This research aims to support and confirm health information in the digital environment and to examine the effects on health problems. The population of the research consists of a total of 1,525 students studying at the Faculty of Health Sciences (Health Management), Faculty of Communication (Radio, Television and Cinema), and Faculty of Technology (Computer Engineering). The research, the creation of the necessary population, and the calculations were carried out with 334 students. In the study, "Obtaining and Confirming Health Information in Digital Environment During Infodemic" was used to measure information acquisition and confirmation behaviors, and "Healthcare Communication Problems" scale was used to evaluate health communication problems. Both scales successfully passed validity and reliability tests, and Cronbach's Alpha internal consistency coefficients were found to be 0.758 and 0.880, respectively. The data were analyzed in the SPSS software package. According to the analysis, 69.8% of them use Instagram, one of the social media platforms; 37.1% apply to the health sector on average 3-5 times a year; and 58.7% spend an average of 4-7 hours a day on the internet. Additionally, there was a significant difference between health probems and age. A significant difference was detected between communication problems and disruptions. According to the content of the research, there was a positive and significant relationship between the provision and verification of digital resilience, health information, and health problems. In addition, there are scenarios where participation and connections in providing health information in the digital environment positively predict the verification work.
Digital Communication Digital Health Literacy Healthcare Communication Problems Social Media
Bu araştırmada dijital ortamda sağlık bilgisi edinme ve teyit etme davranışlarının sağlık iletişimi sorunlarına yönelik etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evreni Sağlık Bilimleri Fakültesi (Sağlık Yönetimi), İletişim Fakültesi (Radyo, Televizyon ve Sinema) ve Teknoloji Fakültesi (Bilgisayar Mühendisliği) bölümünde eğitim almakta olan toplam 1.525 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma, gerekli evren ve örneklem hesaplaması yapılarak 334 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, sağlık bilgisi edinme ve teyit etme davranışlarını ölçmek için "İnfodemide Dijital Ortamda Sağlık Bilgisi Edinme ve Teyit Etme Davranışları" ve sağlık iletişimi sorunlarını değerlendirmek için "Sağlık İletişimi Sorunları" ölçekleri kullanılmıştır. Her iki ölçek de geçerlik ve güvenilirlik testlerinden başarılı bir şekilde geçmiş ve Cronbach's Alpha iç tutarlılık katsayıları sırasıyla 0.758 ve 0.880 olarak bulunmuştur. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analize göre dikkat çeken bulgular; öğrencilerin %69,8’inin sosyal medya platformlarından Instagramı kullandığı, %37,1’inin bir yılda ortalama 3-5 defa sağlık kurumlarına başvuru yaptıkları, %58,7’sinin internette ortalama günde 4-7 saat vakit geçirdikleridir. Ayrıca sağlık iletişimi sorunları ile yaş arasında anlamlı farklılık elde edilmiştir. İletişim sorunları ile fakülteler arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre dijital ortamda sağlık bilgisi edinme ve teyit etme davranışı ile sağlık iletişimi sorunları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Ayrıca araştırmaya katılanların dijital ortamda sağlık bilgisi edinme ve teyit etme davranışının sağlık iletişimi sorunlarını pozitif yönde yordadığı sonucuna varılmıştır.
Sosyal Medya Sağlık Bilgisi Edinme ve Teyit Etme Sağlık İletişimi Sorunları
Çalışmanın etik kurul onayı alınmıştır. Bu çalışma, II. Uluslararası Selçuk Sağlık Bilimleri Kongresinde sözlü olarak sunulmuş ve bildiri kitabında özet olarak yayınlanmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 55 |