlere hazırlamak, küresel toplumu ve ülke ekonomilerini geliştirmek için önemlidir. Öğrencileri, üniversiteye, ticarete, potansiyeli henüz bilinmeyen çeşitli kariyer yollarına sevk etmektedir. Ancak sanat eğitiminde STEAM eğitimi yaklaşımına yer verilmesine ve bu konudaki eksikliklerin giderilmesine dair yeterli çalışma bulunmamaktadır. STEAM eğitiminin sanat eğitimine nasıl dâhil edilebileceğine ilişkin daha çok çalışmalara ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Yapılan çalışmaların büyük bir kısmının STEAM ile ilgili değil STEM ile ilgili olduğu tespit edilmiş, sanat alanı çalışmalara dâhil edilmemiştir. Ayrıca öğretmen eğitimine ilişkin lisans programlarında STEAM eğitiminin gerekliliğine dair daha çok araştırmanın yapılması gerekmektedir.
The main purpose of this study is to analyze what STEAM Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics education is and its scope, to reveal the effects of individuals who receive STEAM education in both academic and daily life and to provide information about the relationship of STEAM education with art. This research is a descriptive research using qualitative data collection techniques such as literature review and document analysis. In order to reveal the contributions of STEAM education to art education and to show what innovations or changes these contributions will bring, books, periodicals, conference papers were examined and interpreted to present a certain perspective. As a result of the examinations, it has been observed that STEAM education has become increasingly popular in our country and with the integration of art, the profile of students who think, research, question, produce innovative ideas and have different perspectives has increased. At the same time, STEAM education is accepted as an attractive approach by students in terms of providing an enjoyable learning environment. It has been proven by experimental research that art improves many abilities such as thinking, observation, verbal and written expression, and the inclusion of art in STEAM has also revealed skills such as better questioning ability, higher concentration and finding more effective solutions to problems. It is also seen that it provides individuals with many job opportunities in the field of art. STEAM helps a good education to be better. Strengthening existing programs with potential STEAM is important to prepare children for a variety of growing careers and to develop the global community and country economies. It encourages students to go to university, to business, to various career paths whose potential is not yet known. However, there are not enough studies to include STEAM education approach in art education and to eliminate the deficiencies in this subject. It has been determined that there is a need for more studies on how STEAM education can be included in arts education. It has been determined that most of the studies are about STEM, not STEAM, and the field of art was not included in the studies. In addition, more research is needed on the necessity of STEAM education in teacher education undergraduate programs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 44 |