Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turist Rehberlerinin Gruplarına Davranış Biçimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2021, Sayı: 46, 200 - 213, 20.10.2021
https://doi.org/10.52642/susbed.908916

Öz

Turist rehberleri turizm sektörü içerisinde önemli bir yere sahiptir. Turistlerle birebir iletişim içerisinde olan, sorunlara anında çözüm üretebilen, etkili iletişim kabiliyetini gösterebilen, bilgi ve deneyim aktarma konusunda da en önemli turizm çalışanlarından biri olan turist rehberlerinin gruplara olan davranışı turizmde hizmet kalitesi açısından oldukça etkilidir. Turist rehberlerinin iletişim ve grup davranışı konularında da kendilerini yetiştirmesi, turların sağlıklı ve kaliteli bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır. Bu bilgiler doğrultusunda yapılan çalışmanın konusunu turist rehberlerinin gruplara yönelik davranışları oluşturmaktadır. Turist rehberlerinin gruplarına olan davranış biçimlerinin belirlenmesi de çalışmanın amacını açıklamaktadır. Belirlenen konu ve amaç doğrultusunda, nicel araştırma desenlerinden tarama deseni olarak çalışma belirlenmiştir. Araştırmanın verileri nicel veri toplama yöntemlerinden biri olan anket veri toplama yöntemi ile verilerin elde edilmiştir. Sayıca fazla turist rehberine ulaşma hedefinden dolayı nicel veri toplama yöntemi tercih edilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda turist rehberlerinin grup davranışlarında cinsiyet ve lisans alış şekillerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiş ve sonuç bölümünde öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Al Najdawi, B., Khaleefah, Q., Shatnawi, H. ve Al Momani, E. (2017). Measuring Local Tourists’ Perceptions in Petra City as One of Seven Wonders of World. Journal Of Environmental Management and Tourism, 8(2), 427-435
  • Al-Ta’i, H. (2001). The Origins Of The Tourism Industry. Amman: Al Warraq Foundation.
  • Altunışık, R. (2008). Anketlerde Veri Kalitesinin İyileştirilmesi İçin Öntest (Pilot Test) Yöntemleri. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Sayı: 02, Haziran, 1-17
  • Altunışık, R.; Coşkun, R.; Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. (SPSS Uygulamalı). Sakarya Yayıncılık.
  • Ap, J. ve Wong, K. K. F. (2001). Case Study On Tour Guiding: Professionalism, İssues And Problems. Tourism Management, 22(5), 551-563.
  • Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. 2.Baskı, Ankara, Nobel Yayınevi.
  • Baum, T., Hearns, N. ve Devine, F. (2007). Place, People and Interpretation: Issues of Migrant Labour and Tourism Imagery in Ireland. Tourism Recreation Research, 32(3), 39-48.
  • Black, R., & Ham, S. (2005). Improving The Quality Of Tour Guiding: Towards A Model For Tour Guide Certification. Ecotourism, 4(3), 178-195.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket Geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme Yöntemleri. http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf adresinden 11.02.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Chen, G. ve Starosta, W. (1996). Intercultural Communication Competence: A Synthesis. Communication Yearbook, 19, 353-383.
  • Cohen, E. (1985). The Tourist Guide: The Origins, Structure And Dynamics Of A Role. Annals of Tourism Research, 12(1), 5-29.
  • Çetinkaya, M. Y. ve Öter, Z. (2016). Role Of Tour Guides On Tourist Satisfaction Level in Guided Tours And İmpact On Re-Visiting Intention: A Research in Istanbul. EJTHR, 7(1), 40-54.
  • Dann, G. (1981). Tourist Motivation An Appraisal. Annals of Tourism Research, 8(2), 187-219.
  • Dimanche, F. ve Havitz, M. E. (1995). Consumer Behavior and Tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 3(3), 37-57.
  • El-Sharkawy, O. K. (2007). Exploring Knowledge And Skills For Tourist Guides: Evidence From Egypt. Turismos: An International Multidisciplinary Journal Of Tourism. 2(2), 77-94.
  • Geva, A. ve Goldman, A. (1991). Satisfaction Measurement in Guided Tours. Annals of Tourism Research, 18(2), 177-185.
  • Goeldner, C. R. and Ritchie, J. R. (2002).Tourism Principles, Practices, and Philosophies. - 9th Edition.
  • Huang, S., Hsu, C. H. C. ve Chan, A. (2010). Tour Guide Performance and Tourist Satisfaction: A Study Of The Package Tours in Shanghai. Journal of Hospitality and Tourism Research, 34(1), 3-33.
  • Hui K. T., Wan, D. ve Ho A. (2007). Tourists’ Satisfaction, Recommendation and Revisiting Singapore,Tourism Management, 28(4), 965-975.
  • Karadoğan Doruk, S. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul Üniversitesi.
  • Kaya, U. ve Özhan, Ç. (2012). Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkisi: Turist Rehberleri Üzerine Bir Araştırma. Çalışma İlişkileri Dergisi, 3(2), 109-130.
  • Köroğlu, Ö. (2013). Turist Rehberlerinin İş Yaşamındaki Rolleri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 91-112.
  • Kuzu, A. (2013). Araştırmaların Planlanması. Ed, Kurt, A.A. İçinde Bilimse Araştırma Yöntemleri. ss, 19-45. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Mak, A. H. N., Wong, K. K. F. ve Chang, R. C. Y. (2011). Critical Issues Affecting The Service Quality And Professionalism Of The Tour Guides in Hong Kong And Macau. Tourism Management, 32(6), 1442-1452.
  • Mossberg, L. L. (1995). Tour Leaders And Their Importance In Charter Tours. Tourism Management, 16 (6), 437-445.
  • Moutinho, L. (1993). Consumer Behaviour in Tourism. European Journal of Marketing, 21(10), 5-44.
  • Nettekoven, L. (1979). Mechanisms of Intercultural Interaction; In: E. de Kadt (eds.), Tourism, Passport to Development?; Oxford University Press New York; 135-145.
  • Rabotic, B. (2009). The Creative Role Of Tourist Guiding. CCSCT, 2009,1-20.
  • Rabotic, B. (2010). Tourist Guides in Contemporary Tourism. International Conference On Tourism and Environment. Sarajevo, March, 4 - 5, 2010.
  • Roger, W. (2015). Quantitative Research, Nursing Standard, 29(31), 44.
  • Sandaruwani, R. C. ve Gnanapala, A. C.(2016). The Role Of Tourıst Guıdes And Theır Impacts On Sustaınable Tourısm Development: A Crıtıque On Srı Lanka. Tourism, Leisure and Global Change, 3, 3-12.
  • Scott A. Cohen, Girish Prayag & Miguel Moital (2014) Consumer Behaviour in Tourism: Concepts, Influences and Opportunities. Current Issues in Tourism, 17(10), 872-909.
  • Tour Guide: Job Description. (2020). What do tour guides do?, https://targetjobs.co.uk/careers-advice/job-descriptions/279155-tour-guide-job-description, adresinden 03.12.2020 tarihinde temin edilmiştir.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Detay Yayıncılık.
  • WFTGA. (2020). What is a Tourist Guide. http://www.wftga.org/tourist-guiding/what-tourist-guide, adresinden 3.12.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Wong, A. (2001). Satisfaction With Local Tour Guides in Hong Kong. Pacific Tourism Review, 5(1), 59-67.
  • Xue, L. ve Zhang, Y. (2020). The Effect Of Distance On Tourist Behavior: A Study Based On Social Media Data. Annals of Tourism Research, 82, 1-12.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

A.özdal Değirmencioğlu 0000-0001-8372-7413

Hande Akyurt Kurnaz 0000-0001-9712-6387

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Değirmencioğlu, A., & Akyurt Kurnaz, H. (2021). Turist Rehberlerinin Gruplarına Davranış Biçimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(46), 200-213. https://doi.org/10.52642/susbed.908916


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.