Günümüzde işletmeler, müşteri değeri yaratmak ve mümkün olan en iyi deneyimi sağlamak için büyük çaba sarf etmektedirler. Bu durum, zaman içinde çeşitli biçimler almış ve teknolojik gelişmeler, müşterilerin markalarla doğrudan etkileşim kurmalarını kolaylaştırmıştır. Bu bağlamda, sosyal medya platformları, müşterilerin markalarla ve diğer tüketicilerle etkileşime geçebildiği önemli bir araç haline gelmiştir. Özellikle Twitter gibi kısa metin paylaşımı yapılan platformlar, haber ve mesajların hızlı bir şekilde yayılmasına ve geniş kitlelere ulaşmasına olanak tanımaktadır. Bu nedenle, sosyal medya üzerindeki konuşmalar, bireyler arasında hızla duyulmakta ve aktarılmaktadır. Araştırmada genel olarak Twitter’da markalarla ilgili konuşulan haberlerin tüketicilerin marka tercihlerine etkisi ile ağızdan ağza pazarlama arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Twitter kullanım ölçeği bilgilendirici, yararlanma ve etkileme olmak üzere üç boyutta ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Gümüşhane Üniversitesi’nde öğrenim gören ve Twitter kullanan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu kapsamda Twitter kullanan öğrencilere yönelik hazırlanan anket formu hem yüz yüze hem de online olarak katılımcılara ulaştırılmıştır. Ankete toplamda 307 katılım sağlanmıştır. Tüm analizler % 95 güven aralığı ve 0.05 anlamlılık düzeyinde, SPSS 25.0 Windows paket programı ve AMOS Graphics 24.0 programlarında yapılmıştır. Araştırma sonucunda Twitter’ın etkileme ve yararlanma özelliklerinin eWOM üzerindeki etkilerinin istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak Twitter’ın bilgilendirici boyutu ile eğitim, cinsiyet, günlük Twitter kullanım süresi ve Twitter kullanma nedeni arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir.
Businesses today strive to create the best possible experience for customer value. This situation has taken different forms over the years and technological developments have made it easier for customers to interact directly with brands. As a result, the news spoken on social media is rapidly heard and transmitted among individuals. In particular, Twitter is one of the most effective social media tools in terms of the speed of spread of spoken news. In the research, it is aimed to examine the effect of the news about brands on Twitter on the brand preferences of consumers and the effect on word of mouth communication. In this direction, Twitter usage scale was examined in three dimensions as informative, benefiting and influencing. The universe of the research consists of students studying at Gümüşhane University and using Twitter. In this context, the questionnaire form prepared for students using Twitter was delivered both face-to-face and online. A total of 307 participants were included in the survey. All analyzes were performed using SPSS 25.0 Windows package program and AMOS Graphics 24.0 programs at 95 % confidence interval and 0.05 significance level. As a result of the research, it was concluded that the effects of Twitter's influencing and benefiting features on eWOM were statistically significant and positive. However, no significant relationship was found between the informative feature of Twitter and education, gender, daily Twitter usage time and the reason for using Twitter.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar, Dijital Pazarlama |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 51 |